Het topic voor mensen met wat meer gewicht

Het topic voor mensen met wat meer gewicht

Hey! Er zijn hier al best veel topics geweest van mensen die (plotseling) begonnen aan te komen. Sommigen bewust, bij sommigen kwam dat door iets. Ik dacht dat het misschien wel leuk was om ook een wat meer algemeen topic daarover te hebben, voor iedereen die struggles heeft met, of juist houdt van wat meer gewicht. Om ervaringen te kunnen uitwisselen en zo. Tijd dan maar voor wat startvragen om het topic opgang te brengen?
1. Wat is je leeftijd?
2. En je geslacht?
3. Hoe lang ben je?
4. Wat weeg je op het moment?
5. Is dat anders dan pak hem beet een jaar geleden?
6. Waar is dat bij jou door gekomen?
7. Wat doe je aan sport?
8. Wat doe je buiten sport om aan beweging?
9. Hoe is je leefstijl verder?
10. Hoe reageren mensen in je omgeving op je figuur en hoe ga je daar mee om?
11. Hoe zie je het verder voor je, met je figuur, leefstijl en gezondheid?

23 jul 2021, B

Reacties

plaats reactie
1

1. 19
2. Meisje
3. 1.69
4. 92kg
5. Ja ik ben flink wat aangekomen😅
6. Doordat ik minder actief ben geworden, door scooter rijbewijs(en nu ook auto), gestopt met sporten enzo.
7. Ik wandel soms
8. Eigenlijk niet zoveel haha
9. Erg ongezond(?) ik snap de vraag niet
10. Mijn ouders maken wellis opmerkingen maar trek me er niet zoveel van aan, mijn vriendje vind het namelijk erg. En mn vriendinnen zeggen er niks over.

23 jul 2021, 14:07, fat doo
2

Ik bedoelde met vraag 9 gewoon algemeen hoe je leefstijl verder is. Let je juist op je gezondheid, of helemaal niet bijvoorbeeld…
Maar leuk om iets van je te lezen Fat Doo! Hoe ziet een dag van jou, bijvoorbeeld als je bij je vriend bent, er nu uit als het gaat om eten/drinken en bewegen en zo? En hoe voel jij jezelf bij je huidige leefstijl?

24 jul 2021, 08:07, B
3

1. Wat is je leeftijd?
17
2. En je geslacht?
Vrouw
3. Hoe lang ben je?
165
4. Wat weeg je op het moment?
95,1
5. Is dat anders dan pak hem beet een jaar geleden?
Helaas veel meer
6. Waar is dat bij jou door gekomen?
Niet meer fietsen naar school en moeite hebben thuis niet te snoepen
7. Wat doe je aan sport?
Niks meer
8. Wat doe je buiten sport om aan beweging?
Nu ook niks. Ik wil wel weer wat gaan doen maar durf nu niet goed
9. Hoe is je leefstijl verder?
Momenteel niet zo goed. Te weinig bewegen en te veel eten
10. Hoe reageren mensen in je omgeving op je figuur en hoe ga je daar mee om?
Vooral m'n ouders zijn kritisch. Ik ben het een beetje gaan negeren. Vrienden maken nu ook wel opmerkingen dat ik teveel aankom en vragen of ze kunnen helpen
11. Hoe zie je het verder voor je, met je figuur, leefstijl en gezondheid?

6 aug 2021, 09:08, Maan2004
4

1. Wat is je leeftijd? 22
2. En je geslacht? vrouw
3. Hoe lang ben je? 174cm
4. Wat weeg je op het moment? 139kg
5. Is dat anders dan pak hem beet een jaar geleden? ja, ongeveer 19kg meer haha
6. Waar is dat bij jou door gekomen? minder bewegen, meer eten uit verveling en stress
7. Wat doe je aan sport? ik ga nu 2x per week naar de sportschool en 1x zwemmen
8. Wat doe je buiten sport om aan beweging? af en toe wandelen
9. Hoe is je leefstijl verder? vrij sedentair, soms ga ik met vriendinnen stappen, maar dat wordt wel erg zwaar meestal
10. Hoe reageren mensen in je omgeving op je figuur en hoe ga je daar mee om? M'n ouders maken zich meer zorgen om het tempo waarin ik aankwam dan dat ik nu zo zwaar ben, hetzelfde over mijn vriendinnen, iedereen accepteert wel dat ik dikker ben, vooral m'n vriendinnen komen met opmerkingen als ik iets draag wat of niet meer past of eigenlijk niet oke is voor iemand van mijn formaat. Over het algemeen negeer ik het niet, want mensen uiten hun zorgen gewoon omdat ze om me geven, maar zeker met m'n vriendinnen ben ik er wel open over dat ik lekker in m'n vel zit en het niet anders zou willen.
11. Hoe zie je het verder voor je, met je figuur, leefstijl en gezondheid? Mijn figuur is over het algemeen veel zachter en ronder geworden hahaha, verder heb ik geen klachten in mijn gezondheid. Ik weet dat dit erg ongezond is, dus ik hou mijn bloeddruk goed in de gaten en zorg dat ik dus 3x per week wel nog sport (ook al is het sporten niet super intensief)

6 aug 2021, 14:08, chantalx
5

@Chantalx bijzonder, hoe jouw ervaring weer compleet anders is dan die van Maan2004 boven je. Fijn dat je er zo ontspannen over kunt zijn. Op welke manier beïnvloedt jouw gewicht je leefstijl nu? *****

***** dit bericht is aangepast door de moderator

6 aug 2021, 22:08, Bas
6

@Bas op dit moment merk ik vooral dat ik niet te lang kan staan of lopen, fietsen lukt nog best redelijk en zwemmen gaat gewoon top, maar ik merk dat ik anders wel last krijg van mijn knieën en enkels. Verder merk ik gewoon dat mijn conditie ver achteruit is gegaan en dat het nu eigenlijk wel een workout wordt als ik wat trappen op moet oid, dus ik kies nu eigenlijk altijd voor de lift, ondanks dat ik pas op de tweede woon bijvoorbeeld. Verder moet ik vooral vaak nieuwe kleren kopen omdat dingen bijvoorbeeld niet passen. Gelukkig zijn mijn vriendinnen over het algemeen ook niet super actief dus ik hoef niet te passen als zij iets leuks willen doen :)

7 aug 2021, 18:08, chantalx
7

Dat laatste is positief @Chantalx, maar verder klinkt het best heftig! Hoe ziet een dag er nu bij jou uit en hoe zie je het verder voor je? Over dat laatste en sws je ervaring kun je elders eventueel verder praten, als je bijvoorbeeld op F je grenzen maar goed aangeeft.

7 aug 2021, 22:08, Bas
8

@Bas Ik wordt meestal redelijk op tijd wakker tussen 7 en 8 en ontbijt dan met 4 broodjes met dik beleg. Ik eet een aantal koekjes tot een uur of 10 en dan eet ik het pak ongeveer op bij de koffie. Daarna begin ik met wat noten eten tot de lunch om een uur of 12. Bij de lunch eet ik meestal 8 broodjes en rond 14 eet ik een vaak wat restjes van de avond ervoor. Dan eet ik eigenlijk tot het avondeten heel veel noten en een zak chips oid en bij het avondeten rond 18 schep ik vaak 2-3 borden vol. Dan eet ik daarna een toetje en rond 20 eet ik een broodje oid. Voor het slapengaan drink ik vaak nog een smoothie of milkshake die ik dan zelf in elkaar zet. Verder drink ik door de dag heen vaak wel een groot pak volle melk op. (Dit is dus wat ik eet)
Vaak doe ik op een dag niet super veel, ik wandel soms een rondje maar ben vooral bezig met mijn studie of werk (ik werk bij een callcentrum en als kassamedewerkster bij de AH om de hoek). Ik loop of fiets eigenlijk nooit verder dan een kwartiertje en ik ga 2x per week naar de sportschool om daar een beetje krachttraining te doen. Ook ga ik nog 1x per week een uurtje zwemmen :)

8 aug 2021, 09:08, chantalx
9

Wauw chantal, wat een inspiratie. Echt tof om zo te lezen. Was je vroeger al wat voller? Of is het echt van de laatste jaren? Aanstekelijk dat je er zo van lijkt te genieten!

