HELP! Iik ben te dik!!

Hoihoi ik ben Anne en ik ben 14 ik ben 170 cm en 65 kilo!! Heeft iemand tips om af te vallen?? Zijn er mensen die mij kunnen helpennn

30 apr 2017, Annelie


Reacties

plaats reactie
1

Hallo Anne,

je hebt een prima bmi! je moet dus niet afvallen omdat je denkt dat je veel te dik bent. Maar als je er zelf last van hebt omdat je jezelf te dik vindt kan je er altijd iets aan veranderen. soms een snoepje laten staan en minder frisdrank drinken. wel helpt het om veel water te drinken. ook ka je natuurlijk misschien (meer) gaan sporten.

onthoud, je bent mooi zoals je bent
succes
xx grotezusx

30 apr 2017, 16:04, grotezusx
2

Ik vind dat niet te dik. Als je het per se wilt kan je wat afvallen, maar zorg er alsjeblieft voor dat je niet té licht wordt.

16 mei 2017, 23:05, S
3

Lieve S, ij ook niet hé niet meer dan 2 kg want anders schik ik. Al deze meiden zijn zo dun of gezond en ze willen afvallen. Maar ook al ben je te dik doe niet niet eten. Dat is heel slecht. Hoort het dan niet bij je bouw. Doe niet hoor. Wil je toch gezond afvallen. TIPS.
met de tril plaat ga je ook dunner woorden. Eet niet minder je valt niet veel af of sterker niet eens. Laat het los en geniet van je leven. Ik woord zo verdrietig van julie berichten

17 mei 2017, 19:05, Eva
4

Ik ben ool 14, 1,70 en ik weeg 48 kilo. Haha.
Maar jij bent niet te dik hoor

17 mei 2017, 21:05, Slecht
5

Ik ben 12 en tussen de 1,53-1,58 m ik haat m'n benen en ik durf nie eens een korte broek aan en in een bikini wordt m ook al nie... ik sport meer en sla soms maaltijden over maar na 4 weken zie ik geen verschil! Iemand! Heeft er iemand tips??!!!???

18 mei 2017, 07:05, Varkentje04
6

dan ben jij te jong voor dit onderwerp je mag pas 14 zijn en jij bent 12 sorry

18 mei 2017, 18:05, tamaraaaa
7

dit forum is voor iedereen er zijn geen leeftijdgrenzen.

19 mei 2017, 14:05, juliatje.
8

Hallo,
Ik ben witte beer *nickname*
Ik vind en voel mijzelf echt veel te dik...
Ben 15,5 jaar oud, 1 meter 72 en 63,5 kg
Wie kan mij tips geven om af te vallen?!
Ik eet nu heel weinig maar s nachts kan ik bijna niet slapen van de honger...
Help me pleasr!!!

5 jun 2017, 02:06, Witte Beer
9

@Witte Beer:

Maaltijden overslaan is echt een hééél slecht idee. Als je te weinig gezonde voeding binnenkrijgt gaat je verbranding (de motor van je lichaam) steeds slechter draaien, waardoor afvallen juist steeds moeilijker wordt. Als je daar nóg langer mee doorgaat, kan je verbranding zelfs zo laag worden dat het de normale lichaamsfuncties niet meer van energie kan voorzien. Hierdoor gaat je haar uitvallen, krijg je een doffe (soms ook onzuivere) huid en zal je uiteindelijk flauw gaan vallen. Voldoende gezond eten dus en zeker dus geen maaltijden overslaan! Maaltijden vervangen voor gezonde(re) opties daarentegen, is juist wel een goed idee.

Concreet: eet zo min mogelijk (liefst helemaal geen) 'gewoon' brood, 'gewone' pasta en 'gewone' rijst meer. Al deze producten bevatten de slechte koolhydraten die je dik maken, of het afvallen enorm bemoeilijken. Vervang deze producten voor veel groente (groenteomelet, groentesmoothies, kop groentesoep als je uit school komt, bakje snackgroente uit de supermarkt als tussendoortje, salades etc.) en een beperkte hoeveelheid andere goede koolhydraten: quinoa, boekweit, amarant, teff, havermout, etc.

Tegen het hongergevoel 's nachts: neem voor het slapen gaan een groot glas warm/lauwwarm water met daarin een eetlepel appelazijn. Innemen na het tandenpoetsen, anders poets je door het zuur van de azijn het glazuur van je tanden kapot. Het warme/lauwwarme water remt je eetlust en de appelazijn geeft je een vol gevoel (verzadiging) en helpt je ook verder bij het afvallen.

6 jun 2017, 01:06, Timo
10

Welke dingen kan ik nog meer eten in plaats van brood? (Crackers en dergelijke mag ik niet)

6 jun 2017, 23:06, Witte Beer
11

@Witte beer:

Ik gaf al een aardig wat opties: ontbijt met een (groente)smoothie, of neem een omelet met groente als ontbijt. Het bakje havermout met wat fruit en kokosrasp en misschien wat kaneel is ook een goed ontbijt (zou ik alleen niet elke dag doen). Verder kan je denken aan vette vis zoals zalm, haring, paling (vette vis is GEEN dikmaker, integendeel juist!).

Voor de lunch is een salade het gemakkelijkst om mee te nemen. Dit kan natuurlijk een kant-en-klaar bakje uit de supermarkt zijn (let op het zakje saus/dressing bij dit soort salades: soms giga dikmakers!!!), maar zelf vers 's ochtends of de avond ervoor een salade maken is natuurlijk nog beter.

6 jun 2017, 23:06, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.