Geen gezellige meid

Hey girls! Ik ben een meisje van 14, en ik zit dus met een probleempje dat ik zelf altijd heel erg vervelend vind en me dat heel onzeker maakt. Ik ben niet zon gezellig meisje om mee te praten, meestal als k dan met iemand praat dan vallen er gouw heel veel stiltes en komt er ook niks in me op welk onderwerp of wat nu, nee ik denk alleen maar shit shit snel een onderwerp beginnen want dit is een awkward stilte.... en 2 van mijn vriendinnen hebben dat niet die lullen over van alles, laten mensen lachen enzo maar ik kan dit gwn niet ik weet gwn niet hoe je stiltes voorkomt.. het maakt me echt heel onzeker want ik ben dan ook bang dat de ander me niet gezellig vind en ja YK maar kunnen jullie girls tips geven of wat jij er mee doet als je er ook mee zit?
Xx

26 okt 2018, Xx


Reacties

plaats reactie
1

Hier wat tips.Tip 1 Bij de maanden-truc ga je steeds na in welke maand we zitten, waardoor je altijd iets goeds en actueels bij de maand kunt vinden.Tip 2 Waar ben je het trots op (dit weekend)? ,Wat gaat er goed (in je leven),Heb je slechte gewoonten en Ben je blij met de persoon die je aan het worden bent? dat zijn bijvoorbeeld leuke vragen om te stellen.Tip 3 Neem de tijd en denk goed na over wat je zegt.Tip 4 Gebruik LSD: Luisteren, Samenvatten, Doorvragen is de truc.Tip 5 Laat OMA thuis: Oordelen, Meningen, Adviezen.Succes zeg maar als je meer tips wilt.

26 okt 2018, 15:10, juliatje.
2

Hey lieve Xx,

Zo te lezen ben je erg onzeker over jezelf en in vriendschappen met anderen. Je bent erg bang dat je niet gezellig genoeg bent omdat je soms niet weet waar je over moet praten en er dan stiltes vallen in het contact.

Zo te lezen leg je jezelf erg veel druk op en vind je dat je alle stiltes op moet vullen met praten. Maar zo nu en dan een stilte is echt niet erg en heel normaal. Je hoeft niet net zoals andere vriendinnen van je continu te kletsen. Het is prima dat je wat minder praat. Iedereen is weer anders en je bent goed zoals je bent.

Probeer in het contact met je vriendinnen vooral te kletsen over wat jij/jullie leuk vinden. Wat houdt jou bezig en waar praat je graag en makkelijk over? Probeer hier dan gezellig over te kletsen met je vriendinnen.
Of vraag hoe het met ze gaat of wat hun bezig houdt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Wat ik vooral wil benadrukken is dat je goed bent zoals je bent. Je hoeft geen kwebbelkont te zijn om leuk of gezellig te zijn. Dat ben je sowieso wel als je gewoon jezelf bent.

Succes en laat je nog even weten hoe het met je gaat?

Liefs, Amy

30 okt 2018, 09:10, Amyxx
3

begin te vertellen over die toets die je net had en vraag dan na welke leerkracht diegene heeft voor dat vak, begin over wat je gisterenavond hebt gegeten en vraag wat die persoon graag eet, praat over je hobby en vraag diegene wat hij/zij doet als hobby, praat over het weer en zeg welk weer jij het aangenaamst vind, vraag hoelaat het is,... Praat gewoon over het eerste dat in je opkomt. Het klinkt raar maar geef maar toe: we hebben liever een gesprek met iemand die overal over praat en waarmee je een leuk gesprek kan hebben dan met iemand die steeds zwijgt. Veel succes!

30 okt 2018, 16:10, justmexoxo
4

Ik heb exact hetzelfde sorry meisie..

8 nov 2018, 18:11, Leila

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.