8 aug 2021, 13:08, Rick
10

@Rick ik ben inderdaad altijd al wat voller geweest! Ik woog vroeger richting 90kg maar sportte toen nog 5x per week best intensief (ik was altijd best goed in tennis), maar toen ik ging studeren in 2017 ben ik best veel aangekomen omdat ik was gestopt met sporten en tijdens corona al helemaal weinig bewoog hahah
Verder promoot ik absoluut niet een ongezonde levensstijl hoor, ik ben gewoon erg open over mijn eigen leven en promoot vooral dat je moet doen waar je je goed bij voelt!

8 aug 2021, 13:08, chantalx
11

@Chantalx daar ben ik ook een voorstander van, dat laatste promoten. Maar mis je persoonlijk het sporten niet, of andere dingen die je nu niet meer zo gemakkelijk kunt? Je hebt intussen wel een gewicht dat je leven behoorlijk beïnvloedt als ik alles zo lees. Hoe ga je bovendien om met opmerkingen die je er ongetwijfeld over krijgt? Misschien kun je over je leefstijl bij *****, ook de menselijke kant ervan, je licht er eens verder op laten schijnen, lijkt me interessant.

***** dit bericht is aangepast door de moderator

8 aug 2021, 22:08, Bas
12

@Bas Soms mis ik het sporten wel inderdaad, maar ik vind het zwemmen nu ook gewoon leuk :)
Persoonlijk probeer ik de negatieve opmerkingen van vreemden gewoon te negeren, die krijg ik vaak genoeg, zeker in m'n bikini in het zwembad of op het strand. Dat zijn voor mij vaak de meest lege opmerkingen, maar gelukkig zijn ze niet allemaal negatief!
Verder erken ik de opmerkingen van mijn familie en vrienden natuurlijk wel, die komen natuurlijk ook uit liefde. Ik probeer dan gewoon goed duidelijk te maken dat ik zo goed in m'n vel zit. Ik heb mijn ouders alleen verteld dat ik zo goed in mijn vel zit, mijn vriendinnen weten dat ik het ook fijner vind zo.
Wat ik het meeste mis is een mooie wandeling maken in de vakantie ofzo, mar dat is iets wat ik sowieso al mis door corona. Verder heb ik binnen mijn vriendinnengroep ook de mazzel dat we allemaal niet de actiefste en slankste zijn dus dat we eigenlijk nooit wat actief doen behalve naar het strand oid (waar we vervolgens alleen maar liggen).

9 aug 2021, 07:08, chantalx
13

@B ik ben inderdaad absoluut niet bezig met afvallen, ik ben blij met hoe ik ben! Tuurlijk heb ik soms inderdaad last van dat mensen snel een vooroordeel hebben omdat ik dik ben, dat is haast niet te vermijden, maar zeker de mensen die ik niet ken en een negatief vooroordeel hebben negeer ik of laat ik zien dat ze ongelijk hebben hahaha

9 aug 2021, 09:08, chantalx
14

Goed hoor, dat je het zo uitdraagt! Hoe zag bijvoorbeeld deze dag er bij jou concreet uit @Chantalx, als het gaat om eten en bewegen enz? Ben ook nog steeds heel benieuwd naar Doo wat dat betreft.

9 aug 2021, 20:08, B
15

@B vandaag werd ik om 7:30 ofzo wakker en heb ik een stuk taart en vier broodjes ontbeten. Toen ben ik met de auto naar de huisarts gegaan voor een controle en daar werd ik toen ook gewogen. Toen ik thuiskwam ben ik wat koffie gaan drinken met een pak koekjes erbij. Daarna moest ik helpen met wat dingen tillen in de tuin en ging ik even naar de supermarkt om wat eten te kopen. Ik heb 8 broodjes geluncht en daarna ben ik online even wat nieuwe kleren en bikini's wezen kopen want alles zit wat strakker. Daarna ben ik een uurtje naar het zwembad gegaan en tussen het zwemmen en het avondeten heb ik nog een grote friet met twee kaassouflés gegeten. Toen heb ik drie keer m'n bord volgeschept met salade, saté en aardappelsalade. In de avond heb ik een zak nootjes en een zak chips en een broodje gegeten.

9 aug 2021, 22:08, chantalx
16

Hey chantalx
Alsk zo nieuwsgierig mag zijn hoeveel weeg je nu exact?
En effe volgens mij zie je er echt prachtig uit
Spijtig dat ik je nog niet in je bikini gezien heb haha ;)

12 aug 2021, 06:08, Tim
17

Hey @Tim! Nog iemand die wat extra kilootjes mooi vindt. Heb je toevallig ook wat extra kilo’s?

12 aug 2021, 06:08, Anoniem
18

@Tim tuurlijk mag je zo nieuwsgierig zijn haha!
Ik woog bij de huisarts 143,7kg :)
Gelukkig wil jij dat wel zien, ik krijg in het zwembad genoeg vieze blikken naar me toe geworpen hahah

Verder hou ik dit topic altijd in de gaten en ben ik super open dus zolang de moderators de vragen toestaan zal ik proberen antwoord te geven! :)

12 aug 2021, 09:08, chantalx
19

@chantaix

Je zegt dat je bij de huisarts 143,7 kg woog. Moest je op controle of controleerde hij bij toeval (en zo ja, hoe vind jij dat en schaam jij je niet enorm dan,?)
Wat zegt de huisarts hier van als je steeds zoveel aankomt?
Heb jij geen last van DM2, een hoog cholesterol enz.
Ben je niet bang dat je hier last van krijgt? Ik schijn ook behoorlijk grote eetbuien gehad te hebben (al was dat voor mij "oh gewoon een eetbui") en mijn waardes waren in no-time echt dramatisch.

12 aug 2021, 23:08, Lotte435
20

@Lotte435
Het viel de huisarts inderdaad op dat ik zoveel dikker was dan de laatste keer, dus wilde hij me wegen. Tuurlijk voelde ik me daar niet helemaal op mijn gemak, maar achteraf vond ik het juist wel leuk. Natuurlijk was hij bezorgd omdat het erg veel is in een korte tijd, maar ik schoof het af op de stress van de coronacrisis.
Mijn bloedwaardes zijn allemaal normaal op dit moment en ook mijn bloeddruk (ik heb zo'n thuismeterkastje meegekregen) is eigenlijk altijd normaal/ideaal, dus dat gaat nog goed!
En tuurlijk ben ik bang dat ik last krijg van hart- en vaatziekten enzo, maar daarom zorg ik dat ik door de dag heen gewoon heel veel eten binnen krijg, niet te veel in 1 keer, en vooral veel vet en eiwitten, en een normale hoeveelheid suikers. Ook sport ik drie keer per week (2x kracht, 1x zwemmen) om toch nog een beetje fit te blijven enzo! :)

12 aug 2021, 23:08, chantalx
21

Thnx voor je reactie!!

