Helpp...Leven niet meer leuk vinden maar wel vaak lachen

Hoi
Ik ben een meisje van 12 en mogelijk depressief. Alleen we hebben een psychiater nodig om dat vast te kunnen leggen maar die krijgen we niet. Slechte hulpverlening Hiero.
Ik ben super onzeker over mezelf en ben vroeger ook gepest.
Ik heb trouwens ook autisme dus dat is ook wel een aandeel.

Maar soms vind ik het leven gewoon niet leuk meer en wil gewoon niet meer wakker worden. zelfmoord durf en ga ik niet plegen. Maar soms wil ik wel een tijdje in het ziekenhuis liggen zegmaar, dan hoef je denk ik niks te doen en dan kan je kijken wie tijd voor je overheeft om te komen kijken. En dat durf ik ook niet behalve als het niet pijnlijk is maar dat bestaat volgens mij niet..
Ik heb vaak ruzie, ik hyperventileer, moet vaak huilen en zie het allemaal niet meer zitten. Maar echt depressief is dat toch niet want als de dag redelijk gaat dan kan ik erg lachen .
Ik mis ook mijn oude vrienden en iedereen.

Kan ik depressief zijn terwijl ik nog lach?
Heeft iemand tips om me beter te gaan voelen?
Ik wil het tegen een goeie vriendin of zo zeggen maar hoe?
En weet iemand een tip voor als je bijna moet huilen maar het echt niet het moment is?

****

Alsjeblieft help me

* Dit bericht is aangepast door de moderator omdat het niet toegestaan is te vragen naar ongezonde tips. Als je het moeilijk hebt mag je ook altijd komen chatten of mailen met iemand van het team van 99gram!

17 okt 2018, Depressief girl


Reacties

plaats reactie
1

Ze kunnen je geen ongezonde tips of advies geven maar je kan altijd met 99 gram online praten op chat of mail en anders wil ik je wel helpen.

17 okt 2018, 20:10, juliatje.
2

Kunnen er mensen alsjeblieft reageren ik voel me echt ellendig!

19 okt 2018, 18:10, Depressief girl
3

In mijn bericht had ik gezegd en 99 gram zet het er ook bij dat je via mail of chat met hun kan praten.Dus is dat niet goed ofzo?En anders had ik gezegd dat ik je wel wou helpen en ik vind het teleurstellend dat je gelijk aandacht gaat vragen, want je kan ook zeggen ,ja ik wil hulp van je maar ja er zijn meer mensen die zich zo voelen dus je bent niet de enige!

21 okt 2018, 09:10, juliatje.
4

Heyhey, ik zit echt zowat precies met ditzelfde probleem en ik heb ook geen idee wat ik ermee moet dus het zou fijn zijn als er iemand anders is die het antwoord wel weet. Ik weet zelf dat er natuurlijk verschillende depressies zijn en dat het voor iedereen anders is, maar ben je wel depressief als je het ene moment echt dood wil maar je kan wel gewoon nog lachen enzo met je vriendinnen/vrienden? Iemand geef ons antwoord please!

4 nov 2018, 17:11, moonchild
5

Hey moonchild!

Wat dapper en goed dat je hier om hulp en advies komt vragen.

Om antwoord te geven op je vraag: Ja, het is heel goed mogelijk dat je depressief bent en zo nu en dan toch nog kan lachen met vrienden en vriendinnen.

Het gaat om je zogeheten 'basisstemming'; het gevoel wat je het grootste gedeelte van de dag hebt en bijna alle dagen van de week. Als je depressief bent is deze 'basisstemming' heel somber en verdrietig. Maar dat sluit niet uit dat je ook nog wel kan lachen en zo nu en dan plezier kunt ervaren. Je merkt gewoon dat je over het algemeen niet goed in je vel zit en je je niet gelukkig voelt.

Zoals je zelf ook al aangeeft, ziet een depressie er bij iedereen weer anders uit. Het heeft dan ook geen zin om jezelf te vergelijken met anderen. Het gaat er om dat jij naar jezelf luistert, en jij geeft nu aan dat jij echt niet lekker in je vel zit. Alle reden om daar hulp voor te zoeken!

Zijn er mensen in je omgeving (je ouder(s), leraren of goede kennissen) bij wie je je goed en vertrouwt voelt en met wie je dit kunt bespreken? Het is namelijk erg belangrijk dat je hierover gaat praten. Je hoeft hier niet alleen mee rond te lopen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Heel veel sterkte toegewenst!

Liefs, Amy

6 nov 2018, 08:11, Amyxx
6

Omg! Je bent gwn mijn twin! Ik heb precies en exact hetzelfde! Maar dan ook echt! Wat bij mij hielp was blijf jezelf en als je vaker boos word of agressief ga dan naar je kamer of naar een rustig plekje en ga even liggen met muziek op en huil het even uit! Daarna blijf je er nog even en voel je je stukken beter dat heb ik gedaan en het hielp heel erg .. ik wil soms ook in een ziekenhuis liggen en hopen dat mensen dan ook om mij geven en die shit! Maar lieverd je zit waarschijnlijk nu in de puberteit dus dat betekent dat je hormonen je helemaal gek maken! En dat heb ik! Tel soms gewoon tot 10 of 20 en adem met je neus in en mond uit
Ik hoop dat het werkt! Xoxo Guhurl!

14 nov 2018, 23:11, Guhurl!
7

Hey Guhurl,

Wat lief dat je je ervaring deelt en de anderen een hart onder de riem steekt! Heel fijn dat je dat doet!

Ik lees dat jij soms ook heel erg worstelt met zulke nare gevoelens en je je dan even terug trekt om weer tot jezelf te komen. Heel knap en goed van je dat je dit doet.
Je schrijft ook dat je hoopt dat er mensen zijn die om je geven en dat je dat graag wilt voelen/merken. Betekend dat dat je nu soms het idee hebt dat er niet iemand is die om je geeft? Praat je hier wel eens over met iemand die je vertrouwt?

Liefs, Amy

15 nov 2018, 08:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.