heb ik anorexia of ben ik gewoon dun?!

Hallo
ik ben een meisje van 14 jaar
ik ben 1.67 en ik weeg
ik sport 2x in de week maar die daarnaast thuis nog best veel oefeningen. Veel mensen zeggen dat ik te dun ben maar zelf vind ik dat wel meevallen . Ik Let wel erg op mijn voeding en gewicht.
Kan het zijn dat ik dan anorexia heb e heeft iemand tips
groetjes me

23 jul 2016, Girl14x


Reacties

plaats reactie
1

Miss mowt je ff zegge hoeveel je weegt ;)

24 jul 2016, 00:07, Muha
2

Ooh haha sorry ik weeg 40 kg

24 jul 2016, 12:07, Girl14x
3

Nee hoor.. Anorexia is heel iets erger .. jij ik kan zeggen dat jij gewoon een ondergewicht heb..

Anorexia is: mensen die ongelooflijk dun zijn en dat ze wel bijna een skelet zijn maar hun denken dat ze dik zijn ... en sommige denken dat hun heel erg dik zijn terwijl ze een skelet zijn en dan gaan ze niks eten omdat ze denken dat ze dikker gaan worden en zich uit hongeren en dan gaan sommige mensen ook dood ervan ... je wilt echt niet dat ziekte hebben hoor ....

24 jul 2016, 16:07, gezonde meid
4

Jij bent gewoon dun

anorexia is een hele slechte ziekte

en mensen die anorexia hebben zijn meestal heel erg dun net als een skelet dus Mega dun
en die mensen die anorexia hebben terwijl de MEEEGGGAAAAA dun zijn denken inderdaad dat hun erg dik zijn dus dan gaan ze meestal ook niks eten omdat ze denken dat hun dik zijn en al ze eten gaan eten Mega dik zullen worden maar dat is helemaal niet zo dus dan gaan ze niks drinken en eten en dan gaan ze dood....nou ja de meeste gaan dood...

24 jul 2016, 16:07, oh...
5

Anorexia is inderdaad dat mensen ongelooflijk dun zijn en denken dat ze dik zijn enzo en niks gaan eten

maar ik denk niet dat ik dat ziekte heb maar soms ga ik mezelf ook wel eens uithongeren en ik heb een ernstige ondergewicht en ben ook erg dun en ik voel me ook een beetje dik niet erg dik maar mijn ouders zeggen dat ik ongelooflijk dun ben maar ik vind mezelf niet ongelooflijk dun en ik zou ook wel willen dat ik een beetje ga afvallen

ik ben 16 jaar

ik weeg 42 kilo

178 cm

en ik wil 36 kilo worden maar lukt niet want mijn ouders willen dat ik steeds mijn bord helemaal op eet en ik eet het nooit op want ik zit al met een half boterham al vol of weiniger maar soms zijn mijn ouders ongeveer 5 of 6 uur lang niet thuis want ze werken en dan ga ik me zelf ook uithongeren enzo

en heb ik anorexia ik denk niet maar ja...

24 jul 2016, 16:07, ik ben dun
6

Ohh meisje toch !*$"; ¥"¥×$&£&#$&£;

je weet nog eens niet wat anorexia is

niet gelijk zeggen of je anorexia hebt want dat is een ziekte en een ziekte krijg je niet zo snel

kijk even op google afbeeldingen en zoek daar anorexia op en zie hoe dun en erg die mensen zijn

jij zegt dat jij gezond eet of er op past maar mensen die anorexia hebbem doen dat niey

ze eten juist niks en daar sterven ze er van

dus niet gelijk zeggen dat je anorexia hebt fffffff

26 jul 2016, 17:07, hallowereldiloveyou
7

hallo
je moet niet anorexia krijgen gewoon kijken op de bmi meter
op deze site

26 jul 2016, 17:07, xxsophiexx
8

Euh een beetje een later berichtje... Maar je kan ook een gezond normaal gewicht hebben. Het is dat je er de hele dag aan denkt dat je onzeker bent. Je hebt angst om te eten. Je voelt je * maar echt je hoeft geen 8 kilo ondergewicht te hebben. Je kan ook een normaal gewicht hebben. En haar gewicht is ook slecht. Een bmi van 14 of 13 is volgens julie pas anorexia nee hoor je kan ook een normaale BMI heben. Sommige willen hun verdriet uiten en ergens goe in zijn.

4 jul 2017, 19:07, Eva
9

En je hebt ernstig ondergewicht DUIDELIJK je kan ook een gezond gewicht hebben geen skelet en de meeste eten ook anders leef je niet geloof de sprookjes niet JE BENT VEEL TE DUN chek maar BMI

4 jul 2017, 20:07, Eva
10

ff voor de duidelijkheid; anorexia is niet een ziekte waarbij je ongelooflijk dun bent. het is een PSYCHISCHE ziekte. het gaat er niet om hoe je eruit ziet. anorexia gaat helemaal niet over eten en gewicht, dat zijn de symptomen. ik wil dat dit wel duidelijk is want iedereen denkt maar dat het om hele dunne mensen gaat die zichzelf als dik zien. FOUT! ik heb zelf anorexia en ik heb een gezond gewicht. dat maakt mijn anorexia niet minder erg dan die van iemand met zwaar ondergewicht. ook zie ik niet een dik iemand in de spiegel. ik VOEL me alleen fk dik en als ik in de spiegel kijk zie ik niet iemand met overgewicht, maar ik bekritiseer alle punten waar ik niet tevreden mee ben. ik ben niet perfect. maar dat zegt niet dat ik dik ben. dus mensen: ANOREXIA IS EEN PSYCHISCHE ZIEKTE! please ga niet zeggen dat mensen met anorexia per se dun zijn. dat is LANG niet altijd zo.

