Gênant blaas probleem

Hey iedereen.
Ik ben een meisje van 15 en ik zit met een redelijk gênant en lastig probleem.
Als ik samen met mijn vriendinnen de slappe lach heb of hard moet lachen, heb ik ENORM veel moeite om mijn blaas onder controle te houden. Ik moet meteen superdringend plassen en soms is het zelfs zo erg dat ik een beetje in mijn broek plas. Ik draag elke dag superabsorberend maandverband maar ook dit loopt soms uit. Ik ben bijna ten einde raad. Ik durf nog amper mee te lachen. Ik durf bijna niet te lachen wat eigenlijk onmogelijk is met mijn vriendinnen. Zij weten niets van mijn 'probleempje'. Wat moet ik doen? Heeft iemand hetzelfde probleem als ik of heeft er iemand nuttige tips? Please help me.
Als jullie reacties plaatsen, lach me dan alsjeblieft niet uit.

28 apr 2016, Fanny


Reacties

plaats reactie
1

Ik zou het zeggen tegen je vriendinnen. En naar de huisarts gaan even laten controleren. Heb ik ook last van ik ben naar de huisarts geweest en die heeft me een plas tabletje voor geschreven.

Suc6!
xx

28 apr 2016, 18:04, LooLootjeexx
2

Bedankt! Helpt dat plastabletje? Wat doet het precies?

28 apr 2016, 18:04, Fanny
3

tena lady

29 apr 2016, 12:04, Nickname
4

Bij de apotheek of online zijn speciale wegwerponderbroeken te koop die je plas opvangen en ook meteen de geur neutraliseren. Deze zien er gewoon uit als onderbroeken en dus valt het niemand op.

Om er van af te komen kan je je bekkenbodemspieren gaan trainen. Dit zijn de sluitspieren van je blaas. Google hiervoor maar eens op: 'bekkenbodemspieroefeningen vrouwen'. Deze oefeningen kan je compleet onopvallend doen, sommige zelfs gewoon in je bed. Niemand hoeft het te weten. Hoeft ook niet zo lang: tien minuten per dag is voldoende. Deze oefeningen kunnen enorm helpen om je sluitspier van je blaas sterker te maken en zo ongewild plassen tegen te gaan.

29 apr 2016, 22:04, Timo
5

Bedankt voor alle nuttige tips allemaal!

30 apr 2016, 12:04, Fanny

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.