Gewicht niet goed

Ik heb sinds 2015 ondergewicht en ben toen er aan gaan werken ben toen van 46 kilo naar 56 kilo gegaan maar helaas het begin van 2018 kreeg ik buikgriep en heb ik me helemaal leeg gekotst waardoor ik nu 50 kilo weegt. Was zo trots op mezelf dat ik de doel had bereikt. Nu moet ik opnieuw die kilo's terug krijgen. Zijn er mensen met zelfde ervaring die me tips kunnen geven?

4 aug 2018, Bluemerel


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Merel, waarvoor wil je tips? En ik had ook ervaring. Ik werd verliefd op iemand en toen had ik ook gekotst. Toen moest ik ook weer aankomen want ik mijn is een punt te laag. Toen ging ik naar 17.0. Ik was juist heel blij dat ik moest aankomen. Ondergewicht is 2x dodelijker dan overgewicht. En mensen nemen je je minder serieus in het leven. En het is ook nergens goed voor. Bekijk de voordelen van een gezond gewicht. Als je hier ook tips vraagt voor ondergewicht overtreed je de regels van het forum, want ondergewicht is heel slecht voor je. En 46 is echt weinig. En als je 10 kilo ben aangekomen heb je waarschijnlijk een normaal gewicht, en dat is juist heel goed. Mensen hebben een negatief beeld van mensen met ondergewicht, en toen ik 10 was had ik licht ondergewicht. Toen ik 11 was kreeg ik Depressie en kwam ik aan, toen ik 10 was werd ik ook belachelijk gemaakt. Toen ik 11 was had ik bijna een gezond gewicht ik bad 1 of 2 kilo overgewicht. En toen ik 12 was normaal. En op mijn 13e licht ondergewicht net als nu. Toen ik een normaal gewicht had had ik veel meer energie, en meer vrienden, (komt omdat ik eerst wou afvallen en ik een slecht humeur had en mensen me verwend vonden). Hoe langer je een normaal gewicht hebt, hoe beter je het bevestigt. Dus het is veel beter.
Be strong.💖💕💘

4 aug 2018, 16:08, Eva 👱🏻‍♀️
2

Hey Merel,

Wat ontzettend vervelend dat je zo ziek geweest bent en daardoor veel kilo's verloren hebt
Goed dat je weer terug wilt naar een gezond gewicht.

Om op een gezonde manier weer een aantal kilo aan te komen, moet je meer eten dan je verbruikt. Ook is het belangrijk dat je niet te snel aankomt, want dat is net als te snel afvallen niet goed voor je lichaam.

Ik denk dat je het beste naar de huisarts kan gaan voor een verwijzing naar een dietist. Die kan samen met jou een voedingsplan opstellen waarbij je op een gezonde en goede manier wat gewicht kan aankomen. De dietist kijkt samen met jouw wat voor jou werkt wat qua voedingspatroon en producten. Het is in ieder geval goed om drie goede maaltijden plus drie tussendoortjes te eten.
Op de website van het voedingscentrum kun je ook veel tips vinden om op een gezonde manier aan te komen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

5 aug 2018, 18:08, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.