Was gewoon verbaasd over de hoeveelheid koolhydraten die je binnenkrijgt en daarmee ook de hoeveelheid suiker. ik denk dat je de norm voor normaal 10x overschrijdt.
Overigens veroordeel ik je niet hoor
Ben zelf ook veel te zwaar geweest. 1,72 met 101,5 kg toen ik naar de kinderarts werd verwezen. daarna in het zkh opgenomen en bleek ik geen DM2 te hebben maar dm1 maar zeg maar een variant. M'n top qua gewicht lag nog wat hoger. Nadat het lichamelijk beter ging opgenomen voor eetstoornis behandeling en viel af tot rond de 80kg. Eerst ging het snel want ik heb nog van dagelijkse eetbuien en 10.000+ kcal binnenkrijgen naar afgerond 2000 kcal per dag.
Door omstandigheden gestopt met klinisch en nu poliklinische hulp maar ik val helaas weer enorm terug en moet eigenlijk opnieuw de kliniek in maar er is geen plek. Zelfs geen spoedplek. Eetbuien zijn terug, braken wordt weer steeds meer en zit inmiddels in ongeveer 3 weken al weer 7 kg boven m'n laagste gewicht en m'n glucose springt alle kanten op.
Als ik zo doorga wordt ik volgende week woensdag weer in het zkh opgenomen omdat dit ook voor m'n lichaam gevaarlijk is zeggen ze. Het zal wel loslopen.
Ik heb een week gekregen om het zelf op de rit te krijgen omdat ik weet hoe het moet. Het stomme is alleen dat het niet lukt.
Ik hoop dat je lichaam niet al te veel last heeft. Ik merk die 8 kilo extra echt al weer helaas.

13 aug 2021, 02:08, Lotte435
22

Hoi @Lotte435,

Wat vervelend! Wat kut dat je er geen controle over krijgt! Loop je bij een psycholoog ook? En heb je vroeger ook al problemen gehad met een verstoord eetpatroon (dus vóór je enorme eetbuien kreeg)?

Verder merk ik de kilo's op mijn eigen lichaam natuurlijk wel. Sommige dingen gaan moeilijker of kan ik eigenlijk niet meer.

13 aug 2021, 08:08, chantalx
23

Thnx voor je reactie. Ik heb nog individuele gesprekken waar ik ook opgenomen ben geweest en waar ze me nu weer op willen nemen . Wanneer alles uit de hand is gelopen weet ik niet eens meer precies. Achteraf weet ik wel dat het al heel lang is.

Het ergst vind ik de lichamelijke klachten. Daar zou ik zo graag vanaf willen. Maagzuur, slechte conditie, minder goed kunnen bewegen enz.
Weer leuke kleren aan kunnen wil ik ook wel. Mis dat ook. Leuke kleding in maat 46/48 is niet goed te vinden .

13 aug 2021, 22:08, Lotte435
24

Persoonlijk heb ik behalve een mindere conditie en m'n buik die steeds vaker in de weg zit nog geen lichamelijke klachten, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je je naar voelt na een eetbui!
Zelf heb ik geen moeite met leuke kleding vinden in mijn maat, steeds meer merken komen met extended sizes en zo kan ik ook gewoon kleren voor skinny meiden dragen; het wordt dan vaak wel wat duurder omdat het vaak van ver moet komen helaas. Daarom koop ik altijd maar wat maten groter hahahah

13 aug 2021, 22:08, chantalx
25

1. Wat is je leeftijd? 13 jaar
2. En je geslacht? Meisje
3. Hoe lang ben je? 1,63
4. Wat weeg je op het moment? Maar 52 kilo
5. Is dat anders dan pak hem beet een jaar geleden? Ik heb wat afgevallen
6. Waar is dat bij jou door gekomen? Verandering van medicatie
7. Wat doe je aan sport? Ja 2x pw
8. Wat doe je buiten sport om aan beweging? Soms skeeleren wandelen fietsen
9. Hoe is je leefstijl verder? Ongezonde snacks en weinig normaal eten
10. Hoe reageren mensen in je omgeving op je figuur en hoe ga je daar mee om? Ze vinden me dun
11. Hoe zie je het verder voor je, met je figuur, leefstijl en gezondheid Heel erg dun helaas

13 aug 2021, 23:08, FatPiggy
26

Hoi @FatPiggy,

Zoals je het opschrijft lijkt het alsof je aan wilt komen, klopt dat? Heb je tips nodig?

14 aug 2021, 08:08, chantalx
27

Lijkt me niet dat er tips gegeven moeten worden om overgewicht te krijgen
Mocht ze ondergewicht gevveb dan is op een goede manier stimuleren altijd fijn

15 aug 2021, 01:08, Lotte435
28

@dirk

Volgens mij is de bedoeling op dit forum elkaar op een goede manier helpen en je verhaal kwijt kunnen. Het heeft niet met politiek correct te maken en het gaat ook niet om hoe je er uitziet. Zoals ik al schreef ben ik zelf ook niet de slankste dus daar zal je mij niet over horen. Maar dit is nou eenmaal geen forum waarop het de bedoeling is dat je ongezond gedrag beloont.
Ik denk ook wel eens als iemand schrijft over zijn ondergewicht van hoppa een week eetbuien en je bent er af.
Wil je te zwaar worden, prima maar dit lijkt me niet de plek dat te promoten. Ben je te zwaar door eetproblemen en wil je je verhaal kwijt of het nou goed of slecht gaat vertel het gerust. Zelfs als je van ondergewicht naar overgewicht bent gegaan maar nu wel je lichaam accepteert maar dat is wat anders dan een ongezonde leefstijl promoten.

15 aug 2021, 07:08, Lotte435
29

Ik heb dit topic aangemaakt om een plek te creëren waar mensen met wat meer gewicht hun ervaringen kunnen uitwisselen en anderen kunnen vinden die er misschien wel op dezelfde manier tegenaan kijken of die zichzelf daardoor misschien meer gaan accepteren, want je bent niet de enige ermee. In eerste instantie vooral als tegenhanger van alle topics waarin mensen alle negatieve aspecten van voller zijn belichten, maar mensen die er juist mee worstelen zijn hier natuurlijk wel welkom. Het was niet mijn bedoeling er een topic van te maken waarin mensen om tips smeken, die kun je genoeg vinden, zelfs hier, en evenmin een topic waar mensen los kunnen gaan op mensen die voller zijn. Dat bepaalde leefstijlkeuzes minder gezond zijn is bij de meesten namelijk wel bekend, zeker bij diegenen die dit forum al hebben gevonden. On topic nu dan maar weer?

15 aug 2021, 09:08, B
30

@Lotte435 sorry als ik iets verkeerds heb gedaan, dat was niet mijn bedoeling!

@B helemaal mee eens, heb jij eigenlijk nog vragen voor mij? ;p

15 aug 2021, 22:08, chantalx
31

Nou @Chantalx neem ons gerust nog eens mee in een dag van je. Verder ben ik wel benieuwd hoe je dat nu doet met dingen als uitgaan en zo, voor zover binnen de coronaregels mogelijk. Kan me voorstellen dat zulke dingen ook best zwaar worden en dat mensen je dan raar aankijken

19 aug 2021, 22:08, B
32

@chantalx nee hoor, niets fout gedaan,!!!
Ik vind alleen dat we over ongezond gedrag moeten kunnen praten maar dit niet verheerlijken of promoten.
Ben zelf ook wel benieuwd hoe jij dingen doet omdat ik echt tegen dingen aanloop.
Ook met overgewicht/obesitas kun je van elkaar leren

19 aug 2021, 23:08, Lotte435
33

@Lotte435 gelukkig! Wat zou je willen weten?

@B ik ben momenteel op vakantie in Portugal dus 't is nu nog ietsje luier. Ik wordt wakker en dan ga ik in het ontbijtbuffet waar ik gewoon dooreet tot ik volzit, ik ga echt, 4/5 keer langs het buffet en kom met een vol bord terug. Dan gaan ik aan het zwembad liggen of naar het strand. Dan eet ik best veel gebak tot de lunch en gaan we warm lunchen. Na de lunch gaan we vaak weer ergens liggen om siësta te houden. Na de siësta gaan we even kort het dorp in om gewoon ergens te zitten en wat te eten. Daarna gaan we soms een korte wandeling maken door het dorp en scheid ik mezelf af van de groep. De rest gaat dan vaak weer iets actiefs doen en ik ga dan met m'n beste vriendin weer ergens wat drinken en eten en weer aan het zwembad liggen. In de avond gaan we dan ergens uit eten of we koken zelf wat maar vaak gaan m'n beste vriendin en ik eerst nog even naar de Mac o.i.d. Verder hebben we ook met z'n tweeën nog een hele voorraad aangelegd voor de midnight cravings hahahaha
En we gaan wel twee langere wandelingen maken, maar ik weet niet hoe ik doe vol ga houden hahaha

Verder ben ik nooit echt van het uitgaan geweest, ik hou meer van huisfeestjes hahah
Daar kan ik gewoon zitten vaak, maar kan je ook gewoon leuker praten. Ik ging voor corona wel af en toe uit met wat vriendinnen maar sinds corona ben ik de dikste van de vriendengroep en hou ik dat eigenlijk niet zo goed vol, dan zou er wel iets van een zitplaats in de club moeten zijn, of we zouden naar een café moeten gaan.

