Helllllllp

Hoi ben een meisje van 15 weeg 36 kilo en ben 155 cm. Ik heb anorexia. En als ik nog 1 kilo afval word ik opgenomen in het ziekenhuis en krijg ik sondevoeding. Ik wil dit natuurlijk niet maar mijn eetstoornis wil dat ik maar blijf afvallen. Ik kan ook niet tegen mijn eetstoornis in. Ik heb een eetlijst van mijn dieetiste maar heb moeite me hier aan te houden.. zijn er mensen die misshien ook anorexia nervosa gehad hebben en mij kunnen helpen.. IK WIL NIET OPGENOMEN WORDEN!

26 aug 2018, Lisa


Reacties

plaats reactie
1

@lisa het beste is om hulp te zoeken bij een psycholoog, en je kan altijd een motivatielijst hangen rond je bed of elke dag een herinnering krijgen via je telefoon dat je niet moet opgeven.Maar zelf denk ik dat therapie de enige oplossing is, want je eetstoornis lijkt ernstig en zelf wil ik je ook motiveren en helpen om je beter te krijgen maar gemiddeld duurt een eetstoornis 5-7 jaar.Dus het kost veel tijd en moeite dus denk er goed over na, maar ik ben er voor je.

26 aug 2018, 20:08, juliatje.
2

Hey Lisa,

Wat ontzettend naar dat je te maken hebt met anorexia. Ik begrijp heel goed dat je echt niet opgenomen wilt worden, maar dat de eetstoornis aan de andere kant erg aan je trekt en je meer wil laten afvallen. Dit is echt een intens moeilijke strijd!

Ik begrijp hoe moeilijk het is om je eetlijst te volgen, omdat de stem van de eetstoornis natuurlijk zegt dat je veel minder moet eten. Het is ontzettend moeilijk en eng om hier tegenin te gaan.

Wat je misschien kan helpen om je wel aan je voedingslijst te houden, is om aan je toekomst te denken. Waar wil je over vijf jaar tijd zijn? Wil je dan nog steeds in de eetstoornis vast zitten, of heb je hele andere dromen voor je toekomst? Probeer zo goed en zo kwaad als het kan tégen de eetstoornis te vechten door goed voor jezelf te zorgen en dus goed te eten. Ik weet hoe verschrikkelijk eng en moeilijk dit is en dat meer eten voor veel paniek kan zorgen, maar vertrouw er op dat je je uiteindelijk wel beter gaat voelen als je de eetstoornis achter je laat. En het voorkomt ook dat je opgenomen wordt.

Kun je hier wat mee? En wat heb je nog meer nodig om tegen de eetstoornis te vechten? Dit hoef je niet alleen te doen he!

Liefs en sterkte, dappere strijder!

27 aug 2018, 11:08, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.