Geen zin meer in het leven, te moeilijk

Haihai,

Oke, wat heeft het zin om nog op de aarde te lopen? Ik loop met 4 geheimen rond en geen idee wat ik er mee moet. Geen vriendinnen, Nou ja, 1tje maar die zie ik niet vaak. Elke avond angst dat ze die geheimen ontdekt.. ik wil gwn fcking verdwijnen. Wat heeft mijn fucking leven nog nut? Ik twijfel. Maar ja, wss gaat er niemand wakker liggen als ik weg ben. Misschien kom ik wel in een hele mooie wereld.

14 apr 2021, Fleur


Reacties

plaats reactie
1

oh wat erg, ik zou als ik jou was iemand inligten hierover. al is het een vertrouwens persoon op school of online op de kindertelefoon/99gram/113. hier kan je anoniem je verhaal doen en kunnen ze je helpen met je problemen. hopelijk kan dit helpen.

je staat hier niet alleen in en mensen geven om je (misschien heb je het niet door, het is niet iets waar je snel over na denkt)
ik dacht vroeger ook naar om zm te plegen. maar elke keer dacht ik aan de mensen die dan bij mijn doodskist zouden staan en wie om mij zouden huilen, ik kon het dan niet aan doen om het te doen. ik heb ook vaak met de kindertelefoon gepraat en met mijn ouders. alle kleine beetjes kunnen helpen.

je komt hier door heen, ik geloof je. het komt goed en het gaat je lukken.

14 apr 2021, 22:04, Just Me
2

Beste Fleur,

Zo te zien heb je het erg zwaar. Zo zwaar dat je denkt aan zelfmoord. Iets zorgt ervoor dat je toch doorgaat en hierover twijfelt, daar is kracht voor nodig. Heel moedig dat je hier op de website komt en anderen om hulp vraagt. Ik hoop dat de tips van anderen je verder helpen.
Als je ook eens met een deskundige wilt praten, kan je elke werkdag anoniem chatten hier, of een mailtje sturen. Precies zoals Just Me hierboven zegt! We helpen je heel graag.

Veel sterkte!

15 apr 2021, 12:04, De moderator 99gram
3

hooi fleur

Niemand zal jou gedachtes begrijpen, hoe jij je voelt is waarschijnlijk echttt niet leuk. Als je op zo’n punt ben in je leven wil je gewoon opgeven. Ik heb dat ook soms. Maar dat hoort erbij, gewoon een donker gat in je leven. Praat met iemand erover. Je bent sterker dan opgeven. wat zal je trots zijn als je hierop terug denkt en denkt ‘ ik heb mezelf eruit geholpen en zal er nooit meer zo aan denken’ ik kan je dat beloven. waarschijnlijk ben je nog jong, je komt er wel.

Mensen blijven er zeker wakker van liggen. Zelfs ik en ik ken je niet eens 😬 dus meer mensen houden van je, ZEEEKEERRR. Zou graag nog wat van je willen horen of t iets beter gaat.

Liefs
iemand die om je geeft

15 apr 2021, 20:04, nina
4

hey Fleur, het doet me pijn dat mensen zo denken, dat ze niets positiefs meer zien in het leven. Soms voel ik me ook zo en dan luister ik muziek en zing wat. Schrijven helpt het beste, vind ik, het hoeven geen lange verslagen over je leven te zijn en het kan in verschillende manieren: Je kunt een dagboek bijhouden, een gedicht schrijven, een verhaal schrijven over hoe jij je voelt of als je niet van schrijven houdt: teken, schrijf een liedje... ik wil je heel veel succes wensen enje komt terug uit het dal, je vind je weg wel. Ik geloof in je. Je staat er niet alleen voor, er zijn mensen die van je houden.

17 apr 2021, 21:04, HermoineLestrange
5

Hey allemaal,

Hele lieve berichten en daar ben ik blij om dat mensen me steunen. Maar ik heb er gewoon een rotzooi van gemaakt waarmee ik niet mee kan leven. Ik heb geprobeerd hier over te praten met 99gram, kindertelefoon enzovoort enzovoort maar het. helpt. niet. Ik kan er niks aan doen. Oja, ik ben 12. Waarschijnlijk gaan mensen nu denken, o die begint pas net aan haar leven, dat gaat wel weer over. Maar nee het gaat niet lukk

18 apr 2021, 21:04, Fleur
6

Hey allemaal,

Hele lieve berichten en daar ben ik blij om dat mensen en om verder te leven sorrry. bedankt vooor de tipz maar niks helpt........
me steunen. Maar ik heb er gewoon een rotzooi van gemaakt waarmee ik niet mee kan leven. Ik heb geprobeerd hier over te praten met 99gram, kindertelefoon enzovoort enzovoort maar het. helpt. niet. Ik kan er niks aan doen. Oja, ik ben 12. Waarschijnlijk gaan mensen nu denken, o die begint pas net aan haar leven, dat gaat wel weer over. Maar nee het gaat niet lukk

18 apr 2021, 21:04, Fleur

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.