20 aug 2021, 08:08, chantalx
34

Wow, klinkt als een best uhh heftige vakantie. Neem ons eens mee in een concrete dag daar? Succes ook met die wandelingen! En qua uitgaan snap ik wel. Hoe doe je dat met aandacht van anderen? Zien ze je nog wel staan, of… zitten?

20 aug 2021, 20:08, B
35

Je zei over wat vriendinnen, zijn ze ook wat dikker, of juist andersom. Kan je ongeveer hun lengte en gewicht zeggen?

20 aug 2021, 23:08, D
36

@chantalx

Hoe doe jij dat in de hitte met kleding en plekken tussen je benen, onder je buik (zeg maar vetrol), onder je borsten ? Ik bedoel qua zweet enzo.
Ik kan niet van de zee naar m'n handdoek lopen want dan zijn mijn benen stuk van het schuren. Daarom wil ik niet zwemmen. Hoe doe jij dit?
Tot wanneer wil je zo doorleven? Is dat tot je lichamelijke klachten hebt of heb je een maximum gewicht in gedachten en als dat zo is, heb je daar een reden achter dat getal?
Ik nam mezelf voor nooit meer dan 80 te wegen, toe 90 en uiteindelijk zal ik op 100+. Inmiddels zit ik al weer ruim boven de 90 en ik ben zo bang dat ik weer in dit 100 uitkom. Vandaar maar vraag of jij weet wanneer het bij jou genoeg is en hoe je dan ervoor zorgt dat het aankomen stopt

21 aug 2021, 00:08, Lotte435
37

Hoe gaat het nu bij jou dan @Lotte435? Zo te zien aan dat je bang bent weer boven de 100 uit te komen niet echt goed, maar waar zit hem dat in? Word je nog behandeld?

21 aug 2021, 08:08, B
38

@B ik krijg nog best wat aandacht hoor, veel blikken die geworpen worden en ja kan zeker op het strand goed zien of het blikken van afgunst of juist blikken van aanbidding zijn hahaha

@D al mijn vriendinnen zijn wel wat voller, ik denk tussen 80 en 100kg maar mijn beste vriendin en ik zijn de dikte, zij weegt vgm 135kg de laatste keer dat ze was gewogen.

@Lotte435 ik smeer vaak en soort vaseline tussen m'n benen zodat 't niet schuurt. Onder m'n vetrol schuurt het eigenlijk niet, maar als ik zweet wordt het vooral broeierig, dus ik draag eigenlijk bikinislip of onderbroek altijd onder m'n vetrol, zodat het gewoon droger blijft. Verder gewoon een goede BH kopen zodat 't onder m'n horsten zo beperkt mogelijk blijft, maar ik denk dat alle dames met wat grotere borsten (dun en dik) wel last hebben van zweetplekken onder hun borsten.
Verder heb ik niet een concreet gewicht in m'n gedachten, meer een lichaamsbeeld, en wanneer ik dat heb gehaald probeer ik te stoppen met aankomen of wanneer ik fysiek teveel last krijg van m'n gewicht. Ik weet nog niet echt hoe ik ga stoppen met aankomen, misschien iets meer proberen te sporten en iets actiever worden.

21 aug 2021, 09:08, chantalx
39

@b ja nog steeds behandeling. Mijn ruim boven de 90 is wel een eetstoornis ruim er boven en een gedeelte is vocht. Zat gister eind van de dag nadat ik al een eetbui had gehad en gebraakt op 94,8. Mijn laagste was "rond de 80" (iets er boven) schreef ik vorige week al. Daar was in 3 weken ongeveer 7 kilo bij, aan het begin van de dag werd ik toen in ondergoed gewogen.
Het gaat helemaal niet goed, ik weet niet of ik moet denken helaas is er geen opnameplek of gelukkig is er geen plek. Ik merk ook dat ik er niet klaar voor ben. Ik wil niet weer daar tussen allemaal mooie dunne meisjes zitten. Ik weet dat je met (BED weer omgeslagen naar BN) boulimia net zo goed opgenomen kunt worden maar soms denk ik wel eens doe mijaar AN. Stomme gedachte maar ik wil ook die discipline kunnen hebben. Niet zo stom en zwak zijn. Ik wil ook iets kunnen en niet alleen goed zijn in veel eten en braken zonder dat iemand het merkt.

Dat is het psychologische stuk.
Aan m'n lichaam merk ik het ook. Gewoon simpele dingen als sokken aantrekken, iets van de grond rapen, je veters vastmaken, normaal opstaan uit bed. Altijd voel je je buik in de weg zitten maar ook conditioneel. Eerder bezweet zijn (dat vind ik het ergst), als ik naar een vriendin ga die 3 hoog in zo'n simpele huurwoning flat woont kosten die laatste 2 trappen me moeite, tijdens het shoppen als we snel een bepaald stuk doorlopen merk ik dat tegelijk praten mij meer moeite kost.
Het meest vervelende vind ik het voor mijn vriendin. Tijdens de vorige opname heb ik haar echt gemist. Zij vind het ook vervelend als mensen zo naar me kijken als we samen wat eten in de stad. Alsof ik dat recht niet zou hebben en ze vindt het vervelend dat ik weer zo ben aangekomen omdat bepaalde dingen lastiger gaan als we intiem zijn zeg maar. Er zit gewoon wel een grotere buik en je bovenbenen zijn dikker. Toen ik zoveel was afgevallen ging dat wat makkelijker.
Genoeg motivatie om het goed te laten gaan zou je zeggen maar op de een of andere manier lukt het me gewoon niet

21 aug 2021, 09:08, Lotte435
40

@chantal ik bedoelde bij je buik en borsten idd ook het zweten en bij me benen het schuren. Ik probeer juist hoge dingen te dragen bij m'n buik want als ik het ander m'n buik draag zie je echt zo'n lelijk stuk over je broek heen.
Ik heb er waardering voor hoe je er mee omgaat

21 aug 2021, 09:08, Lotte435
41

@Lotte435 ik heb zelf nooit een probleem gehad met dat m'n buik over m'n broek hangt, maar ik begrijp dat dat natuurlijk in sterk contrast staat met hoe jij in je vel zit. Ik vind het best mooi omdat ik het best mooi vind om dikker te zijn, en daarnaast is het voor mij best praktisch om het zo te doen, maar ik begrijp dat je het niet zou doen als je je niet goed in je vel voelt. Toch zou ik het misschien een keer proberen, al is het maar als je een dag thuis zit en niet in het openbaar dat je dat zo met je broek en onderbroek doet, misschien dat 't dan alsnog fijner voelt?

21 aug 2021, 10:08, chantalx
42

@chantalx het zit ook lekkerder maar het voelt uit schaamte minder fijn. Als ik me rotter voel ga ik ook weer meer eten. Het is continu die confrontatie met je eigen lichaam

21 aug 2021, 16:08, Lotte435
43

@Lotte435, dat is idd best begrijpelijk! En wat nou als je je buik over je onderbroek draagt en dan bijvoorbeeld meer jurkjes gaat dragen? En dan bijvoorbeeld op het strand je buik ook over je bikini doet maar dat je zo'n soort cover-up jurkje aandoet? Zou je je dan beter voelen denk je?

