Girlzz, dit normaal?

Hey allemaal,
Ik ben een 16 jarig meisje en was al ongesteld toen ik net 11 was dus heb al heel wat ervaring. Maar toch heb ik een vraag.
Ik heb de laatste drie jaren veel van dat witte slijm. Dat heb je als t goed is altijd rond je ovulatie maar ik heb wel heel veel. Gewoon dat je onderbroek gwn nat is daarvan. Als ik geen slijm heb is mijn onderbroek soms ook nat, ik heb geen idee waardoor. Het is heel beschamend dit, maar gelukkig ben ik annoniem.
Ik gebruik hiervoor dus altijd inlegkruisjes de afgelopen 2 jaren. Het probleem is alleen dat ik jeuk krijg en gevoelige rode huid van mandverband als ik het lang draag. Dan heb ik heel lang jeuk en dat het pijn doet rond mijn schaamlippen en als ik dan echt ongesteld ben en tampons ga gebruiken dan wordt het minder.
Is dit normaal (en dan vooral het stuk van dat slijm enzo)
Xx

15 nov 2018, Beschaamd


Reacties

plaats reactie
1

Hey 16 jarige meisje,

Zo te lezen heb je flink veel last van overmatig wit slijm en een natte onderbroek. Dat is echt ontzettend vervelend voor je!

De overmatige afscheiding kan door verschillende zaken veroorzaakt worden, bijvoorbeeld door het gebruik van de pil, oestrogenen of het dragen van een pessarium, seksuele opwinding of een verandering van bacteriën en schimmels in de vagina. De balans tussen de bacteriën en schimmels kan verstoord worden door gebruik van bepaalde zeep, vermindering van de weerstand, gebruik van medicijnen etc. Soms kan een soa (seksueel overdraagbare aandoening) ook de reden zijn.

Dit zijn allemaal zaken die je bij jezelf na kunt gaan: ben je drie jaar geleden bijvoorbeeld begonnen met de pil, heb je eens zonder condoom met iemand seks gehad, gebruik je bepaalde zeep die niet geschikt is voor de vagina of is je weerstand verslechterd?
Ook het te lang dragen van inlegkruisjes/maandverband kan de klachten veroorzaken. Verwissel dit dus elke paar uur (na 3-4 uur of vaker).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Als je er echt veel last van blijft houden dan kun je het beste naar de huisarts gaan voor advies.

Liefs, Amy

16 nov 2018, 08:11, Amyxx
2

Hoii!
Ik ben 12 jaar en ik heb sinds vanochtend bruinig en echt heel licht rood spul in Mn broek

Ben ik dan ongesteld, en moet ik dat dan aan mijn moeder vertellen . Ik vind het best awkward om te vertellen...

Xx

17 nov 2018, 15:11, Help

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.