Het leven heeft toch geen zin

Hoi allemaal,

Ik vind echt dat het leven een zin heeft. Wat heb je eraan als je toch alweer over 80 jaar dood bent? Dan kun je net zo goed gelijk doodgaan...
Wat is er leuk aan iedere dag weer struggelen met zelfbeschadiging, zelfhaat, jezelf dik vinden, geen vrienden hebben, je hele leven haten, geen leuke dingen doet, lelijk bent etc etc.
Dan kun je toch net zo goed gelijk doodgaan.

28 feb 2018, iemand


Reacties

plaats reactie
1

Lieve iemand, het heeft wel zin. Soms heb ik nog me depressie, maar ook ben ik wel eens blij. Ga op zoek naar een thuiszorg. Vraag bv of iemand je wil helpen met huiswerk, of geef iemand een stukje van je koek. En nee je bent het waard. Zoek thuishulp. En ga eerder naar bed of lees een boek, zo kun je gevoelens kwijt. 💕

28 feb 2018, 19:02, Eva
2

Meisje het leven is prachtig ik heb ook vaak last van huilbuien over dat het leven geen zin heeft maar het heeft geen zin als je dr niet wil voor gaan je moet plezier maken Gwn doen wat jij leuk vindt lol maken enz je moet ergens een begin maken het s nie makkelijk maar je bent het waard knap of lelijk? De mensen die je op sociale media ziet De knappe vrouwen/mannen die doen er Wss 77727272 jaar over hun mooiste foto en dan nog wat heeft uiterlijk te maken met je leven je komt er wel maar je moet er wel voor gaan! Succes

28 feb 2018, 22:02, Annoo
3

Voor mij is dat niet zo.

1 mrt 2018, 16:03, Queen 👑
4

Queen 👑, blijf doorzetten.

2 mrt 2018, 20:03, Eva🥥
5

Je begrijpt de wereld niet op het moment dat je bent geboren
Als je ouder word begin je wel dingen te horen
zoveel verschillende dingen komen dan naar voren.
T is geen film, je bent niet volkoren
Weet niet wat er gaat gebeuren op de dag van morgen
Toch betreurd en zoveel zorgen.
De toekomst is niet waar te borgen
De tijd gaat zo snel ben nu al 19
Heb al aardig wat dingen gezien
Maar wat is nou hetgene waar ik voor dien
Op deze leeftijd kom je echt de wereld in
Tijden zie je alles plus, tijden zie je alles min
Je gaat je afvragen wat heeft t voor zin
Wat is de invloed tot t einde van begin
Maar fucked up dingen gebeuren
En het heeft geen zin om treuren
Of Oneindig over dingen te zeuren
Dus wees er nu klaar mee
Die oneindig negatieve zee
Denk niet wat denken anderen
Alles kan veranderen
Weg met die negatieve gedachten
Stop met veel verwachten
Maar blijf wel smachten
Naar een mooie toekomst
Ookal zijn t diamanten of smaragden

5 mrt 2018, 17:03, Mike
6

Zo maak ik van mijm negatieve hedachten creatieve gedachten probeer erover te schrijven of andere mensen te helpen. Streef naar doelen toe.

5 mrt 2018, 17:03, Mike
7

Beste iemand,

Zo te zien heb je het best vaak heel zwaar, zo zwaar dat je denkt dat het leven soms geen zin meer heeft. Het lukt je desondanks om de dagen door te komen. Iets zorgt er voor dat je doorgaat. Daar is kracht voor nodig. Hartstikke knap dat je hier anderen om hulp vraagt. Moedig van je! Ik hoop dat de tips van anderen je verder helpen.
Als je ook eens met een deskundige wilt praten, kan je elke werkdag anoniem chatten of een mailtje sturen.

Sterkte!

Groet!
Moderator 99gram

5 mrt 2018, 17:03, Marlies

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.