Heb ik anorexia of het begin ervan?

Hey ik ben een meisje van 14.
Ik ben 173 cm lang, en ik weeg 58 kg. Dat is volgens bmi goed gewicht, maar ik vind mezelf echt veel te dik!!
Ik vind mezelf al ongeveer een half jaar te dik, en in januari begon ik met proberen af te vallen. Ik begon op sites te kijken die je hielpen met afvallen, maar daarvoor moest je allemaal meer gaan sporten en speciaal gezond eten kopen enzo, en ik wilde niet dat mijn ouders er iets van wisten. Al snel belande ik dus op een pro-ana site. Met tips van die site, begon ik met afvallen.
Ik at heel weinig ontbijt, sloeg de rest van de maaltijden over en at 's avonds een beetje avondeten. Je begrijpt dus vast wel dat ik vreselijke honger had. Ik hield dit eigenlijk maar vier dagen vol. Daarna begon ik mezelf helemaal vol te proppen met eten. Ik dacht toen, ach, wat boeit het, je hebt gewoon een gezond gewicht en je bent goed zoals je bent.
Toen ik vol zat met eten, dacht ik er natuurlijk weer anders over. Ik wilde eerst express overgeven, maar dat durfde ik niet.

In maart, wou ik het opnieuw proberen. Deze keer lukte het me vijf dagen. Daarna weer hetzelfde verhaal. Ik heb na zo'n vreetbui zelfs een keer boven de wc gehangen met een vinger in m'n keel, maar net op het laatste moment durfde ik het niet. Nu wil ik dat niet doen, want ik weet dat het super slecht voor je is.

Voor de mei vakantie wou ik weer afvallen. Het lukte maar twee dagen, de derde dag kwam ik terug van school, en ik kreeg weer een vreetbui. Als ik nu foto's terugzie van de vakantie, zie ik als ik in bikini sta mijn buik, en ik wordt er helemaal depri van.

Na de meivakantie wou ik het WEER proberen. Ik nam geen eten mee naar school, maar ik kreeg daarna weer een vreetbui.

Nu wil ik nog steeds afvallen, echt heel graag. Ik wil eigenlijk wel anorexia krijgen, ook al heb ik heel veel dingen gelezen over dat het heel slecht voor je is.

Kan er iemand me helpen/heeft er iemand nog tips?

xx

27 mei 2015, Isabelle


Reacties

plaats reactie
1

Hi Ik wil ff laten weten dat je niet de enige bent ik heb precies het zelfde

27 mei 2015, 17:05, Chantal
2

Ik heb het zelfde. Alleen zijn mijn periodes dat ik het vol houd een paar weken tot 3 maanden, Dan val ik in die weken iets van 8 kilo af en daarna vreet ik het er 2 keer zo snel weer aan...

Alleen denk ik niet dat je anorexia of het begin ervan hebt.

27 mei 2015, 20:05, Liane
3

Ik heb dit dus ook. Ik neem geen eten mee naar school of bijna niks maar zodra ik thuis kom prop ik me vol.. :(
Enne ik denk niet dat het helemaal het begin is. je hebt misschien wel anorexiagedachten. En als je al iets hebt is het eerder bulliamia

27 mei 2015, 22:05, Persoontje.
4

ik zou eten buiten je buurt houden, dus als je uit school komt moet je gewoon ergens naartoe gaan waar je geen eten hebt, (ookal is het gezonder en beter om gewoon te eten en veel water te drinken) Het beste wat je kunt doen is volgens mij gewoon een goed onbijt nemen, tussendoortjes laten staan, normaal eten zoals avondeten etc, waterdrinken en 1 dag een rustdag, waarop je bijvoorbeeld wat lekkers neemt

4 jul 2015, 17:07, raarkindannoniem
5

Anorexia wil niemand hebben zodra je weet hoe het is. Bovendien, je wil je spiermassa niet verliezen en dat gebeurt wel als je niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Je zult je verbazen over hoe snel je kan afvallen door veel water te drinken en gezond te eten.

7 jul 2015, 16:07, Ajuna 14 jaar
6

wauw......, wat een herkenning! dacht echt dat ik de enige was; het voelt de hele tijd als falen...heeft er iemand tips??