4 jul 2017, 21:07, knowyourfacts
11

Als je anorexia zou hebben zou je dat niet op deze site zetten, dan zou je het niet toegeven, anorexia is vooral psychisch dus nee je hebt geen anorexia.

5 jul 2017, 09:07, ⚜️
12

En je kan echt wel wat eten dat hou je niet vol, 0,5% heeft het. Dus waarom zegt iedereen dat het is zo stom en vergeet boulimia of BED niet. Sommige anorexia's waren eerst dik. En stiekem eten ze wat soms zelfs koekjes

5 jul 2017, 13:07, Eva
13

Volgens mij is anorexia iets erger. Het is goed om te letten op wat je eet maar het moet geen obsessie worden.
XXX Maartje

5 jul 2017, 13:07, Maartje💕
14

Mensen hierboven zeggen allemaal onzin. Ik heb anorexia gehad en ik was geen skelet ofzo. Je kan zelfs mollig zijn en nog steeds anorexia hebben! Anorexia is dat je heel erg let op je gewicht en je uiterlijk, die mensen vinden zichzelf heel dik en zwaar, daarom proberen ze op allerlei ongezonde manieren af te vallen. Eet gezond en beweeg veel dat is de beste tip

5 jul 2017, 18:07, Mart
15

Dit bericht heb ik een jaar geleden geplaatst ondertussen ben ik 15 (bijna 16) ,1.70m en weeg ik 42. En ehh ja ik heb nu de diagnose gekregen voor anorexia. Al ongeveer een half jaar geleden dus ja het was toen al zo'n beetje begonnen.

6 jul 2017, 01:07, Girl14x
16

Sterkte met herstellen

xxx
Lieve

6 jul 2017, 10:07, lieve
17

Hey,
Als je zegt dat je jezelf dik vindt, kan ik zo al zeggen dat dat niet klopt. Lieve schat, je zit onder het minimale gewicht! Dan KUN je gewoon niet dik zijn! Je bent juist te dun!!!
Ook zeg je dat je soms jezelf expres uithongert, het zou kunnen dat je een beginnende eetstoornis hebt. Als je merkt dat je heel vaak met eten bezig bent in je hoofd en dat je anderen voorliegt over wat je hebt gegeten en gedronken, je gaat letten op calorieën enzovoort... Dan zou ik naar een vertrouwenspersoon toegaan. Hoe eerder je erbij bent met een eetstoornis, hoe sneller je ervan af bent. Ik hoop dat je dit berichtje leest.
xx Anoniempje 2.0

6 jul 2017, 18:07, Anoniempje 2.0
18

Je moet heel dun zijn. En jij bent dat. je eet niks je gaat dood. je hbet 1000 gdachtens en stemmen en je haat jezelf als je eet je voelt je heel dik. zoek op en er zijn uitgehongerde mensen die zich heel dik voelen

5 aug 2017, 12:08, monalisa
19

Oke nu niet boos. Jij bent weg en toevallig weet je nog dat je op deze ?? zit. Heel toevallig dat jij dit izet. En 42 is wel overdreven licht. Anorexia heb je echt niet zomaar. Jij moet echt werken om anorexia te kweken. Je moet heel dun zijn niet dik in ieder geval. een hele groten angst en je doet er encht alles aan om dun te zijn alles. Jij bent iemand die geen verstand heeft. En 15 ben jij denk ik niet ik denk dat je 12 bent. Die kindere weten niet wat anorexia is. Jij maakt je echt te zgenaamd cool. Want anorexia is niet goed. ik ben echt geiriteerd. je moet niet rots zijn op je anorexia of je lage gewicht. wees juist boos op jezelf dat je zo verwend doet. voor ons is het erger. en anorexia is voor de duidelijk geen schoonheidsprijs
jij doet alsof je bent geen meisje je kan wel de diagnose hebben maar jij eet gewoon en je gewicht van 40 is heel slecht wees niet trots en je bent lang zo kan je alles eten en 15 en 170 is veel te lang geloof ik niet ik ben niet gek

9 aug 2017, 16:08, noah
20

Anorexia is een ziekte in je hoofd. Niet in je lichaam.

9 aug 2017, 16:08, Chloe❤
21

Noah, ik ben net 14 en 173 dus wie zegt dat zij te lang is? en in paspoort staat 175 dus misschien is zij niet lang kaar jij kort. Leuk feitje ik raak geïriteerd door jou. En wat heeft dit met verwend te maken? Dus als je een eetstoornis hebt ben je verwend? Wat voor logica is dat. Een beetje respect graag voor zieke mensen graag.

14 aug 2017, 15:08, Mai
22

Wat is je gewicht?

15 aug 2017, 15:08, Jxjsismssis

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.