21 aug 2021, 17:08, chantalx
44

Mocht het ooit zomer worden dan zal ik er eens over nadenken. Ik vond een tankini wel fijn. Niet het plakkerige van een badpak.

Nog iets waar ik trouwens tegenaan loop, m'n ringen die veel te klein zijn geworden en ik heb 2extra schakeltjes in m'n horlogebandje laten zeggen. Die had ik nog thuis en hoorde erbij maar nu zijn ze op

22 aug 2021, 00:08, Lotte435
45

Hey tim hier terug
@ anoniem sorry voor het late antwoord
Ja zelf heb ik ook wel wat extra kilo's ik weeg ongeveer rond de 150 kg ik weet dit is eig veel te veel maar ik vind dit zelf helemaal niet zo erg integendeel ik let ook hellemaal niet op wat ik eet of hoeveel ik weeg ik probeer gwn te genieten van men leven alleen jammer dat veel meiden graag slanke of gespierde jongens wilen maar ja daar ga ik men leven stijl niet voor veranderen hoor zelf val ik wel op dikkere meiden

Als er nog iemand vragen heeft stel ze gerust
Groetje tim

26 aug 2021, 06:08, Tim
46

Hoi Tim,

Laat ik allereerst zeggen absoluut niet veroordelend he!!! Maar wat ik me zeg maar afvraag, ongeacht of je het zelf wel of niet mooi vindt, zit er bij jou ook iets van een eetstoornis achter? Je bent op deze site en die gaat vooral over eetproblemen. Omdat je best wel zwaar bent en zegt niet op te letten wat je eet vroeg ik me gewoon af of dit bij jou ook een houding kan zijn. Ik weet dat ik soms ook tegen mensen zeg dat ik het niet erg vind en gewoon eet hoe het uitkomt maar dat ik wel degelijk die eetstoornis heb. Vroeg me gewoon af hoe dat hij jou zit. Heb je ook eetbuien of komt het door "simpel" te veel en te vaak eten?
Weet bv jouw huisarts er vanaf en vraagt die jouw om extra op controle te komen of sturen ze je niet vanuit de schoolarts naar een diëtist ofzo? Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud je bent maar daar was ik gewoon benieuwd naar

26 aug 2021, 16:08, Lotte435
47

Hoi lotte435 nee ik heb geen eetstoornis een aantal jaren geleden had ik wel anorexia maar daar ben ik nu al ongeveer 4 jaar denk ik van af en sindsdien probeer ik gwn men leven te leven en er van te genieten en mezelf te zijn en ja over men eten daar let ik echt niet meer op vroege deed ik dat wel en jammer genoeg is dat toen slecht uit gedraait en nu probeer ik gwn te genieten van dagelijks dingen dingen die ik graag doe van vrienden van eten en van mezelf en ja ik eet gwn simpel weg te veel en te vaak ik heb wel momenten dat ik begin te eten en blijf door eten en dan veel te veel maar voor mij zijn dat ook momenten waar ik van geniet voor somige mensen is dat mss raar maar voor mij hellemaal niet eig als ik is naar de huis arts ga is dit omdat ik ziek ben ofzo de dokter weegt me dan ook wel en doet dan wel tests om te zien hoe mijn gezondheid is maar die is tot nu toe gezond maar extra controles niet echt nee en op school zit ik niet meer ik ben inmidels ook al 22 jaar
Als je nog iets wil weten ofzo laat maar weten

Groetjes tim

27 aug 2021, 03:08, Tim
48

Bedankt voor je bericht Tim.
Dus echt uitersten van ondergewicht naar morbide (gok ik) obesitas.
Ik vind het echt zo knap hoe je over jezelf denkt. Ik heb nu echt weer dat nu ik zoveel ben aangekomen ik vaker ga braken omdat ik niet zo dik wil zijn. Ooit gaat het over zeggen ze

27 aug 2021, 13:08, Lotte435
49

Lotte, ik denk dat het voor jou beter is om je te accepteren zoals je bent, zoals tim en chantal deden. Anders wordt jou hele leven zo. En als jij minder stresst, ga je ook minder aankomen. In onze moderne wereld zijn gewichtsproblemen niet meer zo erg als het 200 jaar geleden was. Nu kan je dezelfde leven hebben als iemand met een normale gewicht, maar vroeger zou je leven heel anders zijn. Dus ja, mijn advies is om te stoppen met super erg letten op je gewicht, en gewoon van je leven genieten. Wie weet, misschien is stress door het aankomen de oorzaak waarom je aankomt.

27 aug 2021, 14:08, Anoniem
50

@anoniem, dat ik er maar meer mee bezig moet zijn klopt helemaal maar laat dat nou net het probleem zijn met een eetstoornis.
Wat jij zegt over hetzelfde leven hebben als iemand met een normaal gewicht klopt natuurlijk van geen kant. Meer kans op kanker, diabetes (en kijk wat daar de gevolgen van zijn), hart en vaatziekten enz. Daarbij is er nog steeds discriminatie op de arbeidsmarkt en als je een hypotheek af wil sluiten krijg je bij obesitas een risico opslag.
Meer kans op depressies en ga zo maar door. Het is niet gezond en je kunt zeker niet hetzelfde leven hebben.
Ooit bedacht hoe het is als je in de Efteling bent en je vrienden of familie in een attractie mogen en jij niet?
Ik moet voor nu accepteren hoe het gaat en daar mee aan de slag maar accepteren om op mijn leeftijd dusdanig veel overgewicht te hebben dat ik er lichamelijke klachten van heb lijkt me geen goed idee.
Ik vind het knap hoe Chantal en Tim hiermee omgaan en hoop van ze te leren en verder vecht ik door om van mijn eetstoornis af te komen

27 aug 2021, 23:08, Lotte435
51

@chantalx bedankt voor je tip over die broek/ondergoed.
Ik heb het nu twee dagen gedaan en het zit echt veel lekkerder om dingen onder mijn buik te dragen. Sowieso omdat het dan het zweet van die plooi opneemt.
Op school keek wel iedereen naar me en m'n mentor van vorig jaar kwam naar me toe om te vragen hoe het nu gaat omdat ze zag dat ik zoveel was aangekomen.
Zij weet door vorig jaar van alle problemen omdat het toen snel uit de hand liep. Met haar heb ik wel een goede band. Ze vond het knap dat ik het nu zo durfde te dragen en wenste me succes en ik kan altijd bij haar terecht.
M'n vriendin zegt dat het mijn keus is en die altijd respecteert maar vindt het mooier en mij aantrekkelijker als ik corrigerend ondergoed draag. Gelukkig is het geen reden dat ze bij me weg gaat. Daar ben ik dan weer bang voor. We hebben het gewoon te fijn samen sinds we er voor zijn uitgekomen lesbisch te zijn.

Eten is nog wel dramatisch. Gister bloed laten prikken en vanmiddag naar het zkh. Ik heb het geluid van de app van m'n sensor uitgezet. Die blijft maar piepen omdat m'n waardes of te hoog of te laag zijn. Denk dan vanmorgen shit...... Want dan komt het besef dat ze vanmiddag daadwerkelijk terug zien hoe het is gegaan.

Heb me vanmorgen al 20x gewogen en het getal blijft hetzelfde. Hoopte dat het niet klopte.

Hoe vaak wegen jullie? Regelmatig omdat je het fijn vindt het getal te zien of te zien dat je bent aangekomen of juist helemaal niet en hoor je ooit bij toeval wel weer een keer je gewicht bij een huisarts of zkh als je daar heen moet?

Ik ga duimen dat alles goed is vanmiddag .

Gelukkig merk ik wel dat ik m'n borsten mooier ga vinden nu ik wat duurdere en mooiere bh's heb gekocht.

