hervallen in eetstoornis

Het is zo raar dat ik terug afvallen... want het gaat kei goed met mij!

Dat dacht ik, want wat is er met me aan de hand dat ik de drang naar afvallen heb?
(ik ben er al mee begonnen)

8 okt 2018, droomreiziger


Reacties

plaats reactie
1

Heb je eerder behandeling voor een eetstoornis gehad?

hey, jij kan er niks aan doen he, maar je moet wel hulp zoeken. Voordat je doorslaat. Hoe eerder hoe beter.

Xx

9 okt 2018, 08:10, KINDJE
2

Hey droomreiziger!

Wat vervelend dat je teruggevallen bent in je eetstoornis, maar wat goed dat je dit bij jezelf opmerkt en hier wat aan wilt doen!

Zoals je zelf vast ervaart, is een eetstoornis een hardnekkig iets en verval je gemakkelijk in oude patronen. De eetstoornis slijt er in en het is moeilijk om weer een ander, gezond patroon aan te leren.

Ik denk dat het, net zoals kindje al aangeeft, het goed is om hulp te zoeken om een volledige terugval te voorkomen.
Zoals kindje ook al schrijft, kun jij hier niets aan doen dat je terugvalt, maar je kunt wel wat aan je herstel doen.

Je kunt aankloppen bij je vorige hulpverlener (als je al eerder goede hulp hebt gehad voor je eetstoornis) of je kunt naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar bijvoorbeeld een dietiste en/of psycholoog.

Hoe dan ook, zorg er in ieder geval voor dat je weer een volwaardig voedingsschema volgt en niet meer afvalt.

Heel veel succes en sterkte. Het gaat je lukken!

Liefs, Amy

9 okt 2018, 08:10, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.