Gevoelens en gedachten

Ik ben een meisje van 18 die zich veel te veel aantrekt van anderen. Wat vindt iemand anders van mij? Hoe ziet een ander er uit? Ben ik wel leuk, mooi of aardig?

Sinds een tijdje ben ik wat meer bezig met jongens en ik merk dat dit voor mij moeilijk is. Ik krijg veel te snel gevoelens voor iemand. Met sommige jongens die ik dan leuk vind heb ik dan wel contact maar niet als in de zin van 'relatie interesses' of hoe je dat ook wil noemen. Die interesses zijn er dan vanuit mij wel maar dan heb ik niet het idee dat die jongen daar ook interesse in heeft. Ik durf ook nooit een gesprek te beginnen omdat ik dan denk dat ze daar geen zin in hebben of dat ze mij maar stom of raar vinden.

Vaak heb ik echt even de tijd nodig om het te verwerken dat een ander mij niet zo ziet zoals ik die persoon zie (denk ik dan). Ik twijfel dan aan mezelf en ga dingen inbeelden waar ik alleen maar meer onzeker van word. Op het moment denk ik ook dat ik iemand 'leuk' vind maar voel niet aan dat dat wederzijds is. Ik heb wel eens met hem gezoend en we hadden wel contact maar we hebben het nooit over relatie dingen gehad. Dit is overigens niet de eerste jongen waar ik dit mee heb, al wel de vierde. Daarom omdat ik zoveel tegenslagen meemaak met jongens waarvan ik denk dat ik ze leuk vind geef ik de hoop een beetje op en twijfel ik teveel aan mezelf. Ik denk altijd dat als er niks uit de jongen komt dat ze ook geen interesse hebben en ik durf gewoon echt niet zelf te beginnen omdat ik gewoon onzeker ben. Ik ben niet de dunste en ben daar al jaren onzeker over.

Ik vraag me af of er meer meiden zijn die hiermee zitten want ik word er helemaal gek van. Mijn gedachten en gevoelens slaan op hol en ik kan hier niks tegen doen.

24 aug 2019, eefjex01


Reacties

plaats reactie
1

denk dat iedereen dit heeft..... de wereld waar we nu in leven s fucked up door meningen van anderen...

26 aug 2019, 00:08, 123Ikweettnie
2

Beste eefjex01, onzeker zijn tegenwoordig veel mensen maar je kan hiervoor naar een hulpverlener toe gaan voor advies ook kan je zelf :
1 Niet aan social media doen.
2 eet gezond, beweeg voldoende, slaap op gezette tijden en ontspan! Als je deze vier dingen onder de knie hebt, heb je energieniveau beter op orde en voel je je los van je onzekerheid al een stukje beter.
3
Schrijf al je goede kwaliteiten op.Neem een stuk papier en een potlood (of je telefoon) en schrijf ze op. Wat vind je goed aan jezelf? Stop niet voordat je minimaal 6 dingen hebt. Is het een talent? Een fysiek kenmerk? Een karaktertrek?
4Zorg voor je eigen tijd. Met andere woorden: maak tijd vrij om A) te ontspannen en B) te doen wat je gewoon leuk vindt. Die twee dingen zijn heel belangrijk in het proces van zelfacceptatie.
5 Er zijn altijd twee parallelle werkelijkheden: de werkelijkheid buiten je hoofd en die vanbinnen. Soms hoef je alleen even een stapje terugdoen om te zien dat wat je in je hoofd haalt, weinig te doen heeft met die andere realiteit bij jou. Het zijn slechts je angsten en zorgen die de overhand nemen. Als je bang bent, bedenk dan: is dit de realiteit, of verzin ik het maar gewoon?
Eigenlijk zijn mensen gewoon veel met hun zelf bezig en letten ze gewoon niet zo veel op anderen dus ze letten echt niet op jou! Maar wees niet bang om met jongens te praten, want sommige jongens zijn ook nerveus om met meiden te praten. Soms heb je geduld nodig ook om een leuke jongen te vinden en soms na een aantal relaties heb je de juiste persoon gevonden. Mensen die te snel verliefd zijn vaak bang om alleen te zijn of verslaafd aan verliefdheid herken jij je hierin?In plaats van dit keer meteen weer voor de volgende verliefdheid te gaan, kan het heel goed voor je zijn om de tijd te nemen om te investeren in jezelf! Grote kans dat dit je helpt om minder snel verliefd te worden ook. Als je helemaal tevreden bent met jezelf, dan heb je de ander niet per se nodig om je goed te voelen in je leven. Maar geef jezelf niet schuld als het misloopt. Maar hoe het in een relatie gaat is de helft jou schuld en 50% zijn schuld dus alleen aan jou licht het niet.Wat is je bmi? Ik kan je wel gezonder leef tips geven of ander advies naar wens maar succes.

26 aug 2019, 18:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.