Heb je een eetprobleem?

Hoi lieve meiden, ik denk dat er best veel mensen zijn op 99 gram die aan een eetprobleem leiden. En heel vaak worden anorexia en boulimia en nao als hetzelfde gezien. Mensen oordelen soms te snel of ze anorexia hebben. Maar ik dacht zo aan hulp. Dat ik meiden hier kan helpen met hun eetstoornis. Want als je hulp wilt zoeken moet je of heel lang wachten voor therapie of een kliniek. Daarom wil ik jullie helpen. Dan moet je wel eerst wat invullen.
1, Heb je een grote angst om dik te worden?
2, Doe je er alles aan om dun te zijn? Sporten.
3, Heb je een obsessie voor eten en gewicht?
4, Heb jij ondergewicht een normale of overgewicht? Als je dit invult ga ik raden wat jij hebt of tips tegen de stoornis geven. Want we moeten gewoon genieten. We geboren maar een keer. En sommige zijn dik door medicijnen, hun bouw, of ze hebben een lichaam die bijna alles opslaat. Als je zoveel suiker en vet eet word je dik. Maar van niets eten word je echt niet dunner. Dat denken mensen, maar het is bewezen door wetenschappers dat je motortje dan niet werkt. Maar vul de lijst in en ik probeer je te helpen. Maar ga niet gelijk van anorexia uit. En voel je niet mislukt, want dat ben je niet. Liefs Eva 💗

25 aug 2017, Eva


Reacties

plaats reactie
1

Hey Eva,
Ik voel me dik.
Geen idee waarom,
Ik ben 14 jaar 172 en 57 kg. Dat is te zwaar, ookal zegt mijn bmi van niet.
Wat moet ik doen???

27 aug 2017, 21:08, Heyhallo
2

Lieve Heyhallo, als je een gezond gewicht hebt kan je niet dik zijn. Weet je ook waarom je zo denkt over jezelf? Volgens de bmi heb je een goed gewicht, maar wat voel je nog meer? En hoe lang? Liefs Eva

28 aug 2017, 06:08, Eva
3

hee ik ben heel erg bang dat ik dik word omdat ja ik wil dat gewoon echt niet
ik sport iedere dag zeker 2uur
ik kijk bij alles hoeveel suikers etc. er in zitten
ik heb mijn bmi uitgerekend en die is te laag
ik ben 12 155 cm en weeg 35 kilo en ik vind mezelf te zwaar xx

28 aug 2017, 23:08, xx
4

Lieve xx, je bent ook echt heel licht je bmi is nog maar 15 of 14. Ik heb nog net niet genoeg info dus vertel me nog wat meer alsjeblieft. Maar heb je ook een obsessie? En hoe lang heb je dit? En weet je waardoor? En hoe erg heb je het? Eet je geen enkel snoepje? Dan kan het bont worden.

29 aug 2017, 16:08, Eva
5

ik kijk altijd hoeveel calorieën ergens in zitten en nee ik eet geen snoep ik heb het denk ik 2 of 3 maanden ik weet niet wat je bedoelt met heb je een obsessie ik heb het omdat ik wil afvallen en mezelf de dik vond

29 aug 2017, 23:08, xx
6

Met een obsessie bedoel ik denk je er de hele ga aan? Maar geen snoep eten vind ik nog redelijk kunnen. Maar als je doordraait krijg je anorexia. Je moet wel wat eten hé, anders red je het niet. En waarom wil je dan niet genieten. Het ligt aan de calorie's. Maar je kan toch wel wat eten, je word echt niet dik van een koekje of snoepje. Ik heb ook ondergewicht maar ik eet al het snoep dat ik zie. Ik eet ze ook van de grond. Ik eet alles wat ik wil. Maar mijn bmi is ook maar 17,2. Dus ik ben ook heel dun. En je wil toch ook geen lijk zijn en anorexia?

30 aug 2017, 13:08, Eva
7

Hoi eva
Ik ben een meisje van 12 jaar 1.60 lang en ik vind mezelf te dik.. Ik weeg 35 kilo en heb stemmen in me hoofd van eet dat niet dan wordt je dik.. Ik word er echt gek van dus ik eet nu geen lunch en tussendoortjes meer. Dit heb ik al twee weken en als ik niet eet voel ik me opgelucht en als ik het wel doe dan voel ik me teleurgesteld. Ik eet nu op een dag 2 broodjes en de helft van wat ik normaal als avondeten doe. Kan je me helpen?
* dit bericht is aangepast door de moderator*

1 sep 2017, 17:09, Anoniempje
8

Lieve Anoniempje, je bent veel te licht. Jou bmi is nog maar 13. En je bent ook wel heel lang. Maar zelfs ik weeg meer. Je bent ook nog heel jong, en dan herstel je sneller. Maar heb je een obsessie? En hoe voel je je als je bent aangekomen? Ik wil je wel helpen, liefs Eva

1 sep 2017, 18:09, Eva
9

HOi ik ben anna,
Ik ben 1,46
Ik weeg 45
Ik ben 11 jaar..
M'n bmi is nog net goed, 20.4 ofzo

1 sep 2017, 20:09, .
10

@Eva kan je please stoppen met zeggen dat 1.60 lang is? Want dat is voor iemand van 12 zelfs aan de kleine kant.
Doei

2 sep 2017, 11:09, zegikniet
11

Het is toch lang, zoek dan op. Maar ik ga stoppen als jij dat zo graag hebt. Maar zo erg is het toch niet. Heb jij er verstand van?

2 sep 2017, 11:09, Eva
12

Zijn er nog meer met problemen met eten? En nee oordeel niet gelijk dat je anorexia hebt. Niet alles hoeft een naam te hebben. Meiden, jullie zijn mooi en jongens ook. Niet iedereen met anorexia is dun. Maar hulp, kom maar. 💋

27 okt 2017, 17:10, Eva🍂
13

Veel zijn van nature dun.

27 okt 2017, 20:10, Eva🍂
14

ik weeg 46,2 kilo ik val altijd af ik kom niet meer aan de broeken die ik eerst wel pas maar nu niet meer omdat ze te groot zijn ik wordt te dus en je ziet nu ook me ribben me ouders weten het niet want ik durf er niet over te praten ik schaam er heel erg voor

31 okt 2017, 10:10, love_yourself.x_x
15

Lieve love_yourself.x_x, ik groei en ik word ook dunner. Heb je een probleem met eten, of je lichaam? Kom je niet aan? Schaam je je, omdat je te dun bent, of waarom?

31 okt 2017, 19:10, Eva🎨
16

Ik ben 1.63, bijna 13 jaar en 34 kg
Ik voel me dik.....

2 nov 2017, 21:11, Ikbendik12345678910
17

Ik ben 1.64, 13 jaar en 50 kg
Ben ik te dik?

2 nov 2017, 21:11, Sok
18

Lieve 16, je bent juist veel te mager. Eigenlijk is het heel zeldzaam, dus weet ik niet of het echt is. Je bent ook wel lang natuurlijk, MAAR JE BENT VEEL TE DUN, als het echt is. Sterkte met je onzekerheid.
Lieve Sok, je hebt een redelijk goed gewicht, aan de dunne kant, dus nee ZEKER NIET TE DIK.
Jullie zijn ECHT NIET DIK!

3 nov 2017, 17:11, Eva🍂

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.