Heb ik bewegingsdrang?

Als ik iedere dag minimaal 10.000 stappen moet zetten, valt dat onder bewegingsdrang? Ik heb eerlijk gezegd het idee van niet, omdat ik altijd zie dat andere 'eetstoornis mensen' echt richting de 20.000 of zelfs hoger stappende hebben.

29 okt 2019, walk


Reacties

plaats reactie
1

Nee, 10.000 stappen is normaal. Zou iedereen dagelijks moeten zetten. 20.000 stappen wordt vaak gezien als ideaal. Het ligt echter heel erg aan je lichaam en je wensen/doelen daarmee of dit ook waar is.

30 okt 2019, 04:10, Timo
2

Bewegingsdrang is vooral dat je de hele tijd wil bewegen. en overmatig wil bewegen. Dit lijkt me redelijk dwangmatig. Het is iets dat moet van jezelf. Beste is zorgen voor een goede balans tussen inspanning en ontspanning en dat je bij het bewegen en sporten het gevoel hebt lekker bezig te zijn.

3 mrt 2020, 20:03, Lucky
3

Ik had letterlijk precies hetzelfde als jij, een eetstoornis en moest 10.000 stappen per dag zetten van mezelf. Toen dacht ik ook dat er niets aan de hand was maar nu ik hersteld ben en terugkijk zie ik echt wel dat dat niet normaal was. 10.000 stappen is een stuk meer dan het gemiddeld aantal stappen per dag. Als het voelt alsof het je leven in controle neemt, heb je een probleem.
Het is onderdeel van een eetstoornis om je heel erg te vergelijken met anderen. Het kan altijd beter, meer/minder,... dit is niet gezond. Zoek hulp.

Al dit eet- en beweeggedoe is gewoon tijdverspilling want 1) in de tijd dat je obsessief bezig bent met eten en bewegen kun je zoooo veel leukere dingen doen. 2) een eetstoornis is vaak een vlucht voor een ander probleem in je leven, je komt je problemen niet onder ogen, waardoor je leven stilstaat. Uiteindelijk moet je toch je problemen onder ogen zien of je hebt voor de rest van je leven een eetstoornis.

Herstel nu <3 hoe sneller hoe beter

4 mrt 2020, 22:03, Laura

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.