HELP IK HEB MIJN GEBIT VERPEST

hoi allemaal ik heb een eetstoornis (anorexia) maar ik heb ook veel gespuugd. nu doe ik het niet meer want ik heb er zoooooooooo veel spijt van...... mijn gebit is volgens mij echt heeeel erg naar de klote. van verraf zie je het niet maar als ik in de spiegel kijk zie ik echt veeeeel gaatjes, en mijn tanden schijnen door, tanderosie. ik ben nu ook echt verslaafd aan tandenpoetsen, ik doe het echt 5 keer per dag, 6 min. lang maar ze blijven maar geel!! help ik word gek!! ik ben nu bijna op gezond gewicht en heb eindelijk minder moeite met mijn lichaam maar mijn gebit verpest mijn hele zelfbeeld! mijn tante heeft ook anorexia gehad en had ook veel gespuugd en zij heeft 2 tanden moeten trekken en een beugel moeten nemen😖😖helppp ik wil dat niet en durf echt niet naar de tandarts maar ik moet van mijn moeder. en zij heeft niet veel geld dus ben ik bang dat ze heeeel veel moet betalen door mij. wat moet ik doen????????????????????

2 jan 2018, tandendrama


Reacties

plaats reactie
1

Gele tanden kan ook liggen aan je tandbeen.

2 jan 2018, 17:01, ...
2

Nooit meer anorexia weer doen. En niet je tanden zo vsak poetsen dan gaan ze kapot en krijg je van die tandgaten bovenin (mijn vader heeft dat) en dat is echt heel lelijk. Poets s'avonds je tanden met een gel tandpasta (poets je tanden daarna niet meer) en dat verhard je tanden en moeten ze ook weer wat witter worden. Je kan ook met vaseline en tandpasta poetsen 3x op een dag dan zij je tanden 1/2 tinten witter. Maar dat pas doen als je tanden wat steviger ziin.

2 jan 2018, 19:01, Queen👑
3

Ga naar de tandarts, en kijk wat er nu nog te redden valt. Als je onder de 18 bent kunnen de kosten misschien nog meevallen. Sowieso, beter nu dan later. En poets alsjeblieft niet zo vaak je tanden. Te veel poetsen is ook niet goed, 2 keer per dag is echt meer dan voldoende.

2 jan 2018, 22:01, Kim96
4

dank jullie wel voor jullie advies!! ik ben 13 dus misschien kunnen de kosten nog meevallen?

3 jan 2018, 08:01, tandendrama
5

Lieve tandendrama, het is echt niet leuk voor je. Wel toevallig dat jij iemand kent die ook anorexia heeft gehad, want dat is maar 0,5% van het land. Maar heb je ook problemen met je haren? Ga geen citroen eten, dat is heel slecht voor je gebit. En dan moet je ook nog kotsen. Ik hoop zo hard dat je beter word. Ik gun niemand die anorexia. Sterkte.

3 jan 2018, 10:01, Eva
6

dank je lieve eva, nee ik heb geen problemen met mijn haar, het is veel meer gaan glanzen nu ik weer aan het aankomen ben.

3 jan 2018, 11:01, tandendrama
7

Lieve tandendrama, fijn dat het is gaan glanzen. Ook wel goed dat je hier om hulp vraagt.

3 jan 2018, 13:01, Eva
8

Dit topic is oud maar ik wil toch reageren. Ik heb nooit gaatjes gehad, totdat ik ineens een nieuwe arts kreeg in mijn praktijk... Een stuk of 10 gaatjes, daarna elke maand terugkomen voor controle, waarbij steeds weer een of twee nieuwe gaatjes... Het rare was dus dat ik helemaal niets zag of voelde aan die tanden, allemaal beginnende gaatjes (en als dat zo was, had ik die makkelijk nog weg kunnen poetsen) dus ja... Intussen geen tand of kies meer in mijn mond zonder vulling en mijn gebit ziet er niet uit, en ik ben nog maar 21. Toen na een jaar wegblijven uit angst, had ik mijn oude arts weer terug... 0 gaatjes, na een jaar! Bizar... Maar mijn gebit blijft spuuglelijk (verkleuringen en happen uit mijn tanden) en intussen (weer een jaar later) ook hartstikke gevoelig... Mijn oude tandarts was ook niet alles, 2x een beugel gehad en hij wilde per se een stuk van mijn tandvlees afsnijden... Al was ik naief, dit heb ik nooit toegelaten (te eng)
Ik ga over een week verhuizen en heb een nieuwe praktijk op het oog, maar ik ben doodsbang... Ik haal de 30 niet met mijn eigen tanden, dat weet ik wel zeker... En een kunstgebit kan wel maar dan wil ik ECHT op implantaten want mijn kaak is al klein (verder slinken en ik hou geen hoofd meer over)
Nu heb ik ook anorexia gehad, en die nieuwe tandarts beweerde dat ik daardoor zoveel (onzichtbare en gevoelloze) gaatjes had... Maar het mooie is, ik at alleen niks, ik heb nooit overgegeven (dat kan ik niet, al steek ik mijn hele arm in mijn keel, er komt niets uit tenzij ik griep heb) Stom dat mijn lichaam me nu niks meer boeit, maar ik schaam me dood als ik lach, gelukkig ben ik dan wel nog depressief dus hoeft dat niet zo vaak (okee dat is flauw, maar wel waar)

15 dec 2019, 22:12, Nat

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.