8 jul 2015, 09:07, nadien
7

Me2 maar,
Mijn vriendinnen zeggen
Dat het slecht is en dat
Ik meer moet eten,
Ze proberen me vol te stampen
Met van alles

13 jul 2015, 07:07, Emma
8

Je wilt anorexia?
Veel succes dan met je leven te verpesten!
Er zijn super veel meiden die een eetstoornis hebben en die er echt vanaf willen. Zij moeten elke dag opnieuw vechten.
Ze hebben er helemaal niet voor gekozen.
Het is echt laf om te zeggen dat je zo'n ziekte wilt hebben!
Wil je aandacht of zo?
Het spijt me voor mijn harde reactie, maar het is mijn mening.

14 aug 2015, 12:08, Iemand
9

Stuk voor stuk zijn jullie een stel oenen. -,-
Echt, je bent mooi om wie je b ent, en je beledigt hiermee de mesen die moeten knokken om gezond gewicht te blijven, je zegt nu eigenlijk dat je ongezond wilt worden en dood wilt,
**dit bericht is aangepast door de moderator, zie de regels van het forum**

14 aug 2015, 23:08, Hero/Villain
10

Omg ik dacht echt dat ik de enige was maar ik heb echt gwn precies hetzelfde!!!!!
Ik denk dat vooral goed ontbijten helpt tegen vreetbuien. Ook probeer ik nu vooral veel water te drinken, en volgens mij helpt het echt! Ik zou niet stoppen met eten, want dan krijg je juist weer vreetbuien... Als je echt weer een vreetbui hebt kan je bijv. snoeptomaatjes meenemen naar je kamer ofso. Ook helpt kauwgom tegen een vreetbui! En als je weer een vreetbui hebt, drink een glas water en wacht een halfuurtje. Als je dan nog honger hebt kan je bijv. een boterham eten ofso. En niet daarna gelijk weer eten, want je hersenen krijgen pas een halfuur later een signaal dat je vol zit!! (wel handig om te weten ;))
Hopelijk helpt het, bij mij wel!!
Xxx

15 aug 2015, 15:08, Noortjexx
11

Ik wil trouwens toevoegen dat buikspieroefeningen ook erg helpen!! Ik doe het nu een tijdje en m'n buikje is nu weg en je ziet al een beetje mijn buikspieren haha ;).
Xxx

15 aug 2015, 15:08, Noortjexx
12

Test

16 aug 2015, 15:08, Hero/Villain
13

Hey ik heb anorexia sins een paar maanden en ik wou ook graag afvallen en nam geen eten mee naar school en had toen ik terug kwam van school enorme honger en ik wou zooooo graag al het lekkere eten uit de koelkast opeten maar ik dwingde mezelf het niet te doen ******** xxx ik hoop dat de tips helpen Ps is ben 13 jaar bijna 14 ben 1m58 en weeg 38 kilogram xxxx
***dit bericht is aangepast door de moderator***

23 aug 2015, 16:08, Britt
14

Het lijkt erop dat afvallen op dit moment wel heel belangrijk is. Vooral als je bedenkt dat je totaal niet dik bent. Ik heb zelf anorexia en moest in de kliniek aankomen tot een minimum van 57 kg bij een lengte van 1,71. Nou ben ik wel wat ouder (18) maar dan nog is 58 kg dus een prima gewicht voor jou. Ik raad je aan om er toch met iemand (ouders, therapeut, huisarts, vertrouwenspersoon op school) over te praten omdat ik weet hoe erg her uit de hand kan lopen.

23 aug 2015, 21:08, Eefke
15

Nee dit is niet anorexia maar boulimia.
Dit is een zelfde soort ziekte (allebei nervosa-ziektes)
Anorexia en boulimia is nooit iets goeds.
Volgens de BMI-meter heb jij een gezond gewicht.
Dus gewoon blijven eten zoals je altijd at (een half jaar gelden).
Het belangrijkste wat je moet onthouden is dat ondergewicht slechter is dan overgewicht!

