gewicht en compenseren

hallo ik ben een meisje van 14 jaar..
ongeveer een half jaar geleden woog ik 55 kilo en ik ben 1.63 lang ik zat niet lekker in mijn vel ik voelde me dik en sommige mensen maakten daar opmerkingen over daar werd ik erg onzeker van... ook zei een meisje ''ik ben dik'' terwijl ze super dun was.. dus ik wou graag afvallen, ik ging in die tijd vaak hardlopen met mijn moeder en ik ging ook gezonder eten: ik ging niet meer naar de kfc en/of de mac.. dus ik was uiteindelijk 4 kilo afgevallen maar ik wou wat meer afvallen.. dus ik begon dingen op internet op te zoeken over wat je het beste kan eten om aftevallen.. ook had ik een app waarop ik calorieën telde waarbij ik maar 1000 calorieën per dag mag, dat hou ik elke dag bij, waardoor ik nu op een gewicht van 45 zit (net ondergewicht dus) ik weet dat het heel slecht is en ik ben ook niet meer ongesteld etc. maar ik ben gewoon zoooo bang dat ik weer ga aankomen waardoor ik door wil blijven gaan en vooral ook compenseren compenseren en nog eens compenseren.. een voorbeeldje : gister ging ik gezellig uiteten waardoor ik 4000 calorieën heb gegeten, nu wil ik dat dus compenseren door vandaag alleen een komkommer te eten en morgen alleen een zak wortels en daarna alleen een dag 6 sneetjes brood.. (ik maak mezelf kapot) :( maar ik ben anders zo bang dat ik ga aankomen want ik had echt een eetbui... kan iemand me alsjeblieft advies geven over hoe ik niet kan aankomen door deze eetbui en wat een gezond eetpatroon voor mij is waardoor ik op gewicht blijf ?
gr. meisje 14 jaar

15 apr 2017, y


Reacties

plaats reactie
1

Lieve y, je moet niet afvallen je bent te mager! Maar je moet niet te weinig eten, dan heb je geen energie meer. En dan kan je dus ook niet sporten. Je wilt toch niet worden opgenomen best erg dat je zo denkt door dat meisje. Je bent nog heel jong en in de groei. Als je wilt afvallen moet je nog steeds eten en niet te veel sporten. En dan heeft iedereen je ook nog door, dus kan je daar niks mee. iets minder snoepen. Met poetsen verbrand je ook. Weet je een hele rare tips die kan werken: seks bewegingen maken. Met seks val je af heb ik gehoord. Maar beloof me een ding: val niet af! Liefs Eva

16 apr 2017, 14:04, Eva
2

probeer niet af te vallen, ondergewicht brengt veel nadelen mee .als je zo door gaat zoals haaruitval,last van je buik,lage lichaamstemperatuur en je kan ook daardoor een hardstilstand krijgen en nog veel meer nadelen. als niet meer ongesteld bent komt dat door je ondergewicht probee.r A.U.B aan te komen het leven is meer dan alleen dun zijn. probeer dan ook meerdere dingen op een dag te eten zoals bijv. brood en beleg, erbij maar probeer met dingen te combineren probeer ook 3 maaltijden per dag te eten mag 3 tussendoortjes. probeer ook niet te overdrijven met sporten. en weeg jezelf niet te vaak anders kan je proberen zelf je eten te koken (wel gezond ) zodat gezond eten leuk blijft

16 apr 2017, 15:04, juliatje.
3

Heyy Y ,
Je hebt een goed gewicht zelfs toen je je niet fijn voelde en mensen gemene dingen zeiden. En nu neig je naar ondergewicht, omdat je niet meer kan stoppen. Dit gaat helemaal verkeerd!!
Mijn tips:
-verwijder die app (uugghhh)
- praat er met iemand over (vriendinnen, ouders, mentor)
-praat met iemand die je vertrouwd
-maak een dagboek (ja echt dingen opschrijven helpt!)
- ga naar de huisarts (wrs kan die je helpen)
- en je hoeft geen eten te compenseren van de vorige dag!! En eet gewoon alle maaltijden.
-jij bent mooi (en nu zelfs té dun)
Oja het is al een goede stap dat je dit op deze site zet!
You go girl🌟
Liefs Nina

16 apr 2017, 17:04, Nina
4

Dankjewel voor deze reacties dat helpt me zeker! ♥♥♥

16 apr 2017, 19:04, y
5

Graag gedaan. En zeg het me maar als je meer advies wilt

16 apr 2017, 20:04, Eva
6

Goed advies Lieve Nina en julia

18 apr 2017, 16:04, Eva
7

bedankt eva

18 apr 2017, 20:04, juliatje.
8

Lieve Julia jij geeft altijd goed advies je helpt iedereen goed

19 apr 2017, 19:04, Eva
9

bedankt eva jij helpt ook altijd mensen en geeft goed advies.

19 apr 2017, 20:04, juliatje.
10

Meisje,
Je zit midden in de puberteit. Een tijd waarin je juist genoeg voedingsstoffen en bouwstoffen voor je lichaam nodig hebt. Het feit dat je niet meer ongesteld wordt, vind ik zorgelijk. Heb je al eens met een ervaringsdeskundige hierover gepraat? Zelf heb ik ruim 9 jaar anorexia gehad en ben daarvan gelukkig volledig herstelt. Wellicht kan ik iets voor je betekenen.
Lieve groetjes

26 apr 2017, 10:04, Laura90
11

Hi Laura90 ze is nog een kind want als je 12 bent ben je nog een kind kijk maar op de kindertelefoon

26 apr 2017, 11:04, .
12

Hey Laura wil je jou verhaal aan ons vertellen dat lijkt me heel rustgevend wil je over de kinderen en ook over het begin het einde en het kliniek iets vertellen bedankt alvast

27 apr 2017, 09:04, .
13

Hee,
Ik wil best mijn eigen verhaal vertellen. Begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met vertellen over de kinderen?
Op mijn Facebook van *** staat ook meer over mijn verhaal en op mijn website

*** aangepast door de moderator

27 apr 2017, 09:04, Laura90
14

ik bedoel dat je op 12 jaar ng een kind bent maar vertel het nu alsjeblieft het is al een maand later

26 mei 2017, 14:05, .

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.