9 sep 2021, 09:09, Lotte435
52

@Lotte435 Goed om te horen dat je (onder)broek wat fijner zit zo! Ook mooi dat je een goede band heb met je mentor, dat is altijd fijn natuurlijk als je problemen hebt met dingen :)
Zelf weeg ik me niet super vaak, eigenlijk alleen bij m'n ouders omdat ik zelf geen weegschaal heb of als ik naar de huisarts ga o.i.d. En ik weeg dan vooral eigenlijk alleen als ik merk dat m'n kleren strakker zitten enzo en ik dus vermoed dat ik ben aangekomen.
Wat weeg je nu dan als ik vragen mag? Ben je veel aangekomen omdat je hoopt dat het niet klopt?

9 sep 2021, 12:09, chantalx
53

@chantal op 103,9 en 20 augustus nog op 94,8.
Dus 9 kg erbij in 3 weken. M'n BMI is nu 35,1. Vreselijk dus.
Ik ben ook weer opgenomen omdat ze zich zorgen maken. Ik was het er niet mee eens maar weet dat het beter is. M'n kalium was flink naar beneden, met 3,7 nog niet te laag dus dat vind ik geen reden maar m'n glucose nuchter zat op 12,7 en m'n hba1c was weer maar 69. Beide veel te hoog. Verder waren er nog wat andere dingen ook te hoog oa m'n cholesterol, asat of alat, dat weet ik niet meer en chloride en wat andere dingen die maar net buiten de marge vielen.
Bloeddruk ook weer te hoog en ga zo maar door en toen zeiden ze dat ik de kans had gehad en het niet gelukt is en ik mocht gezellig blijven 😭
Maar even m'n best doen en dan hopelijk zondag weer naar huis ofzo. Morgen krijg ik een uitgebreide meting van m'n stofwisselingsziekte in een apparaat en gaan ze m'n vet% meten. Ben benieuwd
Hoop dat er veel spoedgevallen tussen komen en ze me laten gaan.

9 sep 2021, 16:09, Lotte435
54

Ja, vet percentage is eigenlijk veel belangrijker dan bmi, want sommige topsporters, vooral mensen die grote gewichten optillen, dus nu maar hopen dat je vet percentage ten minste onder de 30 zit. Veel succes!

9 sep 2021, 16:09, Anoniem
55

er staat stofwisselingsziekte maar dat is een autocorretie van m'n telefoon geweest zie ik. Ik heb dit niet!!!!

Ze gaan een meting van m'n stofwisseling, vetpercentage en dat soort dingen doen.

Excuses voor mijn tikfout. Gewoon een beetje de stress hier en super moe van alles spanning dus de fout niet gezien

9 sep 2021, 20:09, lotte435
56

Hoe is het vandaag gegaan Lotte? Zijn de metingen niet heel erg?

10 sep 2021, 17:09, D
57

@D de meting zelf krijgen is niet zo erg. Je moet alleen een half uur stil liggen en je krijgt even plakkers op je geplakt.

@anoniem het was niet echt goed want ik zat op 44,4% vetmassa en dat is dan 15,1 kg per m/2 vetmassa index. Ze zeiden dat dat boven de 95% zit ofzo. Dus bij de 5% dikste meiden in mijn leeftijdsgroep.

Verder woog ik 104,2 en dat snap ik niet want gister woog ik 103,9. Ze zeggen dat dit verschil zo klein is dat het eigenlijk niets zegt maar het had zeker minder moeten zijn als ik een dag geen eetbui heb en niet heb gebraakt.
Middelomtrek was 112 cm dus dat was ook kut. Ik weet het wel maar toch, de cijfers horen en zien is niet fijn. Helemaal niet als ze het in de computer zetten en je ziet hoe snel het weer omhoog is gegaan en hoe hoog je in die grafiek zit.
Vandaag ging het eten redelijk goed. Wel tranen bij de lunch omdat ik echt zo'n eetdrang had. In de middag ging het even mis toen de kar met tussendoortjes op de gang stond en ik 4 tussendoortjes gepakt heb. Kon er gewoon niet af blijven.

Vanmiddag is er nog een kinderpsychiater geweest en ik ga af en toe wat krijgen om rustig te worden. Geen idee meer wat het is maar zal wel oxazepam zijn ofzo.
Morgen komt m'n vriendin gelukkig langs. ik weet gewoon niet meer wat mag en wat niet mag en wat ik wil en niet wil enzo. Soms denk ik laat me gewoon dik zijn. Ik heb hier ook geen zin in.

10 sep 2021, 21:09, lotte435
58

@lotte435 erg vervelend dat je nog steeds zo veel last hebt van die eetbuien. Misschien dat je het allang eens hebt gehoord/geprobeerd, maar heb je wel eens gehoord dat de grootste drang tot eten na 20min vanzelf, zonder te eten, verdwijnt? Als je dan een timer zet op je telefoon en jezelf gaat afleiden door een spelletje te doen of een gesprekje voeren zijn die 20 minuten misschien makkelijker te doorstaan :)

@chantalx hoe gaat het nu met jou? Ben je nog veel aangekomen?

10 sep 2021, 22:09, gustav
59

@gustav, ik ben momenteel ongeveer 147kg dus ben inderdaad een paar kilo aangekomen hahaha

11 sep 2021, 20:09, chantalx
60

@gustav, ik dacht dat ik vanmorgen al had gereageerd maar het is kennelijk niet opgeslagen ofzo.

Ik heb dat ik het soms 2 dagen uit kan stellen een eetbui te hebben maar dan kan m'n hoofd ook echt nergens meer bij blijven. Dan doe ik zo mn best en dan na 2 dagen gaat het fout en dan is de eetbui groter dan dat het eerder mis gaat. Alsof er nog meer opgebouwde spanning uit moet.
Ik weet gewoon niet meer wat ik allemaal nog uit kan proberen. Heb al zoveel ingezet.

11 sep 2021, 22:09, lotte435
61

@lotte435 misschien ga ik iets overbodigs/verkeerds zeggen omdat ik weinig verstand heb van eetbuien en diëten, maar het lijkt me dat je je beter eerst kunt focussen op stabiliteit (qua eten en daarmee ook mentaal) vinden en daarna pas gaat letten op je daadwerkelijke gewicht. Daarmee bedoel ik; trots op jezelf kunnen zijn als je kleinere/geen eetbuien op een dag hebt gehad ook al heb je nog steeds te veel of te ongezond gegeten. Als je gaat werken aan die ‘pieken’ en niet gaat letten op hoeveel en hoe ongezond je op een dag eet, heb je daarna uiteindelijk meer rust in jezelf om af te vallen; heb je minder last van schuldgevoelens, stress, terugval waardoor het nu alleen maar erger wordt. Ik weet natuurlijk niet hoe lastig dat voor jou is om de weegschaal even te vergeten en langzaam op deze manier naar een stabieler eetpatroon te werken, maar ik gun het je heel erg om wat meer mentale rust te vinden om vanuit daar af te gaan vallen :)

11 sep 2021, 23:09, Gustave
62

@gustave je hebt helemaal gelijk hoor! Alleen als het zo makkelijk was.....

Heb vandaag wel een positieve dag. Vanmorgen, of eigenlijk nu de hele dag suikers al stabiel terwijl het echt een zooitje was. Durf de app weer aan te zetten met waarschuwingssignaal 🙈
Had vanmorgen mazzel dat ze erin trapten toen ik zei nog wegen want eigenlijk zou ik morgen pas wegen en ik woog 102,8 dus eindelijk wat minder. Ik denk dat ik ook aan de stress hier gewend begin te raken of de ophoging van de medicatie begint te werken want ook m'n bloeddruk was van 162/97 naar 146/91 .

