Help! Ik heb orthorexia!

Hoi ik ben Merel (12 jaar) en ik heb beginnende orthrexia.
ik zal jullie even uitleggen wat het is: het is dat je alleen maar gezonde dingen wilt eten zoals fruit en groente enzo en dat je alle belangrijke voedingsmiddelen vermijd. nouja dat begin ik dus te krijgen. bij alles wat ik eet kijk ik of er gezonde dingen in zitten en of er weinig calorieën in zitten. ik ben zo al 4 kilo afgevallen omdat ik ook stukken minder eet....
kan iemand me helpen hier af te komen of heeft iemand tips? ik zou dat heel erg waarderen.

31 mei 2016, Merel


Reacties

plaats reactie
1

Lieverd, ik heb een vraagje, doe je dit omdat je wilt afvallen? Of gwn omdat je ongezonde dingen niet lekker vind? Als je gezond wilt eten hoort daar ook vezels bij, je hoeft niet persé suiker te eten maar daar moet je een soort van dieet voor doen, ik doe het ook. Niet om af te vallen maar gewoon gezond te blijven, het heet paleo, zoek maar eens op, het is lekker om te eten en erg gezond!

31 mei 2016, 08:05, Hilalala
2

Anorexia is niet een ziekte dat je afvalt. Ja, je valt wel af.. Maar dat is het gevolg. Als je anorexia hebt: heb je een ziekte in je hoofd. Anorexia is psychisch en heeft als gevolg afvallen. Maar omdat je 4 kilo afgevallen bent.. zegt dat niet dat je anorexia hebt. Niet dat ik aan je twijfel hoorxx maar anorexia zit in je hoofd. En bij jou is het gewoon een verminderde eet behoefde lijkt het als ik je verhaal lees.

31 mei 2016, 20:05, katrinaa
3

@katrinaa
Ze heeft orthorexia geen anorexia dat zijn twee verschillende dingen.

12 jun 2016, 04:06, Lil'Star
4

Dit is echt een nutteloos bericht maar volgens mij heb ik dit ook... ik moet van echt ALLES het aantal calorieën weten voordat ik het eet en ik wil geen dingen zoals pasta, aardappels, chips, etc. meer hebben. Ik wist niet eens dat dit bestond! Ik vind het zelf nogal stom want ik wil dit niet meer maar ook weer wel en ik zit echt in een dilemma...

17 jun 2016, 18:06, Maddy
5

Je mag ook soms wat ongezonden dingem eten wand je moet wel alle voedingstoffen nemen bv. In snoep zit er karbonaadjes en dat is niet gezond maar je moet wel heel klein beetje nemen en na snoep eten moet je wel de karbonaten smelten als je het wilt smelten via lichaam dan moet je sporten

29 jun 2016, 15:06, dokter masa
6

Heej!

Help! Ik val snel af. In 3 maanden tijd ben ik 6 kilo afgevallen. Maar ik doe er helemaal niks aan! Soms eet ik echt super weinig maar ik dit dan gwn vol. En ik kijk telkens in de spiegel en denk telkens dat ik te dik ben. Is dit goed of niet??

29 jun 2016, 15:06, XNoatjeehh
7

@XNoatjeehh Ik denk het niet...

en Merel: ik zit zelf ook op het randje van overgewicht en geen overgewicht. Maar hier heb ik geen ervaring mee, sorry!
Ik had je graag willen helpen...

29 jun 2016, 19:06, Anoniempje
8

Hoi meiden , ik ben 17 jaar en kamp zelf met anorexia en orthorexia! Herken mezelf hier wel in. Wel kan ik geen diagnose stellen , misschien kan je een afspraak maken met de huisarts ? Hij/ Zij zal je verder kunnen helpen!

6 jul 2016, 19:07, kid

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.