Formules snap er niks van

Haayy,

Ik doe vwo 4e jaars maar begrijp nog niks van wiskunde hoor. Voor de rest doe ik het volgens mij wel heel goed alleen is mijn Nederlands een 6 gemiddeld dus ook daar mag je mij mee helpen :))

Ik heb dus begrepen dat formules bijvoorbeeld vleksommen zijn. Bijvoorbeeld:

X+7=9 dan is het antwoord dus 2.. Moet dit dan een formule zijn? Je hebt er meerdere en iemand legde mij ook uit dat formules iets met maanden zijn. Als je daar iets over weet vertel het mij alsjeblieft. Xx

Maar ik snap ook de letters nog niet, mijn docent wil het niet echt uitleggen en ik wordt een beetje gepest dus niemand wil heel erg helpen. Dus wat betekenen die letters of tekens?

Ook decimalen snap ik niet heel goed. Je moet toch afronden naar een hoger getal of lager getal? Voorbeeld:

4.989 wordt dan afgerond naar 5.000?

23 mei 2021, Daaaaan


Reacties

plaats reactie
1

Ik lees ook vaak dat mensen de ene keer argumentatie zeggen en de andere keer argumenten. Ik weet de betekenis, maar ik weet niet wanneer je nou “argumentatie” of “argumenten” moet gebruiken.

Ik zie wel sites voorbij komen maar ze zeggen niet alles. Ik typte in een zin vaak “2” en dan hebben ze niet verteld dat ik een “twee” moest typen. Welke Nederlandse taalregels worden vaak vergeten?

En we kunnen op alleen wiskunde na hier ook Nederlands delen. Dus moeilijke woorden bijvoorbeeld.

Tys alvast xx

23 mei 2021, 23:05, Daaaaan

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.