Help!!!!!! Zsm

Ik heb een onderkin terwijl ik mn bmi 18,8 is. Het is zo’n onderkin die van je kin naar je nek loopt, dus geen kwabje vet onder je kaak.
Wat helpt nou echt tegen een onderkin? Moet ik gewoon afvallen?
Oefeningen lijken niet te helpen, cremes werken wss ook niet, wat moet ik nou doen? Operaties zijn te duur.

Ik haat het echt heel erg, als ik fotos wil maken wordt het altijd verpest door mijn onderkin, en ik durf ook niet echt om mijn haar vast te doen , want dan kijkt iedereen je aan en ik wil gewoon dat ze me normaal behandelen. Mijn familie is wel wat aan de dikke kant, maar hebben niet zo’n rare onderkin, behalve mijn moeder, zou ik het van haar hebben? Pls zeg dat je er wat aan kan doen😭, ik kan er ook niks over vinden op internet. *

-13 jaar, 168 cm, 53 kg

Dit bericht is aangepast door de moderator

30 jul 2019, Fleur


Reacties

plaats reactie
1

Sommige mensen hebben dat inderdaad. Je gewicht is goed, perfect zelfs voor je lengte en leeftijd dus daar ligt het niet aan.

Als je even googelt zijn er wel oefeningen die je kan doen om je onderkin te verminderen.

Bedenk dat je gezicht nog heel kan veranderen: de botten in je gezicht groeien als laatste. Hierdoor kan je gezicht en de vorm van je gezicht nog heel erg veranderen. Dit zie je bijvoorbeeld nu heel goed bij Ian van Fource. Als je foto's van hem opzoekt van een paar jaar geleden en je vergelijkt deze met foto's hoe hij er nu uitziet, zie je dat zijn gezicht van een vrij rond, bol gezicht naar een veel langer, 'slanker' gezicht is gegaan. Dit kan bij jou ook heel goed gebeuren. Heb dus geduld!

Voor nu kan je je onderkin camoufleren door:
- Je kin naar voren te doen bij foto's.
- Kleding te dragen met een grote open hals of V-hals. Hierdoor lijkt je langer en valt je onderkin niet of veel minder op.
- Een ketting(tje) met hanger te dragen dat goed in deze open hals valt. Door een goed lange ketting met hanger te dragen, lijkt je hals ook langer, waardoor je onderkin minder opvalt.
- Accenten te verleggen, bijvoorbeeld een shirt of broek dragen met een groot logo of symbool erop. Dit trekt de aandacht, waardoor de aandacht minder bij je kin is.
- Make-up. Of internet/Youtube vind je veel tips hiervoor. De truc is om je onderkin donkerder te make-uppen dan je gezicht.
- Volumineus haar. Door veel volume in je haar lijk je langer en volumineus haar trekt ook de aandacht. Hierdoor valt je onderkin ook weer minder op.
- Zelfvertrouwen uitstralen! Je uitstraling wordt door zo'n 30% bepaalt door je uiterlijk - en je uiterlijk is natuurlijk veel meer dan alleen je kin!! - maar voor het overgrote deel door je gedrag, je handelen, de mate waarin je verantwoordelijkheid neemt voor de dingen die je doet of laat, etc. etc. Door hier goed op te letten kan je je uitstraling enorm versterken, zonder iets aan je uiterlijk te hoeven doen. Wanneer je meer uitstraling hebt, sterkt dit je zelfvertrouwen, wat ook weer je aantrekkelijkheid vergroot.

Succes!

30 jul 2019, 20:07, Timo
2

Heel erg bedankt!!

30 jul 2019, 20:07, Fleur

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.