health anxiety help!!!

hoi ik ben S,

ik heb health anxiety. En nu zag ik gister een tiktok van een meisje. Die vertelde symptomen die ze had. die komen echt precies over 1 met iets wat ik heb alleen op een ander plek. alleen zij had bot kanker en haar been moest geamputeerd worden. maar het komt zo erg met elkaar overeen dat ik vannacht van angst heb wakker gelegen. maar ik durf ook niet de huisarts te gaan want ik heb daar al een geschiedenis mee.

wat moet ik doen. ik raak echt helemaal in paniek.

groetjes,
S

19 jan 2022, S


Reacties

plaats reactie
1

Hoi S. Allereerst: de kans dat jij botkanker hebt is erg klein. Dit komt namelijk helemaal niet vaak voor. Ik weet niet welke symptomen in die tiktok werden benoemd, maar ze passen waarschijnlijk ook bij andere (veel minder erge) ziektes. Sommige passen misschien ook wel bij een gezond lichaam. Maakte jij je al zorgen over die symptomen voordat je de tiktok zag? Als je er toen ook al last van had zou ik zeker naar de huisarts gaan. Deze kan je hopelijk gerust stellen. Als dat niet zo was, maar de symptomen zijn wel ernstig kan je alsnog naar de huisarts gaan. Vertel aan haar ook dat je bang bent dat het iets ernstigs is doordat je die tiktok gezien had. Wees alsjeblieft niet bang om naar de huisarts te gaan, want de huisarts is er om je te helpen. Als de symptomen eigenlijk niet zo erg zijn zou je er even met je ouders over kunnen praten. Zij kunnen dan helpen met wat het beste is om te doen. Succes!

30 jan 2022, 09:01, Roos

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer