Heel veel stress

Hey,
Ik heb de laatste tijd heel erg veel stress...
Nieuwe school, weer op sport (verleert of niet? Moet daarvoor een bepaalde niveau halen), relaties in gezin, ect.

Wat helpt hiertegen?
Ik heb geprobeert een lijstje te maken, maar dat hielp nii.
Ik doe af en toe yoga, maar ben nu op vakantie zonder yoga mat.
Veel andere dingen doen lukt niet echt, want het plannen gaat hier niet zo goed...

Ik kan niet eens helder denken...pls help.
En mn pukkel gaan sinds de vakantie weg, denk door minder stress, maar sinds een week of 1/2 stress ik veel meer.....

Meisje 14 jaar

9 aug 2019, Xoxo


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Xoxo,
Misschien kan je als eerste jezelf verwennen met iets dat je blij maakt. En dan de yoga. Muziek helpt waarschijnlijk ook bij je.
Hebben vriendinnen van jou dit misschien ook? Want dan kan je erover mee praten.
Liefs Eva!💛

9 aug 2019, 19:08, Eva🎁
2

beste, Xoxo je kan gaan mediteren tegen de stress ook kan je kamer opruimen en gezond leven om zo stress tegen te gaan. Maar vakantie is voor heel veel mensen een chaos en daar moet je niet jezelf de schuld van geven. Maar plan juist niet! Maar kijk gewoon wanneer je tijd hebt voor de dingen, want vakantie is onverwacht. Vraag ook je omgeving voor advies zo kunnen ze ook rekening met je houden. Maar je pukkel kan ook weg gaan door ander voedsel te eten op vakantie. Je ook naar een psycholoog gaan voor advies. Maar sterkte en zeg maar of je meer advies wilt.

12 aug 2019, 08:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.