Getriggerd door zusje

Hi allemaal,

Wie kan mij helpen? Ik merk dat ik de laatste tijd super erg getrieerd wordt door mijn zusjes eetpatroon. Ze eet amper wat en hierdoor wil ik hetzelfde doen. En ik weet wat haar eetpatroon is. Ik heb dit ook al met mijn ouders besproken, maar zij vinden dat ik me niet moet bemoeien met haar. En ze zeggen: "De enige met een eetstoornis ben jij! Dus je moet niet zo op haar letten."

Wie kan mij helpen?

20 jan 2019, recoveryyjournall


Reacties

plaats reactie
1

Hey recoveryjournal,

Ik kan me goed voorstellen dat het erg lastig is voor jou om te zien dat jouw zusje minder eet dan jou.

Zoals je zelf ook al aangeeft, heb je een hyperfocus op mensen die minder eten dan jou. Dat komt door je eetstoornis. Want er zijn veel meer mensen die veel meer eten dan jou, maar jij bent enkel geobsedeerd door je zusje die minder eet dan jou.

Je ouders hebben gelijk dat jij je op je eigen gezondheid moet concentreren. Jij hersteld immers niet wanneer jij je laat leiden door het eetpatroon van iemand anders. Jouw leerpunt is het leren luisteren naar jouw lijf en het geven wat het nodig heeft.

Bovendien kun je je ook niet met iemand anders vergelijken, simpelweg omdat iedereen weer anders eet en een andere behoefte heeft. Ga dus op zoek naar manieren waardoor jij immuun wordt voor het eetgedrag van anderen. Je kunt vast allerlei trucjes bedenken waarmee jij er voor zorgt dat jij goed eet en weer helemaal fit en gezond wordt.

Heel veel succes.

Liefs, Amy

20 jan 2019, 20:01, Amyxx
2

Jij weet niet wat ze precies elke dag eet. Misschien eet ze met haar vriendinnen wel een hele zak chips leeg. Of eet ze in de avond juist meer. Waarschijnlijk eet ze op gevoel, dus dat bekent sommige dagen wat meer en sommige dagen wat minder. Dus het heeft toch geen nut om te vergelijken. Alleen ik vraag me af of ze zelf geen es aan het ontwikkelen is??

20 jan 2019, 21:01, N
3

Hi N.

Ik weet wel wat ze eet, want ze gaat bijna niet met vriendinnen afspreken dus dan kan ze ook niet eten. Ik zelf ben bang dat ze mijn patroon overneemt :$

Liefs,
RecoveryyJournall

21 jan 2019, 19:01, recoveryyjournall
4

Het beste is gewoon met haar over praten en zeggen dat je er altijd voor haar bent wat er ook gebeurd.Anders zit jij er ook maar mee.

22 jan 2019, 16:01, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.