Waar ik alleen wel van slag van ben is dat ik niet weet of ik de vpk goed begrepen heb want ik zei dat dit mooi was en ik wel weer naar huis kon. Zij zei dat het nog niet mooi genoeg was en ik hier sowieso nog een week zou zijn en ze hopen dat er dan ergens anders plek is. Morgen is er een gesprek met onder andere m'n ouders, de kinderarts, de diëtiste en de psycholoog of psychiater van hier. Weet niet meer welke of misschien wel allebei??? Dan zal ik wel meer horen.

Om 15 uur komt m'n vriendin gelukkig. Even naar buiten hier.

Zal niet teveel schrijven. Het moet geen dagboek worden.

12 sep 2021, 14:09, Lotte435
63

1. 33
2. v
3. 1.62
4. 78
5. het is iets beter sinds ik ben gaan sporten, maar veel is er niet afgegaan
6. door veel thuis te zitten en weinig te bewegen. door psychische problemen kom ik weinig buiten. ook ging ik als ik me niet goed voelde vaak veel eten.
7. weinig
8. ...
9. redelijk gezond qua eten. ik eet gezonde voeding en eet weinig tot geen snoep.
10. een tijdje geleden deed ik vrijwilligerswerk en daar waren veel mensen die (ongezond) te dik waren en obesitas hadden. ik was wel wat dikker, maar niet superdik. die mensen reageerden op mij alsof ik te slank was (met een negatieve connotatie). dit maakte het voor mij moeilijker om gezonder te gaan eten en te (blijven) sporten.
11. sporten roept voor mij veel stress op, dus ik vind het moeilijk hier iets aan te doen.

13 sep 2021, 18:09, helper
64

Hoi Helper

Wat naar dat het zoveel stress oproept dat sporten.
Je BMI is wel iets te hoog maar gelukkig nog niet boven de 30.
Heb je behalve psychisch ook lichamelijk last er van. Wel naar hoe het op je vrijwilligerswerk ging

14 sep 2021, 23:09, Lotte435
65

Hebben jullie wel eens verplicht hulp moeten zoeken voor je gewicht? Daar loop ik nu tegenaan
Aan de ene kant wil ik dat allles stopt maar zo door gaan is ook niet fijn

16 sep 2021, 06:09, Maan2004
66

Op school moest ik soms verplicht praten met de ggd toen ik overgewicht bleek te hebben bij zo'n meting, maar daarna heb ik nooit actie ondernomen. Persoonlijk wilde ik namelijk ook nooit afvallen :)

16 sep 2021, 08:09, chantalx
67

@Maan2004 Volgens mij zit Lotte434 uit dit topic nu middenin zo’n traject. Misschien heb je wat aan de ervaringen die ze hierboven deelt.
@Chantalx Wanneer is het overgewicht bij jou eigenlijk begonnen en waar kwam dat door?

16 sep 2021, 09:09, B
68

@B ik ben eigenlijk altijd al best wat steviger geweest, maar ik denk dat toen ik naar de middelbare ging ik best wat aan ben gekomen. Van mijn ouders mocht ik niet stoppen met sporten tot m'n 18e, maar ik was daarvoor ook al rond de 90kg. Ik ben denk ik in twee jaar tijd ongeveer 15-20kg aangekomen tijdens m'n groeispurt in de eerste en tweede klas.

16 sep 2021, 09:09, chantalx
69

Check! Maar zat hem dat, ondanks het wel gewoon sporten, dan in je verdere leefstijl, of gewoon domweg aanleg?

16 sep 2021, 09:09, B
70

@B dat was vooral mijn verdere leefstijl hahaha
Ik was buiten het sporten om echt heel erg lui en at gewoon echt heel erg veel en best ongezond. Ik had een bijbaantje dus ik kon van dat geld heel veel eten kopen tijdens mijn pauzes en tussenuren enzo

16 sep 2021, 12:09, chantalx
71

Hoi Maan,

In eerste instantie moest ik naar de kinderarts ivm mijn gewicht en DM2. Toen ik bij de kinderarts liep schrokken ze er van hoe hoog mijn glucose na een glucose test was. Uiteindelijk hebben ze een glucose tolerantie test gedaan en waren m'n waardes super hoog en hebben ze verder onderzoek gedaan. Wij geven dus meer psycho educatie gekregen over andere onderwerpen

16 sep 2021, 20:09, Lotte435
72

Wow @Chantalx en die leefstijl, was dat toen ook al een bewuste keuze, toen al leverde nooit gedoe met je ouders, opmerkingen van vrienden of moeite bij het sporten op? Hoe gaat die nu? Kun je nog een beetje meekomen nu er weer meer dingen fysiek zijn zoals colleges? Hoe ziet je dag er qua eten nu uit?

16 sep 2021, 22:09, Bas
73

@maan, misschien was mijn vorige berichtje niet helemaal duidelijk maar ik bleek uiteindelijk geen DM2 maar een DM1 variant te hebben.

Vanmiddag heb ik weer een gesprek met m'n ouders en m'n vriendin komt er ook bij.
Ze hebben met mij het gesprek al voorbereid omdat ze ivm mijn leeftijd niet zomaar dingen aan m'n ouders mogen vertellen.
Het gaat nog steeds niet lekker want vorige week dacht ik nog een paar dagen super m'n best doen en dan mag ik naar huis maar toen ik er achter kwam dat dit niet zo was ging de motivatie ook weg. Ik lijk hier wel een junk die op zoek ik naar zijn shotje. Zodra ik eten zie moet ik eten. Vaak ligt er wel brood en zoetigheid ergens of de kar met fruit, lekkere tussendoortjes en dat soort dingen staat op een plek waar je zo bij kunt. Het lukt me niet om dan hulp te vragen omdat ik het moeilijk heb en ga dan toch weer stiekem eten. Soms maar 4 sneeën brood met pasta maar ook gerust een half brood en als de tussendoortjes kar er nog staat daar van en in de ouderkamer staat altijd koek. Daar kun je gewoon binnen lopen en een pak koek pakken. Niemand die het merkt
Ik ben net gewogen en zat op 105,6. Het is weer meer dan de vorige keer en dan zijn er weer tranen terwijl ik zelf zo stom ben dit te eten
Ze willen dat ik ergens klinisch een plek krijg maar er zijn geen plekken. Ze willen nu hier met EMDR beginnen omdat ze denken dat ik door nare dingen van vroeger zoveel ben gaan eten. Dat dat wat toen gebeurde juist hier zo opspeelt. Verder gaan ze de anti depressiva verhogen en moet ik als de spanning te hoog is zelf om oxazepam vragen en als de verpleging of de twee pedagogisch medewerkers het zien ook "verplicht" gaan nemen.
Verder hoop ik ook even met m'n vriendin alleen te kunnen zijn of dat ze mag blijven slapen Mis haar en de intimiteit 🙈 Ben dan wel in het ziekenhuis maar ben niet ziek ofzo. Of m'n ouders blijven slapen (wat ze niet doen) of m'n vriendin, voor mij is het hetzelfde. Ze overleggen vandaag in het team of het mag.

@maan2004 hoe kut het ook is, grijp de hulp aan des te eerder ben je er af of doe gewoon net alsof alles goed gaat. Dan zeuren ze tenminste niet.

