help me alsjeblieft :( ik voel me zo schuldig

schrik alsjeblieft niet van de lange tekst, ik heb hulp nodig.
Ik ben 18 en heb een vriend van 16. dat klinkt echt heel raar maar als ik met hem omga voel ik geen leeftijdsverschil omdat ik niet zo volwassen ben. ik apprecieer hem zo hard en ik hou zo veel van hem.
ik heb laatst een activiteit gehad op school en ik zat ik een groep met veel onbekende mensen. er was een jongen die me, toen ik de ruimte binnenliep, meteen aankeek (ik had een paar keren oogcontact met hem). hij praat heel langzaam en saai en lijkt heel ongepassioneerd en ik ben dat juist wel. ik merkte dat hij tijdens de activiteiten vaak naar me keek maar dacht er verder niet over na. tijdens de laatste activiteit moesten we per 2 gaan staan en hij kwam letterlijk van de andere kant van de zaal naar mij toe en vroeg als we de activiteit samen zouden doen. we voerden een gesprek en hij begon over dingen die ik uren geleden had gezegd en probeerde het gesprek echt op gang te houden. toen ik die dag thuiskwam kon ik niet meer stoppen aan hem te denken en ik voel mij zo ontzettend schuldig tegenover mijn vriend. normaal gezien was die nieuwe jongen totaal niks voor mij maar vanaf het moment dat hij interesse toonde voelde ik me gevleid. ik heb hem toegevoegd op insta want dat heb ik gedaan met iedereen uit de groep. op insta zag ik dat hij 20 is, ik veronderstel dus dat hij heel volwassen is. ik ga hem waarschijnlijk nooit meer zien maar ik blijf aan hem denken. ik wil dat helemaal niet, ik hou zo veel van mijn vriend. help mij ik weet niet wat ik moet doen, ik wil het uit mijn hoofd halen, maar tegelijkertijd ook leren kennen zodat ik kan inzien dat hij niks voor mij is. mijn hoofd tolt en ik weet niet wat ik moet doen. help!!!!

13 jan 2021, justmexoxo


Reacties

plaats reactie
1

Ik ben al een paar jaar samen met mijn vriend en heb hier ook een paar keer last van gehad. Ik denk dat het allemaal harstikke normaal is. In het begin voelde ik mij er enorm schuldig over, dat is nu wel een beetje over. Elke keer als dit gebeurd kies ik toch weer voor mijn vriend, wat betekend dat ik toch meer van hem hou dan van al die andere. Toch iets positiefs als je het aan mij vraagt.
Ik denk zelf niet dat er maar één iemand op de wereld rondloopt waarmee je kan samen leven. Je partner is denk ik een van de vele, maar wel de ene waarvoor je hebt gekozen!
Ik wordt wel eens wakker uit dromen, waarin ik droom dat mijn ex weer terug is in Nederland ( het is uit gegaan omdat zijn familie naar het buitenland vertrok) daar voelde ik me ook heel schuldig over... Ik heb hem nooit gehaat, het is uit gegaan omdat het niet werkte. Ik wist maar niet met wie ik het erover moest hebben, waardoor mijn schuldgevoel alleen maar groter werd. Maar volgens mij is het allemaal natuurlijk, alleen wel iets dat nooit echt besproken wordt......
Ik zou hem niet persee berichten en het allemaal maar gewoon een beetje laten gaan... Je niet schuldig voelen in ieder geval!

18 jan 2021, 13:01, Kaaspannekoekje
2

ik kan niet in woorden vatten hoe dankbaar ik ben voor jouw reactie. ik ben echt gerustgesteld nu. dankjewel!

18 jan 2021, 17:01, justmexoxo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.