Gezond Afgevallen

Heey,
Ik ben 168 cm en ik was 64 kg (ja dat is een gezond gewicht i know maar ik voelde me niet fit) nu ben ik 55 kg (dit is ook gewoon gezond en ik voel me nou veel fijner) . Ik ben dus 9 kilo afgevallen in 9 maanden dat is ongeveer elke maand een kilo. Dat heb ik gewoon gezond gedaan (1 x vaker in de week sporten, 2 l water op een dag, ongezond voedsel proberen zoveel mogelijk te beperken, wel 3 maaltijden per dag gegeten) maar dit heeft dus resultaat gehad. Alleen mijn moeder valt het nu pas op dat ik 9 kilo ben afgevallen, en nu maakt ze zich zorgen dat ik dit ongezond heb gedaan. Ik heb al zovaak tegen haar gezegd dat ik het wel gezond heb gedaan. Hebben jullie misschien een idee hoe ik haar kan overtuigen dat ik het wel gezond heb gedaan? Want ik heb geen last van klachten van ongezond eetgedrag ik voel me daarentegen juist veel fijner.

16 mei 2020, Catsal


Reacties

plaats reactie
1

Wat goed dat je die 9 kilo bent afgevallen!! Wat goed van je, trots op zijn! Er zijn ontzettend veel mensen die niet de wilskracht en/of discipline kunnen opbrengen om dat voor elkaar te krijgen en jou is dat dus wel gelukt! Top! Jij kan vol trots shinen in een bikini deze zomer! Jij kan laten zien dat je de beste versie van jezelf bent geworden!

De beste manier om beeldvorming bij anderen (in dit geval je moeder) te beïnvloeden is door gezond gedrag te (blijven) laten zien. Laat zien dat je veel groente en fruit eet, laat zien dat je veel sport, laat zien dat je goed voor jezelf zorgt.

Verder vooral ook de dingen benoemen die je hier hebt opgeschreven: dat je je gewichtsverlies hebt bereikt in 9 maanden - één kilo per maand afvallen duidt al op een gezond resultaat - en dat je op dit moment nog steeds een gezond gewicht hebt. Laat haar evt. zelf je BMI uitrekenen als ze daaraan twijfelt.

Tot slot kan je nog laten zien dat je het gezond hebt gedaan door je gewicht er ook echt te houden: kenmerk van ongezond afvallen is immers dat iemand na het stoppen van een dieet weer heel veel aankomt, vaak meer dan hij/zij was afgevallen (jojo-effect). Door te laten zien dat jij de komende zomer je huidige lagere gewicht weet te behouden, laat je dus met terugwerkende kracht zien dat je gezond bent afgevallen. Je kan dan laten zien dat jij een (blijvende) gezonde leefstijlaanpassing hebt doorgevoerd, in plaats van een kortstondig crashdieet hebt gevolgd!

16 mei 2020, 11:05, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.