Heb ik een eetstoornis? 𝐼𝑘 𝑤𝑒𝑒𝑡 𝘩𝑒𝑡 𝑛𝑖𝑒𝑡

Ik ben eigenlijk altijd al een beetje bezig geweest met het ‘willen afvallen’ Het klinkt misschien heel raar maar ik wil zelfs gewoon graag anorexia hebben.
Ik heb wel een gezond gewicht altijd gehad maar ik merk nu wel dat het echt aan de boven grens zit toen ik mijn bmi ging testen. (Nou ja ik mag volgens mij iets van 4 kilo meer wegen en dan zit ik op het maximum voor mijn lengte) (1,68 en 65kg).  

Ik wil gewoon heel graag dunner zijn en ik raak echt door de kleinste dingen nog meer gestimuleerd om nu ECHT te gaan afvallen als bijvoorbeeld 1 iemand in een reactie op een foto van mij zegt “sorry maar ik had je wel wat dunner verwacht” dan blijft die reactie heel erg hangen in mijn hoofd en word ik nog meer onzeker en is dat zeg maar “de druppel” om nu echt te gaan afvallen want dat wilde ik al maar nu al helemaal.  

En ik weet gewoon dat dat me niet lukt op een ‘normale’ manier en een gezonde manier. Ik wil het dus ook graag op de ‘anorexia manier’ doen omdat het anders gewoon niet lukt. Het is bij mij iedere dag: òf ik eet teveel en eet dan in de avond ook echt teveel chips en slechte dingen omdat ik dan denk, ja nu maakt het toch niet uit ik heb vandaag toch al veel gegeten. Òf ik probeer de hele dag zo weinig mogelijk te eten  en te sporten enzo.

Het gaat echt de hele tijd heen en weer tussen die 2 dingen, maar meestal is t die eerste en eet ik dus “normaal” maar altijd wel weer iets teveel. nooit dat ik denk: vandaag heb ik normaal gegeten en niet teveel!

Ik denk aan de ene kant nee ik heb echt geen anorexia want bij mij mislukt het steeds en er komt toch steeds weer een dag tussen dat ik normaal eet of zelfs teveel, maar aan de andere kant heb ik het misschien ook weer wel, of in ieder geval een vorm van een eetstoornis, want ik ben dus wel echt elke dag met eten bezig en ik weet eigenlijk eerlijk gezegd niet meer wat normaal is…

Op dit moment ben ik alweer een paar dagen bezig met zo weinig mogelijk eten en dan als ik wakker word dan eet ik eerst tot 12:00 / 13:00 niks en rond 13:30 ontbijt ik dan met 2 boterhammen en dan eet ik voor de rest alleen avondeten en dat is het.

Ik weet niet of dit een eetstoornis is omdat sommige dagen wel gewoon normaal zijn met eten en het heel erg op en neer gaat en ik ook nog niks ben afgevallen.

12 jul 2021, Anoniem4738


Reacties

plaats reactie
1

Hoi,
Het zou kunnen dat je een eetstoornis hebt. Ik heb hetzelfde gehad. Al denken dat je een es hebt is al een teken , want een normaal mens denkt dat niet. Gewicht zegt niks! Ik zat al in een diepte punt met gezond gewicht maar niemand zag het want anorexia draait om dun zijn toch? Doordat niemand het door had kon ik door en heb ik uiteindelijk ondergewicht gekregen en ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis en in een kliniek . Als ze het eerder zagen we was dit niet gebeurt en zou hij niet zo sterk zijn! Een eetstoornis draait niet om gewicht! Vertel het iemand die je vertrouwt voor het te laat is! Ik hoop dat het goed gaat !

18 jul 2021, 15:07, Sophie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.