Goed gewicht of niet

Hoi allemaal
Ik wou even weten of ik een goed gewicht
Want ik voel me hier erg onzeker
Ik ben 1m 68cm en mijn gewicht is 42kg
Is dit goed of niet?
Groetjes Timo

27 jan 2019, Timo 14jaar


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt ernstig ondergewicht volgens bmi en dat is niet goed want je hebt pas gezond gewicht tussen de 47 en 63 kilo maar zelf ben je nog vol in de groei en zegt vetomtrek meer maar het beste is naar een huisarts hiervoor gaan.Het kan ook door medicatie of genen gaan.Zelf als je moet aankomen van de huisarts wil ik je wel helpen.

27 jan 2019, 07:01, juliatje.
2

Volgen mij ben Je ontzettend dun ik ben extreem dik iedereen lacht me uit heeft er iemand een tip om af te vallen ik ben 12 jaar 1,55 m en ik weeg 65 kg wil iemand alstublieft mij helpen xxx love you

27 jan 2019, 15:01, Riekse
3

Riekse zeg maar als je meer tips wilt.
1 Drink water, plantaardige gezonde melkvervanger en thee in plaats van frisdrank of ander ongezond drinken.
2 Beweeg elke dag een uur al is het lopen.
3 Vraag iemand mee te doen met afvallen bijvoorbeeld je broer.
4 Maak een planning met maaltijden en tussendoortjes.
5 Wacht altijd 2-3 uur voordat je weer iets eet.
6 Vraag steun aan familie en vrienden.
7 Als je een vreetbui hebt drink dan een glas water of luister muziek dat kan er tegen helpen.
8 Doe het rustig aan met afvallen en heb geduld er zijn mensen die er jaren over doen.
9 Eet langzaam dus tot je bij elke hap nergens meer op kan kauwen(het helpt echt ik viel daardoor ook een paar kilo af)
10 Eet veel uit de schijf van vijf(voedingscentrum)
11 Zoek gezonde recepten op internet op zo blijft het afvallen lekker en leuk.
12 Eet op klein bordjes dan eet je minder.
13 Neem gezond beleg op je brood bijvoorbeeld fruit of groente.
14 Stel een doel hoeveel je wilt afvallen.
15 Eet geen saus daar heb je toch niks aan of doe het met mate.
16 Eet plantaardig of vegetarisch.
17 Zit niet langer dan een uur en sta elk uur op om te lopen.

27 jan 2019, 17:01, juliatje.
4

Bij afvallen moet je wel zelf de motivatie hebben en niet alleen door anderen. En probeer zelfvertrouwen te kweken, want zo ben je een minder doelwit .
*** bericht aangepast door moderator ***

27 jan 2019, 17:01, juliatje.
5

Heb jij anorexia of zo Timo!

27 jan 2019, 22:01, Knapperd
6

Niet iedereen met anorexia heeft ondergewicht.

28 jan 2019, 10:01, juliatje.
7

Inderdaad. En niet iedereen met ondergewicht heeft anorexia. Het gaat om wat er in je hoofd zit, niet om je gewicht.

28 jan 2019, 10:01, Vis
8

En al had ik anorexia dan moet je nog niet zo reageren

28 jan 2019, 16:01, Tomie
9

naja geen zorgen,
Loop nu naar de koelkast en neem een glas cola en een dik stuk appeltaart met slagroom.

ik geloof niet dat je gewicht zo gezond voor je lengte is...

29 jan 2019, 09:01, vica
10

Ongezond eten is daar niet de oplossing voor wel gezond eten om aan te komen.

29 jan 2019, 12:01, juliatje.
11

Hoi ik ben naar de dokter geweest en hij zegt dat ik moet aankomen maar weet niet hoe ik dit moet doen want ik kan hier nogal moeilijk mee overweg
Wilt iemand me helpen

29 jan 2019, 15:01, Tomie
12

Wat is er moeilijk om overweg te gaan? Het vele eten? De drang om niet te eten? En zelf is het beste om in stapjes aan te komen.Ook kan je omgeving raad vragen, zodat zij je kunnen helpen in je omgeving.Het beste is ook gezond aankomen dus geen junkfood ofzo en je kan altijd naar een psycholoog en/ of diëtist.Ook is het beste om genoeg motivatie te hebben,want anders kom je nergens dus bijvoorbeeld een motivatielijst op de koelkast.Ook is het beste om stress te mijden, want je kan weinig eetlust door krijgen.Succes en zeg maar als je meer tips wilt.

29 jan 2019, 17:01, juliatje.
13

Ik bedoel het vele eten juliatje
En aan de mensen uit mijn omgeving kan ik het niet vragen want ik durf niet

29 jan 2019, 18:01, Tomie
14

Gewoon in stapjes opbouwen dus bijvoorbeeld in 2 weken 1 stuk fruit erbij. En er zijn ook pillen om je eetlust te verhogen maar daarvoor moet je bij je arts zij.En ook eten met veel kcal eten(gezond) zoals Noten,advocado,pitten,zaden,pure chocola(met mate),olijfolie en kokos.Helpen met aankomen en anders heb je nog nutridrink bijvoorbeeld.En als je het niet vertelt kunnen mensen geen rekening met je houden en loop je er steeds maar mee rond en dat zorgt voor stress. Ik snap dat je schaamt of andere redenen hebt dat je het niet wil zeggen maar wees niet bang als anderen oordelen.Want je doet dit voor je gezondheid! Niet voor anderen want jij kent je lichaam het beste.Succes en zeg maar als je meer advies wilt

29 jan 2019, 20:01, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.