Gewicht verliezen snel

Hoi ik ben een meisje van 12 jaar oud.
Ik ben heel erg onzeker over mijn lichaam en gewicht ik eet al een hele tijd erg gezond en sport heel veel.
Maar ik wordt er alleen maar zwaarder van in een halve maand ben ik één kilo aangekomen.
Iedereen zegt dat het door de puberteit komt maar volgens mij is het niet normaal als je dan zoveel aankomt.
Ik heb ook tijden gehad dat ik niks at alleen als me ouders erbij waren.
En het ook vaak uitspuugde om dunner te worden.
Maar ik word alleen maar dikker? Hoe kan dit?

*dit bericht is aangepast door de moderator*

1 mei 2018, Anoniempje10985


Reacties

plaats reactie
1

Wat je bmi? Zelf is je eten uitspugen erg slecht voor je en je schaad jezelf hier echt mee ook niks eten voor langere tijd is ook ongezond.

1 mei 2018, 16:05, juliatje.
2

We zijn het ook weleens met elkaar eens Juliatje: niet of te weinig gezond eten ondermijnt enorm je gezondheid, waardoor je huid doffer en onzuiver(der) wordt. Waardoor je haar sneller uitvalt. Waardoor je veel slechter gaat slapen en je daardoor overdag ook veel minder energie hebt (ook geestelijke energie). En waardoor je uiteindelijk zelfs kan flauwvallen! Mega ongezond dus... en dan misschien nog wel het belangrijkste: HET WERKT NIET!! Door te weinig gezond te eten kom je juist aan, in plaats van dat je afvalt! Nooit eten gaan uitspugen en/of maaltijden gaan overslaan! Zeker niet als je wil afvallen!!

1 mei 2018, 17:05, Timo
3

Mijn Bmi is 26
Maar een paar maanden geled n nog 19.

1 mei 2018, 21:05, Anoniempje10985
4

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Wat is je huidige lengte en gewicht? En wat was deze (ongeveer) een paar maanden geleden?

1 mei 2018, 21:05, Timo
5

Als je problemen hebt met je gewicht of af wilt vallen, raadpleeg de huisarts! Hij zal je goed en verstandig advies kunnen geven. Wie hier kunnen dat niet!

1 mei 2018, 21:05, Me
6

Als je bmi zo snel omhoog gekomen is dan kan dat gezondheidsproblemen veroorzaken ,ik zou naar een huisarts gaan ,hij kan je ook helpen om een gezond gewicht te bereiken zonder uithongering enzo door bijvoorbeeld een gezond eetlijstje te geven.(als je wilt wil ik je wel tips geven om aan een gezond gewicht te komen en dat ook te behouden)

2 mei 2018, 11:05, juliatje.
7

Door een kilo gaat je BMI niet zo omhoog

2 mei 2018, 11:05, N
8

Ga naar een diëtiste

13 mei 2018, 19:05, Ikweeterallesvan

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.