Geen weegschaal thuis

Ik wil graag wat afvallen maar wij hebben dus geen weegschaal en ik kan er niet tegen. Zo kan ik dus nooit merken of ik afval. Heeft iemand tips hoe ik anders kan zien of ik afval want je kan het niet gelijk zien als ik 1 kilootje ben afgevallen

20 jan 2019, Jessie


Reacties

plaats reactie
1

Gebruik een meetlint dat zegt veel meer dan weegschaal, omdat je gemiddeld 2 kilo in gewicht schommelt.Je kan het halen bij hema of gewoon online bestellen en anders ligt het in je ouders naaidoos.

20 jan 2019, 20:01, juliatje.
2

^ idd meetlint kopen, en dan buik-/heup-/been-/borst-/arm omtrek om de zoveel tijd meten en bijhouden. Dat is toch beter dan wegen, want als je veel spieren hebt zie je er slanker uit maar ben je wel zwaarder, en andersom geldt dat ook: je kan wel lichter worden maar als je alleen maar spier verliest zie je er juist zwaarder uit.

20 jan 2019, 21:01, Vis
3

^idd meten zegt veel meer dan wegen. Papieren meetlinten kan je vaak gratis pakken bij woonwinkels en doe-het-zelf-winkels, dan hoef je niet eens zo'n meetlint te kopen. Of idd. even kijken bij de naaispullen van je moeder.

Wat ook kan helpen: een broek en/of (spijker)vestje (laten) kopen dat je nu net niet dichtkrijgt. Maak hier foto's van en leg het weg! Pak die kleding na 6 - 8 weken gezond afvallen er terug bij. Als je die kleding dan wel dichtkrijgt motiveert dit enorm. Juist ook om je (nieuwe) gezonde levensstijl voor langere tijd vol te houden.

Een gezond en slank lichaam = een bewuste levensstijl.

21 jan 2019, 18:01, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.