31 aug 2015, 18:08, iemandniemand
16

Sorry maar het is echt belachelijk te zeggen dat je een ziekte als ano of boliumia WIL hebben.
Zelf kamp ik al ruim 9 jaar met een fixe eetstoornis en ik kan je vertellen… dat WIL je echt niet.
Probeer je aub aan een gewoon eetpatroon te houden en 3 keer per dag (liefst 6keer met tussendoortjes) te blijven eten. Hoe langer je aan deze gedachten van maaltijden overslaan etc toe blijft geven hoe moeilijker het word later weer normaal te gaan eten. Geloof me, ik heb helaas voldoende ervaring en dat is het laatste wat je wil.
Sterkte ik hoop echt dat je er iets mee doet ;)

5 sep 2015, 20:09, Tess.
17

Ik begrijp beide kanten.
Ik denk alleen dat als je op het punt bent dat je bereid bent door de pijn van een eetstoornis heen te gaan om af te vallen dat je dan al een redelijk eetprobleem hebt. Hierin tel ik mezelf ook mee. Soms wil ik van het dwangmatige rond eten af maar soms ook niet want ik wil afvallen en niet aankomen.

22 sep 2015, 17:09, Crocro
18

ik wil ook het zelfde dus heb geen tips

24 sep 2015, 21:09, elise anoniem
19

Hoi ik ben 12 en ik ben 1.65 en weeg 42 kilo en ik vin me eigen ook te dik me vriendje wil niet dat ik anorexia ga krijgen en me moeder weet niet dat ik aan het verhongeren ben om het zo te zeggen

2 okt 2015, 07:10, victoria
20

Hoi allemaal,
ik zie dat veel van jullie met hetzelfde probleem zitten. Ik heb een paar tips voor jullie :)
Ten eerste: als je vindt dat je bv iets teveel vet hebt op een bepaalde plek van je lichaam, maar een gezond gewicht hebt en gezond eet. GA NIET MINDER ETEN. Nee, ik heb een betere oplossing :) ga eens op internet op zoek naar oefeningen om die plek van je lichaam te trainen, zo zet je vet om in spieren en dat is natuurlijk veel mooier!
Ten tweede: als je graag je eetgewoontes wilt veranderen, hetzelfde verhaal. Ga niet minder eten. Ga in plaats daarvan gezond en gevarieerd eten met bijvoorbeeld 2 keer een tussendoortje (een koekje of snoepje, geen grote hoeveelheden). Eet deze tussendoortjes wel, anders ga je ernaar snakken en kan je zoals genoemd werd eetbuien krijgen. En dat moeten we niet hebben natuurlijk ;)
Bij deze, ik hoop dat jullie het eens op deze manier proberen in plaats van jezelf uit te hongeren om vervolgens eetbuien te krijgen.
xx

2 okt 2015, 18:10, iemand
21

eet niet minder! anders krijg je eetbuien.. heb het zelf gedaan en zit nu vast aan een laag zelfbeeld en eetbuien ( zelfs als ik voldoende eet)

4 nov 2015, 18:11, b
22

Oke ten eerste, nooit and ik meen het. Zeg nooit dat je anorexia wil, er gaan serieus mensen dood omdat ze zich verhongeren.

En wat je moet doen is goed ontbijten, goed middag eten en goed avondeten. Water drinken dus geen frisdrank of andere drank met veel toegevoegde suikers, daarnaast laat tussendoortjes staan en voila. Voor je het weet ben je afgevallen op een gezonde manier.

oh ja en vreetbuien krijg je meestal uit verveling, dus ga wat doen!

15 mei 2016, 16:05, deirdre
23

Anorexia wil je niet hebben. De gevolgen kunnen verschrikkelijk zijn, en het kan je leven tot een hel maken. Als je wilt afvallen, kan je beter gezond ontbijten, lunchen, avond eten en drinken. Een tussendoortje of frisdrank kan je wel gewoon overslaan. Stoppen met eten is geen goede keuze, je krijgt zoals je zelf al aan gaf vreetbuien en dat is ook erg ongezond.

18 jun 2016, 21:06, #KeepCalmAndLoveYourself
24

Hallo,ik wil juist geen ano ebben want ik wil dat ni hebben ik wilt gezond zijn!
Ik krijg het wel want ik zie al heel me ribben er door.. kan iemand me helpen?😓

22 jul 2017, 07:07, Iemand
25

tip 1 bereken je bmi op deze site zodat je weet of je veel moet aankomen.
tip 2 vraag je familie-vrienden hulp.
tip 3 eet elke dag 3 maaltijden per dag.
tip 4 probeer jezelf soms te belonen dat helpt met aankomen.
tip 5 probeer geen junkfood te eten om aan te komen.
succes wil je nog meer tips ?