17 sep 2021, 09:09, Lotte435
74

@Bas, in eerste instantie begon het als een beetje meeloopgedrag. Mijn klasgenoten gingen vaak tijdens tussenuren wat halen en dan wilde ik graag mee en ging dus ook meer eten. In het begin was ik nog best een beetje onzeker over dat ik aan was gekomen, maar na een tijdje genoot ik gewoon zo erg van het eten en dat mijn lichaam voller en zachter werd dat het inderdaad een bewuste keuze werd om meer te eten en wat aan te komen. Dat leverde ook zeker wel gedoe op met m'n ouders, maar ik kon het een soortvan afschrijven op het feit dat ik een groeispurt had. Wel kreeg ik op dat moment natuurlijk negatieve opmerkingen van klasgenootjes of een bezorgde opmerking van een vriendin, maar de meeste van mijn vriendinnengroep vonden het allemaal wel prima en waren er soms ook juist positief over. Dit maakte het sporten inderdaad wel wat lastiger omdat ik natuurlijk veel meer massa mee moest zeulen, maar het uitte zich vooral in minder snelheid tijdens het sporten, op dat moment was mijn conditie nog best wel oke, zeker voor iemand van mijn formaat.
Op dit moment is mijn conditie zo goed als non-existent. Ik doe twee keer per week krachttraining zodat mijn botten en gewrichten sterk blijven onder het gewicht dat ze altijd moeten dragen en een keer per week ga ik zwemmen wat echt heerlijk is omdat ik daar juist extra goed drijf en m'n lichaam een beetje ontlast wordt.
Mijn colleges zijn momenteel nog hybride, dus ik mag ongeveer om de week 1 dag naar uni komen, waardoor dat nog niet heel veel energie kost.
Ik eet nu iets meer op een dag dan in mijn eerdere bericht, ik krijg nu vaak rond een uur of 5 in de ochtend namelijk ook al een soort hongerklop, dus dan eet ik om 5 gewoon iets wat ik voor handen heb, dus koekjes of iets uit de air fryer ofzo en dan eet ik de rest van de dag ongeveer hetzelfde als eerst.

17 sep 2021, 09:09, chantalx
75

@Chantalx bijzonder dat je eetlust alsmaar blijft toenemen, helemaal op zo’n gek tijdstip midden in de nacht. Vind je dat niet vervelend en kun je daarna wel weer slapen? Werd je bijvoorbeeld deze nacht ook wakker van de honger en hoe heb je dat toen opgelost? En als je bijvoorbeeld naar het zwembad gaat, zwem je dan ook nog intensief baantjes of kom je dan gelijk het gebrek aan conditie tegen?
@Lotte435 Ik hoop echt voor je dat er snel ergens een plek voor je is, want waar je nu zit lijk je niet de goede hulp te krijgen, als je bijvoorbeeld nog gewoon de kans krijgt om eten overal vandaan te halen. Je komt nu dus en nog steeds aan en je zit op een plek die niet tof is, behoorlijk frustrerend lijkt me. Ik duim voor je dat het goedkomt.

17 sep 2021, 11:09, Bas
76

@Bas, ik kan meestal daarna gewoon doorslapen, en het is inderdaad niet ideaal, maar het is wat het is hahaha
Verder blijft m'n eetlust gewoon toenemen omdat ik nu weer iets meer doe en omdat m'n maag gewoon wat oprekt door de hoeveelheden die ik nu al eet.
In het zwembad doe ik niet intensief baantjes zwemmen, maar ik probeer wel wat baantjes te doen, verder drijf ik vooral veel rond hahahahah
Ik werd deze nacht ook wakker inderdaad, dus ben wat gaan eten en daarna weer in slaap gevallen

17 sep 2021, 15:09, chantalx
77

Hoi Bas,
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik zelf m'n diabetes zo ontregeld had. Eetbuien en braken als je insuline gebruikt zijn gewoon niet handig. Ze zitten een beetje met hun handen in het haar want ze willen me niet naar huis laten gaan en in de buurt is geen plek. Ook is de vraag of de eetstoornis op de voorgrond staat of andere dingen. Er is per woensdag een plek aan de andere kant van het land maar die is niet op de eetstoornis gericht. Ik moet maandag laten weten of ik dat wil.
Het is een lastige keus

17 sep 2021, 20:09, Lotte435
78

Hoi allemaal, ik ben ff alle beeichten hier aan het lezen en heb echt respect voor jullie.
Het probleem voor mij is dat ik zegmaar 3 populaire meiden in de klas heb met een niet normaal platte bluiken en een beetje aan de magere kant. En ik ben gewoon zoooo jaloers. Ik zelf heb een buije, niet super groot maar ook niet klein. Ik ben 12 jaar, weeg 53 kg en ben 166. ik ben deze maand trouwens 2 kilo afgevallen wss door vele sporten.
Maar de vraag is dus; is zo'n hele patte buik en geen grammetje vet normaal?

19 sep 2021, 00:09, Fleur
79

Hoi Fleur, iedereen is anders gebouwd en zeker rond jouw leeftijd ben je lichamelijk nog enorm in ontwikkeling. Maak je dus maar niet druk om het verschil tussen jou en die klasgenoten. Je gewicht geeft daar ook totaal geen aanleiding voor.

@Chantalx Hoe vind je het dat je conditie haast non-existent is? En hoe ziet een weekenddag, als de zondag, er bij jou nu dan uit qua actief zijn en eten enz?
@Lotte435 Heel veel sterkte gewenst bij het maken van die keus. Ik benijd je niet.

19 sep 2021, 12:09, Bas
80

@Bas, keus gemaakt onder toch ook wel druk van m'n vriendin en ouders.
het is beter, het is eng en eng zegt dat ik aan de slag moet met moeilijke dingen waaraan ik niet durf te werken.
eetdrang nu mega. Wil maar 1ding en dat is een eetbui en braken. Ik moet het alleen volhouden.

@fleur iedereen is anders. Misschien ben jij al verder in je puberteit dan die meiden.
Ben je bewust zoveel gaan sporten?

19 sep 2021, 21:09, lotte435
81

@lotte heel veel succes alvast ik hoop dat alles snel beter gaat

19 sep 2021, 21:09, Maan2004
82

@Bas, qua eten eet ik in het weekend vaak wat meer omdat ik me iets meer verveel vaak. Vandaag had ik in totaal bijvoorbeeld 8900 kcal op :)
Ik vind het zelf niet erg dat mijn conditie slecht is, ik kan de dingen die ik leuk vind tot een bepaalde hoeveelheid nog doen gewoon en soms gewoon wat meer zitten. Het scheelt dat mijn vriendinnen niet al te sportief of ook gewoon lui zijn, waardoor we nooit te actieve of vermoeiende dingen doen.

19 sep 2021, 23:09, chantalx
83

8900 @Chantalx?! Dat is echt heel veel. Wat heb je in vredesnaam allemaal gehad dan? Fijn dat je met je conditie nog wel uit de voeten kunt, dan helpt zo’n vriendengroep (daar komt vast veel overgewicht in voor?) wel mee natuurlijk.
@Lotte435 Succes!

20 sep 2021, 09:09, Bas
84

@Bas, ik had gister wat zelfgemaakte shakes, veel domino's omdat het stuntweek was, wat Mac Donald's en echt heel erg veel snacks enzo hahahah
Ja klopt, van mijn vriendinnen is niemand slank, maar er is maar een vriendin die ongeveer even dik is als ik :)

20 sep 2021, 16:09, chantalx
85

Hoi allemaal, wat fijn dat hier iedereen zo open is.
@Lotte435 heel veel succes!!
@chantalx, is het nu met je huidige gewicht lastiger om te zwemmen? Ik merkte bij mij vriendin die ook wat is aangekomen en best een tijdje niet had gezwommen dat ze nu veel meer naar boven komt (drijft) bij het zwemmen.

20 sep 2021, 22:09, Tim2
86

Bedankt maan, bas en Tim.

Ik zie er enorm tegenop en had gehoopt dat ik deze twee dagen eerst nog naar huis mocht maar dat wilde ze niet.
Veel gehuild vandaag en net iets gekregen om te slapen maar het lukt nog voor geen meter.
Hoop dat ik daar wel mee kan blijven lezen.

Succes allemaal

20 sep 2021, 23:09, Lotte435
87

Hey allemaal
@lotte435 Nee ik zat al op turnen maar ben het 2x in de week gaan doen en heb veel gefietst en workouts gedaan
ik wil dit niet gemeen zeggen maar ik wil later wel een gewoon figuur hebben dus geen obesittas enzo maar stoppen met eten is lastig. *** weet trouwens iemand hoe je vet van je bovebenen kan af krijgen? groetjes

*** aangepast door moderator ***

22 sep 2021, 22:09, Fleur

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer