Help dillema?!

Ik heb dus beetje slecht zelfbeeld laatste tijd. Ik weet dat ik helemaal niet dik ben. Ik ben 18 jaar 1,64 lang en mijn gewicht schommelt beetje tussen de 52 en 55 kilo. Perfect voor mijn lengte en ben niet super dun ofzo maar wel slank. En ja heb buikje en wat dikkere bovenbenen maar wie niet? Alleen mijn moeder blijft al ik denk echt al wat jaren zeggen tegen mij van ja je moet oppassen met eten en minder eten je wordt echt te dik dan en je hebt al van die stevige bovenbenen en dat buikje ook en zulke stevige armen bla bla bla. Nu kan ik gewoon van mij afbijten en doe ik dat ook maar toch knaagt het aan me. Mensen die namelijk dikker zijn dan mij of even dik bijv vriendinnen of mijn zus zegt ze niks over. Ik ben echt een beetje haar slachtoffer. Ik merk de laatste tijd dat ik hierdoor echt een wat slechter zelfbeeld krijg. Wil graag afvallen ( hou alleen te veel van eten dus lukt niet) en vind nu ook dat ik een buikje heb en dikke benen en zie steeds meer imperfecties. Mijn vraag help wat moet ik hier mee?

4 sep 2018, Xoxogirlxoxo


Reacties

plaats reactie
1

Om af te vallen hoef je niet minder te eten🙃maar je miet gezonder eten bijv inplaats van chips worteltjes en niet altijd hagelslag op je brood maar ook kaas ofz

4 sep 2018, 23:09, Ridder in nood😂
2

Hey girl,

Wat ontzettend naar en vervelend dat je moeder die dingen tegen je zegt. Zoals je zelf al aangeeft en heel goed weet, is er niets mis met jouw lichaam. Je hebt een gezond gewicht. Maar veel belangrijker is dat je lekker in je vel zit, en zo te horen helpen de opmerkingen van je moeder daar niet aan mee, maar juist tegen.

Zou je aan je moeder kunnen vragen of ze op wil houden met die opmerkingen, omdat dat aan je zelfvertrouwen en zelfwaardering knaagt? ALs je uitlegt hoe onzeker je wordt van haar opmerkingen, zal ze daar vast wat aan willen veranderen. Misschien kunnen jullie afspreken dat jullie vooral oog hebben voor de positieve dingen van elkaar?

Ik denk dat je er meer aan hebt dat je je concentreert op de gezondheid van je lijf, dan op de vorm, het gewicht en de imperfecties die je ziet. Want heb je die wel, die imperfecties? Of ben je daarnaar op zoek gegaan met een vergrootglas?

In ieder geval, heel veel sterkte en onthou; je bent precies goed zoals je bent! Je hoeft niet te veranderen, zorg er alleen maar voor dat je gelukkig en blij bent :)

6 sep 2018, 14:09, Amyxx
3

gewoon eens met je moeder gaan praten xx

6 sep 2018, 16:09, kim

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.