22 jul 2017, 08:07, juliatje.
26

denk niet te snel dat je een ziekte hebt. Dit is een site voor ana's die ervan af willen komen. Maar je bent dun dan hoef je niet als eerste anorexia te hebben. Ik ben ook mager BMI 15,8. Maar doe niet zo stoer meiden vinden anorexia cool. Maar het is verwend en zwak sorry hoor maar je bent echt niet cool met een ziekte. Ik doe toch ook niet stoer met ortorexia. Julie kunnen ook boulima of NAO hebben. Dan herken jij jezelf beter. Alleen denken julie dat anorexia cool is. Terwijl je niks hebt of NAO

22 jul 2017, 09:07, .
27

Nee dit is niet anorexia maar boulimia.
Dit is een zelfde soort ziekte (allebei nervosa-ziektes)
Anorexia en boulimia is nooit iets goeds.
Volgens de BMI-meter heb jij een gezond gewicht.
Dus gewoon blijven eten zoals je altijd at (een half jaar gelden).
Het belangrijkste wat je moet onthouden is dat ondergewicht slechter is dan overgewicht! Dit zij nummer 15 en dat is heel goed van je

22 jul 2017, 12:07, .
28

love kitty je bent helemaal gelijk.

22 jul 2017, 20:07, juliatje.
29

je moet er met iemand over praten die je vertrouwt. Die gedachten die je hebt zijn namelijk echt niet goed! Het kan zijn dat je een eetstoornis ontwikkelt, maar dat wil je echt niet. Dan wordt je hele leven verwoest. Dus ik zou er echt met iemand over praten en probeer om wel gewoon 6x per dag te eten en stop ook met het kijken op pro-ana sites. Al die meiden die daarop zitten, zijn hartstikke ziek. Lichamelijk, maar ook in hun hoofd. Zo wil jij echt niet worden! Je zegt zelf al dat je bmi goed is, dus dan ben je echt niet te dik! Dat kan gewoon niet als je bmi goed is. Geloof me, je bent ECHT niet te dik. Waarschijnlijk ben je erg onzeker maar dat is niet nodig. Probeer hulp te zoeken anders kan het helemaal verkeerd aflopen.

xxx
Anoniempje2.0

23 jul 2017, 14:07, Anoniempje 2.0
30

Dit klinkt eerder als boulimia i.v.m de vreetbuien en dan weer willen afvallen.

Google boulima anders maar even en kijk of dat hier voor je gevoel op lijkt.

23 jul 2017, 19:07, Mai
31

Heii ja ik snap je. Ik ben 6 kilo afgevallen al met behulp van een stem in mijn hoofd. Maar ik zie mezelf nog dikker met iedere kilo die eraf gaat. Ik wil dunner zijn maar me ook happy voelen. Ik heb heel veel depressie tests gedaan en kwam bij allemaal hoog uit. Ik ben nu van maat 38 naar 36 gegaan en al me kleding zit weer te wijd. Ik heb nu een taille van 60cm en lang niet genoeg ik eet nooit op school. Maar soms laat ik me gaan op een vrijdagavond. Ik voel me daarna altijd schuldig en ik kots daarna soms. Je kan bij mij sowieso wel zeggen dat ik aan de begin fase zit van anorexia. Maar ik vind het niet eens erg. Hoe erg de gevolgen ook zijn

30 jul 2017, 02:07, Lisanne
32

Hoi, ik heb dit ook, alleen ben ik niet te dik, maar heel slank. ( zeggen m'n vriendinnen dan) Ik vind mezelf super dik en wil graag afvallen. Maar als ik het probeer merken mijn vriendinnen het en dan moet ik meer eten van hun ( ook mijn moeder vindt dat) Ik ben bijna 11 (nog paar weekjes!) en ben 1.49 en weeg 31 kg. Is dit dik? Of dun?

28 aug 2017, 11:08, Wanhopige Meid :(

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.