gewoon ff verhaal kwijt

Hoi,

ik heb een paar 'problemen' en ik voel me de laatste tijd gwn kut en niet zo goed in me vel dus ik probeer of mn verhaal vertellen helpt.
vorig jaar kwam er een meisje in mijn klas. we konden het heel goed met elkaar vinden en werden vriendinnen. toen ze na een paar maanden steeds minder naar school kwam vertelde ze me dat ze depressief is. aangezien ze mijn vriendin was vond ik dat heel erg en wilde ik er voor haar zijn.
tegelijkertijd ging het steeds slechter met allebei mijn oma's. Allebei leden ze aan dementie en alzheimer enzo. ook rond die tijd kreeg de broer van een goede vriendin van mij kanker. ook voor haar moest (en wilde ik natuurlijk) er voor haar zijn. Toen gingen allebei mijn oma's rond dezelfde tijd naar een verzorgingstehuis voor dementerenden. met 1 oma had ik een hele goede band, ze was mijn maatje. toen overleed ze plotseling. opeens werden we zaterdagavond gebeld dat ze was gevallen en een week later overleed ze.
terug naar mijn vriendin die depressief is. ze zit nu inmiddels op een andere school, ik zie haar steeds minder en ik moet er altijd mee komen om af te spreken en als ik dat niet doe laat ik haar in de steek. van mijn andere vriendin heeft de broer nog steeds kanker.
Nu gaat het ook slecht met een andere vriendin van mij, zij zit niet goed in haar vel doordat haar vader depressief is en ze bang is dat haar ouders gaan scheiden.
nu gaat het ook heel slecht met mijn andere oma. We verwachten dat een maand de max is dat ze er nog is.
ook is de opa van een vriendin van mij overleden dus wil ik er ook voor haar zijn.

heel verhaal oeps..... maar dit is mijn verhaal en ik moest het even kwijt

14 jan 2018, ...


Reacties

plaats reactie
1

Lieve ..., sterkte. Omdat jij ook vriendinnen in een moeilijke tijd hebt kan je met hun er misschien over praten. Of een groep met kinderen ergens praten. Ik zou ook heel vaak bij je oma zijn in die tijd. En over je vriendin de vader kan je misschien een kaart maken voor haar vader. Of op bezoek komen. Als iemand van hun dood wil 113 bellen. Stay strong girl❣️

14 jan 2018, 14:01, Eva🍩
2

Goed dat je bet verteld sel rottig voor iedereen maar soms moet je ook even aan jezelf denken en niet alleen aan je vriendinne super liefhoor maar vergeet jezelf niet

14 jan 2018, 14:01, .

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.