GGD en DIK

Hoi,
Ik ben 13 jaar, 80 kilo en ben 170 cm ik heb obesitas volgends de bmi-test. Ik wil graag wat afvallen 10 kilo ofzo, zodat ik tenminste iets minder overgewicht heb. Maar als ik ga afvallen merkt me moeder het meteen en dat wil ik niet want dan gaat ze zeggen van dat ik niet te dik ben enzo maar dat ben ik wel. Ik sport nu al 2x in de week maar de kilo's gaan er maar ni af. Heeft iemand tips om misschien te helpen?
Alvast dankjewel💋

24 jan 2017, Laramarius


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt inderdaad serieus overgewicht. Goed om daar wat aan te doen! Je groeit ook nog de komende tijd en als je groeit en je gewicht gelijk houdt, word je per centimeter slanker ;). Dus een beetje afvallen en een beetje groeien, kan wonderen doen.

Waarom wil je moeder dit niet? Probeer nog een keer goed (rustig) met haar te praten. Benadruk dat je huidige gewicht slecht is voor je gezondheid (vinden ouders altijd belangrijk) en dat je huidige gewicht je uitstraling en je aantrekkelijkheid ondermijnt... en dat je dit niet langer wilt!

25 jan 2017, 01:01, Timo
2

@goed advies Timo.
laramarius je bent best lang voor je leeftijd ik denk dat je best lang gaat worden probeer ook geen hongerdieet te doen(slecht voor je groei) en probeer je ouders ermee te confronteren probeer ook frisdrank te laten staan en eet drie maaltijden per dag mag 3 tussendoortjes en laat je lichaam eraan wennen dan word het makkelijk en je moet en gezond eten en sporten anders werkt afvallen niet en probeer ook goede doelen te stellen want teveel afvallen is niet goed probeer ook genoeg vitamine binnen te krijgen door fruit en groente en probeer ook genoeg van andere voedingsmiddelen te eten succes met afvallen ps zwemmen is een goede sport om aftevallen groetjes juliatje.

25 jan 2017, 09:01, juliatje.
3

@juliatje @timo Dankjewel xx

25 jan 2017, 19:01, Laramarius
4

Lieve Laramarius het uiterlijk maak niet uit maar je kan ook naar fitness *

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

27 jan 2017, 16:01, Eva
5

@Eva:

Maaltijden overslaan is het slechtste dat je kan doen als je wil afvallen. Het tast je gezondheid (verder) aan en het werkt juist averechts: van onvoldoende gezond eten word je juist dikker!! NOOIT maaltijden gaan overslaan als je wil afvallen!

27 jan 2017, 16:01, Timo
6

Sorry voor mijn domme advies

28 jan 2017, 18:01, Eva
7

Beste Laramarius,

Af en toe is het ook niet makkelijk! Maar ik denk dat je op dit moment te moeilijk denkt. Heb je het namelijk al aan je ouders voorgesteld? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je ouders boos worden. Het is namelijk heel goed dat je het zelf inziet! En dat er iets moet gebeuren.

Je moet zeker afvallen. Dus wat ik zou doen is een gezond voedingspatroon aannemen. Ik weet natuurlijk niet wat jij nu eet op een dag... Dus als je wilt dat ik een GEZOND voedingsschema voor je maak geen probleem. Denk je nu wat moet zij. Dan heb ik hier iets waar je je goed op kan richten. Ga naar het voedingscentrum en ga dan naar de schijf van vijf. Daar kan je alles vinden over de hoeveelheid je mag eten op jou leeftijd. Verder gewoon de koekjes, snoep, chips en alles waar een suikerlaagje overheen zit laten staan.

het enige waar ik nog op wil terug komen is dat je ouders boos zouden worden, of in ieder geval je moeder. Dat is waarschijnlijk niet het geval. Dat is een beeld wat jij in je hoofd hebt ( verdraaid beeld dus ). Je ouders kunnen er namelijk niet boos op zijn. Jij hebt overgewicht en wilt daar van af! Dat lijkt mij juist iets om te stimuleren.

Ik wens je heel veel succes! En ik heb er alle vertrouwen in.. Als je genoeg sport en gezond eet gaat het helemaal goed komen! Als je ooit tips nodig hebt mail mij dan. Of vraag een goede vriendin of docent die jij vertrouwt om te helpen.

X Sterre

2 apr 2017, 23:04, sterre
8

haha dom eva hoe crazy

5 aug 2017, 12:08, noah
9

Ja het was ook dom. En je komt er nog van aan ook. Dan werkt het motortje niet goed.

5 aug 2017, 18:08, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.