Gedachten over de dood

Hey,

Ik heb een wellicht wat ongewone vraag maar ik heb op dit moment niet echt iemand met wie ik over mijn gedachten kan praten.

Ik heb de laatste tijd veel gedachtes over de dood en zelfmoord. Zoals: wat zou ik opschrijven als een laatste boodschap naar mijn ouders, welke muziek zou er op m’n begrafenis komen en zouden mensen om me heen me überhaupt misschien als ik er niet meer ben.
Ik heb geen zelfmoordneigingen noch heb ik ooit geprobeerd mezelf te doden.
Toch zit ik de hele tijd met deze gedachtes en ik schakel ze niet uit.
Ik voel me de laatste tijd ook anders, voornamelijk rustiger en leger vanbinnen. Ik merk dat ik de laatste weken veel emotioneler ben en snel huil, ook uit het niets.

Ik weet op dit moment niet wat ik aanmoet met mezelf...
Is er iemand die toevallig een advies heeft voor me ?

Alvast bedankt xx

19 jan 2020, 17-year-old girl


Reacties

plaats reactie
1

Beste 17-year-old girl,

Zo te zien heb je het best vaak zwaar, zo zwaar dat je denkt dat aan de dood en zelfmoord. Het lukt je desondanks om toch door te gaan. Heel dapper dat je hier anderen om hulp vraagt. Ik hoop dat de tips van anderen je verder helpen.
Als je ook eens met een deskundige wilt praten, kan je elke werkdag anoniem chatten of een mailtje sturen.

Sterkte!

Groet!
Moderator 99gram

19 jan 2020, 19:01, Moderator
2

Hoi. Miss is het het beste om het er met je moeder over te hebben(of je best Friends )
Ook is het miss fijn om eens een dagboek te schrijven. Miss stoppen dan de gedachtes met spoken door de hoofd. Ik zelf schijf ook in een dagboek en mij geeft het veel rust.
Miss kan je ook eens langs een dokter gaan, omdat je je leeg voelt zou het miss een begin van een depressieve tijd kunnen zijn( gw voor de zekerheid)

Heel veel succes en veel liefs van mij
D

19 jan 2020, 20:01, D💞
3

heyy
ik zou ook ff het boek "Verloren" lezen, van Milou van der Horst. gwn omdat het een gaaf boek is en miss krijg je dan antwoord op wat vragen. maar goed, ik kan je niet veel meer helpen.. Alvast heel veel sterkte!!

20 jan 2020, 20:01, :)
4

probeer positieve dingen op te zoeken het is soms beetje lastig maar probeer het. Probeer muziek op te zetten waar je vrolijk van word of waar je echt leuke herinneringen aan hebt. probeer ook wat te gaan sporten zoals hardlopen daarmee maak je het gelukshormoon endorfine aan waardoor je je beter kan voelen. Misschien x wat leuks met je vriendinnen gaan doen. Als je de positieve dingen in het leven probeert op te zoeken en je er erg op focust en probeert die gedachtes op de achtergrond te zetten dan kan je je hopelijk wat beter gaan voelen

20 mrt 2020, 12:03, <3

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.