Gescout als model

Ik ben laatst op straat aangesproken door een modellenbureau met de vraag of ik model zou worden. Het lijkt me echt leuk en ik heb ook de goede lengte en maten enzo, alleen ik heb een eetstoornis. Zou ik het wel of niet doen??

Voordelen:
- het lijkt me echt leuk om voor de camera te staan enzo
- krijg miscchien meer zelfvertrouwen
- zo'n kans krijgt niet iedereen
- nieuwe ervaringen, nieuwe mensen , nieuwe kansen etc :)

Nadelen:
- ik kan dan sowieso niet herstellen van mijn eetstoornis want ik kan niet aankomen
- ik moet mijn probleen nog meer geheim gaan houden
- ik weet dat andere mensen met een laag zelfbeeld zich dan gaan vergelijken met mijn foto's terwijl ik hartstikke ongezond ben

Wat denken jullie? Stiekem wil ik het wel echt maar idk. ((Ja, het was een echt bureau ik weet zeker dat het geen scam is.))

29 okt 2018, Nienke


Reacties

plaats reactie
1

Oja en niemand weet van mijn eetprobleem en dat wil ik graag zo houden

29 okt 2018, 21:10, Nienke
2

Nienke, ik zou het zelf doen alleen bedenk wel dat: je altijd wordt beoordeeld, je gezond moet leven,het veel tijd en energie gaat kosten,je soms ver moet reizen en met verschillende mensen moet om kunnen gaan.Maar jij kan er ook niks aan doen dat mensen jou willen zijn, omdat je dun bent, want het is onmogelijk om ieder persoon te helpen die zich er ongelukkig door voelt en tegenwoordig is er meer diversiteit in modewereld.Bedenk wel deze kans krijg je weinig dus maak de goede keuze.Succes en sterkte en zeg maar als je advies of hulp wilt.

29 okt 2018, 21:10, juliatje.
3

Beste Nienke,

Wat leuk en spannend dat je gescout bent als model!

Je schrijft dat je dit erg leuk lijkt, maar dat je momenteel met een eetstoornis te maken hebt. Daarom raad ik je af om nu met modellenwerk te beginnen.
De modellenwereld is namelijk heel erg gefocust op uiterlijk, maten en gewicht, en dit zal jou eetstoornis waarschijnlijk enorm triggeren. Je loopt dat het risico nog dieper in de eetstoornis verzeild te raken. En hoe dieper je er in komt te zitten, hoe moeilijker het is om er uit te komen. Het laatste wat je nu wilt, is de focus hebben op je lichaam, gewicht en maten. Ik raad je daarom aan om eerst in behandeling te gaan voor je eetstoornis.

Zoals je zelf ook al aangeeft, is nu niet het moment om als model te gaan beginnen. Zorg er eerst voor dat je hersteld bent van de es zodat je ook het goede voorbeeld bent voor andere meiden. En het is een fabeltje dat je meer zelfvertrouwen krijgt van het model zijn. Het werkt eerder averechts, omdat je dan juist meer afhankelijk wordt van het oordeel van een ander, terwijl echte schoonheid van binnenuit en vanuit jezelf moet komen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en zo snel mogelijk op zoek gaat naar een passende behandeling voor je es. Het leven is zoveel mooier, leuker en beter zonder es!

Liefs, Amy

30 okt 2018, 09:10, Amyxx
4

Ik zou het wel doen om gewoon te kijken hoe het is. Als je het leuk vind ga je door en zo niet dan stop je. Want zo'n kans krijgt niet iedereen.

1 nov 2018, 19:11, Lola
5

Hey Nienke,

Niet aan beginnen.

Los van het feit dat je een eetstoornis hebt, zou ik er niet aan beginnen.

Je bent aangesproken gewoon op straat? Dat is al een van de minst betrouwbare manieren ooit om gescout te worden. Dit word vaak als truc gebruikt door mensen die jonge meisjes willen meelokken. Doe hier aub niet aan mee!

Zeg dit asjeblieft tegen je ouders.

Professionele modellenbureau's zouden nooit naar meiden toelopen zomaar op straat zonder uberhaupt haar ouders eerst aan te spreken..

Wees voorzichtig.

3 nov 2018, 21:11, Des
6

Des, ja ik werd op straat aangesproken, maar mijn ouders waren gewoon bij me toen het gebeurde. En die vrouw die me aansprak zei ook al "overleg eerst maar met je ouders". En ze had me een kaartje gegeven waar de naam van het bureau en de site enzo op stonden, en ik heb met mijn ouders naar de site gekeken en het is echt een betrouwbaar professioneel internetationaal bureau. Ik weet heel zeker dat dit echt is. Maar toch bedankt dat je me voor de zekerheid waarschuwd ♡

4 nov 2018, 18:11, Nienke
7

Hii
Ik ben ook een model (13jr) en k wordt altijd na geroepen slet, hierbij door de fotos omdat heb dan niet echt mag lachen ens ook omdat ik een modellepagina moet hebben van Mn bureau trek k aandacht ens k ben dan weer een plank dan draag k push UP of duw ik sokken/papier in me bh
Dus heb wordt altijd nageroepen dus k zou t gwn doen xx

13 nov 2018, 23:11, Anoniem.x

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.