Gezond afvallen xx

Heey,
Ik ben een meisje van 13(over 3 maanden 14) en ik weeg 66 kg. Ik vind dit zelf een beetje teveel, dus ik wil wat afvallen, maar niet dat ik niks meer ga eten ofz. Hebben jullie misschien tips?

PS: Ik zit op voetbal. Ik train 2 keer per week 70 minuten en 1 keer een wedstrijd.

24 nov 2018, Ikbenanoniemhahah


Reacties

plaats reactie
1

Als je genoeg sport (wat jij al doet) en gezond en gevarieerd eet kom je uitendelijk op een gewicht terecht dat voor jou gezond is ♡. Wat eet je nu ongeveer? Op de site van het voedingscentrum kun je vinden hoe je gezond kan eten. Maar vergeet niet: sommige mensen zijn gezond op 40kg en sommige op 90kg dus gewicht zegt niet alles..

24 nov 2018, 21:11, Vis
2

Tip 1 Doe niet teveel beleg op je brood en kies voor gezond beleg bijvoorbeeld fruit en groente.(geen vlees)
Tip 2 Drink 2 of 1 glazen water voor je maaltijd dan zit je sneller vol.(water-thee)
Tip 3 Eet niet teveel zout en suiker bij je eten want zout is niet goed voor de lijn.
Tip 4 Eet geen wit brood maar echt bruin brood zonder kleurstof erin,omdat witbrood de honger niet goed steelt.
Tip 5 Eet een paar keer per week een handje noten zelf vult het ook en het is gezond.
Tip 6 Probeer muesli en ontbijtkoek te vervangen door bruin brood en probeer elke dag 2 sneetjes bruin brood te eten je zit hiermee ook sneller vol probeer ook alleen bruin brood en volkoren te eten dat zijn ook de meest gezonde opties.
Tip 7 Eet ook elke dag eiwitten dus als je het niet eet bij het avondeten probeer het dan bij de lunch of ontbijt te eten (het vult ook goed) dus bijvoorbeeld:tofu,noten,chia zaad,hennepzaad,seitan, tempeh, spelt ,teff ,groene erwten ,edamame,linzen, kikkererwten, bonen,voedingsgist, Ezechiël brood ,wilde rijst,haver en havermout ,spirulina, amarant en quinoa.
Tip 8 Probeer wel een uur per dag te bewegen als je dat nog niet deed dan kom je sneller van je aangekomen kilo,s af.
Tip 9 Neem een fruitsmoothie dat vult erg goed en is erg gezond.
Tip 10 Eet ook langzaam bij je maaltijden en drink alleen gezonde dingen.
Tip 11 Zoek zelf gezonde recepten op internet dan blijft het afvallen ook leuk je kan het bijvoorbeeld bij voedingscentrum opzoeken.
Tip 12 Wacht altijd 2-3 uur voordat je weer iets eet.
Tip 13 Plan je maaltijden en tussendoortjes ook.
Tip 14 Eet elke dag een beetje pure chocola dat helpt bij afvallen.
Tip 15 Probeer ook gezonde tussendoortjes te eten dus bijvoorbeeld geen suikerrijke fruitreep met weinig vitaminen maar bijvoorbeeld een mandarijn(Eet ook niet meer dan 3 op een dag)
Succes en zeg maar als je hulp of tips nodig hebt.

25 nov 2018, 07:11, juliatje.
3

Hey anoniem meisje,

Zo te lezen heb je een lekker sportief leven! Ik hoop dat je ook met veel plezier aan het voetballen bent.

Afvallen op jouw leeftijd is best ingewikkeld en niet zonder risico, omdat je nog volop in de groei zit. Het kan je ontwikkeling nadelig beïnvloeden als je niet op de juiste manier afvalt. Daarom raad ik je aan om dit niet op eigen houtje te gaan doen. Beter kun je via de huisarts een verwijzing vragen naar een dietist.
Samen met de dietist maak je dan een voedingsplan om ervoor te zorgen dat jij elke dag voldoende en de juiste voeding binnenkrijgt. Gezondheid staat namelijk voorop, niet je gewicht. Als jij goed voor jezelf en je lijf zorgt, dan zoekt jouw lijf zelf het gewicht op dat het beste bij jou past.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je de hulp van een dietiste inschakelt.

Liefs, Amy

26 nov 2018, 08:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.