Goede manier van afvallen?

Hooi,
Ik eet nu al 4 dagen max 1000kcal per dag (soms dus ook minder, gister bv 500kcal). Ik fiets 5 dagen per week 45min en ik hockey ook 4uur en 15min per week. Ik was na 3 dagen 1,5kilo afgevallen en ik wil dit 70 dagen volhouden. Het gaat me tot nu toe best goed af. Is dit een goede manier van afvallen?

6 sep 2018, Emmms


Reacties

plaats reactie
1

nee totaal niet!!
dit is een van de slechtste manieren van afvallen. het kan misschien effectief zijn, maar het is niet gezond en het heeft ook geen blijvend effect. op deze manier kan je een eetstoornis gaan krijgen, als je die niet al hebt. weinig eten en veel sporten gaan niet goed samen. om te sporten heb je energie nodig, energie die je uit je eten haalt. zonder genoeg voedingstoffen gaat je lichaam op spaarstand, dat betekend dat je lichaam er vanuit gaat dat het voor een lange tijd niet genoeg eten zal hebben. als je eenmaal stopt met het vele sporten en weinig eten (en je dus weer normaal gaat eten) denkt je lichaam nog steeds dat je te weinig binnen zal krijgen, waardoor je zelfs meer aankomt dat dat je eerst was. ook heeft dit geen goed effect op je gezondheid doordat je jezelf uitput. als je veel wilt sporten moet je genoeg eten (2000 kcal per dag dus!)
als je op een gezonde manier wilt afvallen moet je gezond eten (genoeg voeding, groente, fruit, weinig suiker) en drinken. te veel beweging is ook niet goed voor je, je moet jezelf niet overbelasten! 30 min/een uur per dag aan beweging is gezond! vraag ook advies aan je ouders of huisarts. die kunnen je helpen. kijk ook even op de bmi meter of je het überhaupt nodig hebt om af te vallen. succes en doe niets stoms!

6 sep 2018, 18:09, surna
2

Dit is niet gezond, zelf wil ik je wel gezonde tips geven om af te vallen.

6 sep 2018, 20:09, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.