Gemene opmerking, van onbekende?

Ik kreeg vandaag een opmerking van iemand zonder reden eigenlijk, ik wilde mijn fiets wegrijden uit het fietsenhok en ik botste perongeluk tegen een fiets aan, en iemand zei uit het niets 'kun je wel iets' hoe moet ik de volgende keer reageren? Want vandaag deed ik niets en liep gewoon door.

5 sep 2018, Danisha


Reacties

plaats reactie
1

Misschien moet ie het negeren. Anders krijg je misschien ruzie. Of je zegt “ja”.

6 sep 2018, 11:09, Eva🍟
2

Of je moet het negeren (wat moeilijk is) of je moet hem gwn een opmerking gooien van dat hij je niet kent ofzo (zo laat je ook zien dat hij niet met je moet fokken)

7 sep 2018, 16:09, Joejoe
3

Hey Danisha!

Wat vervelend, zo'n reactie!
Ik kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent.

Als je per ongeluk tegen iets of iemand aanbotst, kun je het beste even "Sorry, dat ging per ongeluk!" zeggen. Dat vinden mensen vaak wel fijn om even te horen en voorkomt vaak dat ze boos worden. Het wekt juist boosheid op als je in zo'n geval niets zegt, doorloopt en diegene negeert. Diegene voelt zich dan niet gehoord en gezien. Even een klein excuses maken is zo gemaakt en voorkomt escalatie :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs

8 sep 2018, 18:09, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.