Graag ongesteld

Hi! Ik ben 13 jaar, 168 cm en ik weeg 52 kg. Miss klinkt het raar voor mensen die al wel ongesteld zijn ( ik dus nog niet) maar ik wil heel graag ongesteld worden. Al mijn vriendinnen zijn het al en ik wil later ook graag kinderen dus ja.. Mijn moeder werd het op haar 14e en ik word over 2 maanden 14. Zijn er meer mensen die dit hebben? Xxx

31 mrt 2016, Supercoool


Reacties

plaats reactie
1

Ik wil ook graag ongesteld zijn

31 mrt 2016, 17:03, Hulppp
2

Ja ik ook maar hoe

27 mei 2020, 14:05, M
3

Het is een natuurlijk proces waar je niet veel invloed op hebt. Je kan het dus heel graag worden maar er niets aan doen. Het komt wanneer het komt en niet eerder. Ik ben het bijvoorbeeld geworden toen ik 9 was waar mijn zusje 15 was. De meeste meiden worden tussen de leeftijd van 11 en 16 ongesteld. Daar zit jij dus nog keurig in.

Als je na je 16 nog niet ongesteld bent, is er ook niet meteen een reden tot paniek. Als je wel vrouwelijke kenmerken krijgt (borsten, schaamhaar ect.) dan werken je hormonen prima en is er niets aan de hand. Je kan dan gewoon kindjes krijgen. Is dit niet het geval kan je na je 16e ermee naar een huisarts.

Er zijn wel redenen waardoor een menstruatie langer uit kan blijven. Denk hierbij aan stress, super intensief sporten of bijvoorbeeld te dun zijn. Als je jezelf herkent in 1 van deze 3 onderwerpen kan dat je reden zijn. Ook dan kan je het beste een afspraak maken met je huisarts om te kijken wat eraan gedaan kan worden (vaak is dit dus weer naar een gezond gewicht werken of kijken of de stress verminderd kan worden).

27 mei 2020, 14:05, KAAS
4

me 2
xx

5 jun 2020, 08:06, roitjee

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.