help heb ik anorexia

heeii ik ben nu 12 jaar 1,46 en ik ben 33 kilo iedereen zegt dat ik anorexia heb!
help me alsjeblieft! ik voel me namelijk best onzeker!
xx

24 okt 2012, linda987654321


Reacties

plaats reactie
1

nee hoor, maar je moet wel beginnen opletten. een gezond gewicht voor jou is 36 kilo, ongeveer. val dus niet meer af, en alles is in orde. maar onthou; twee/drie kilootjes erby kan je mooier maken, vooral als je mager gebouwd bent of er magerder uitziet door je beenderenbouw of zo...

L

24 okt 2012, 22:10, T@lly_b
2

dank je voor je reactie! :)

26 okt 2012, 15:10, linda987654321
3

ik heb net geen anorexia en ben 13, 1.50 m en ook 33kg dus ik vermoed dat jij het ook niet hebt (:

27 okt 2012, 02:10, nina
4

iemand met anorexia die kotst altijd na het eten en is heel wit en mager en na een tijd als het slechter word gaat je maag kapot en moet je naar het ziekenhuis ik weet wat het is want men broer heeft het nog gehad dus ik ben wel zeker da je het niet hebt.

27 okt 2012, 11:10, horseslover
5

ik ben ook bang dat ik anorexia heb ik weeg wel veel zwaarder als jullie maar alsnog als ik eet voel ik me schuldig en wil ik het eruit kotsen maar dat lukt niet en de hele dag denk ik aan afvallen en niet eten en aan dat ik te zwaar ben dat dwaalt de hele tijd door me hoofd en dat zijn anorexia gedachtes maarja ik ben 13 1m77 lang en weeg 58 dat is geen anorexia gewicht maar ik denk wel dat ik het begin te krijgen ik voel me ook echt niet goed als ik gegeten heb en ik moet echt afvallen ik ben veel te zwaar kunnen jullie mij helpen ik ben echt dik

27 okt 2012, 12:10, loveyou x
6

Anorexia betekent dat je wíl afvallen en jezelf uithongert. Dat je verlangt naar slankheid en alsmaar meer wil afvallen. De angst om dik te worden. Heb je dat?

Anorexia is niet een bepaald aantal ondergewicht ofzo. Het is een ziekte.

27 okt 2012, 14:10, Lotte
7

@lotte heeii nee dat heb ik niet!
@horserlover ik ben wel best wit :$ maar ik probeer nix uit te kotsen enzoo!!

28 okt 2012, 16:10, linda987654321
8

ja ik denk altijd aan me gewicht en wil altijd afvallen en het eruit kortsen maar dat lukt niet :(

28 okt 2012, 18:10, loveyou x
9

Ik bedoelde 13

1 nov 2012, 15:11, linda987654321
10

ik ben dik ik ben 12 en ben 1m 66 ik weeg 58-59 ik ben een weekje begonnen met weinig eten.
ik weet dat ik het niet goed doe maar soms honger ik me uit.
bijv. vandaag heb ik alleen 1 botherham op en een kommetje soep.
als ik in de spiegel kijk bars ik in tranen.

xeefjex

27 apr 2014, 18:04, eefje
11

dun is niet gelijjk ana

14 sep 2017, 19:09, tamaraaaa
12

En nog steeds weten mensen helaas niet wat Anorexia nou inhoud. Ondergewicht is geen Anorexia, Anorexia is een ziekte. Een eetstoornis. Dus niet, ik heb 2 kilo ondergewicht, nu heb ik Anorexia.

15 sep 2017, 15:09, Mai
13

Lieve Mai, heb jij echt anorexia? Wil jij tips? Of bedoel je het anders? Ik heb nog een goede vooraad.

15 sep 2017, 16:09, Eva🌈
14

@Eva🌈 lieverd ze was sarcastisch😂❤

16 sep 2017, 12:09, Angel😇
15

Lieve Angel😇, bedankt. Ik snap het haha.

16 sep 2017, 12:09, Eva
16

Je hebt anorexia en dus ben je bang voor eten, heb je een hekel aan eten en heb je nooit zin in eten. Klopt dat? Nee, maar het kan best zijn dat verschillende mensen om je heen dit denken. Het klopt niet. Sterker nog, je hebt anorexia en je bent dol op eten. Je kunt vreselijk van eten genieten en zou het liefst de lekkerste en uitgebreide maaltijden voor jezelf klaar maken. Je zou willen eten in luxe restaurants en in all you can eat sushi tenten. Je zou pizza willen eten en ijs. Je zou iedere dag uitgebreid willen lunchen en de meest lekkere producten in de supermarkt kopen. Je hebt anorexia, je bent dol op eten en daar schaam je je enorm voor...

Je schaamt je om het feit dat je dol bent op eten, omdat je vindt dat dit niet hoort bij iemand die lijdt aan anorexia. Je hebt hierdoor het idee dat jij niet écht anorexia hebt. Je behoort niet te verlangen naar chips, pizza, ijs en luxe lunches. Je behoort niet te genieten van het eten dat je wel eet. Je behoort niet meer te willen als je ergens een paar hapjes van genomen hebt. Je behoort niet hele dagen aan lekker eten te denken, je te verlekkeren boven kleurrijke recepten en uren door de supermarkt te wandelen kijkend naar alle goed uitziende voedingsmiddelen.

anorexia dol op eten meisje

Jij houdt toch alleen van sla, droge crackers en magere kwark? Jij hebt toch bijna nooit honger, eet het liefst enkel een appel per dag en walgt van vet eten en producten vol suiker en caloriëen? Jij vindt een all you can eat restaurant toch een vreetschuur en hebt een hekel aan mensen die in bed lui pizza eten? Dát is toch wat jij voelt bij en denkt over eten? Iemand met anorexia houdt toch niet van eten?

Een schande. Het voelt alsof je zondigt ten opzichte van je geloof. Alsof je keer op keer moet boete doen en de biecht moet doen als je voor jezelf wél bekend dol te zijn op eten. Je kunt toch geen anorexia hebben als je dol bent op eten of af en toe echt vreselijk geniet van eten? Dan ben je toch gewoon nep of niet trouw aan je ziekte?

Een bizarre denkwijze of misschien meer bizar gevoel, want wie heeft ooit bedacht dat iemand met anorexia niet dol kan zijn op eten? Waarom zou je niet écht anorexia kunnen hebben als je kunt genieten van dat wat je wel eet? Bij iedere andere psychische stoornis of lichamelijk ziekte hoef je ook niet te voldoen aan bepaalde eisen. Waarom leggen we die eisen ons bij anorexia wel op? Waarom denken we dat je bij anorexia moet voldoen aan deze eisen om een ware anorect te zijn? Sowieso is het natuurlijk gestoord dat een ziekte als anorexia soms gezien wordt als prestatie. Het is geen prestatie om je leven kapot te maken en in het extreme te vluchten voor de realiteit. Het is een prestatie om het leven aan te gaan, je angsten te overwinnen en de pijn die je aan wordt gedaan te verdragen. Dat is kracht.

Anorexia is een bizarre ziekte, eentje waarbij je het gevoel krijgt te moeten preseteren. Presteren in een ziekte. Hoe minder je eet, hoe beter je het doet. Hoe mee

16 sep 2017, 13:09, noah
17

Lieve meid, als zij het zeggen weet je het toch niet. Alleen omdat je dun bent, denken zij dat je ziek bent. Nou geloof niet alles. Zo snel oordelen en dingen geloven. Zoek dan eerst op wat anorexia is. Anorexia heb je niet snel.

19 sep 2017, 17:09, Eva🌈

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.