Fatburners en afslankpillen

Hi hi,

Ik heb eigenlijk een kort vraagje. Ik heb een beetje op het internet gekeken en ben op zoek gegaan naar fatburners en afslankpillen. Zodra ik fatburners intik, kom ik veel dingen tegen met spieren etc, maar zorgt het er voor dat je afvalt of dat je spierenmassa meer wordt? En de afslankpillen?
Dit komt waarschijnlijk heel stom over, maar dit is mij niet heel duidelijk geworden.

Heel veel liefs,
Loen

26 jul 2019, Loennx


Reacties

plaats reactie
1

Fatburners en afslankpillen zijn zonde van je geld en ook nog gevaarlijk voor je gezondheid dus ik raad het af om het beide te nemen.Je vetverbranding stimuleren door slechts af en toe een pilletje in te nemen. Dat is eigenlijk gewoon te goed om waar te zijn.Een fatburner bevat bepaalde stoffen waarvan wordt gedacht (niet bewezen) dat zij helpen bij het verliezen van vet. Dit doen zij door de stofwisseling te versnellen en je meer energie te geven. Dit heeft als voordeel dat je meer calorieën verbrandt en een klein beetje fanatieker kan sporten door de extra energie. Daarnaast bevatten fatburners vaak stoffen die ervoor zorgen dat je gedurende de hele dag minder honger hebt vaak. Deze stofjes verlagen de prikkels die jou laten weten dat je moet eten of honger hebt dam. Hierdoor eet je minder (je krijgt dus minder calorieën binnen), waardoor je makkelijker kan afvallen. Ja en nee dus op je vraag, want fatburners kunnen een afvaleffect veroorzaken maar dan moet je wel veder genoeg sporten en gezond eten enz. maar voor meer spiermassa moet je gezond eten en genoeg trainen ook moet je genoeg slapen op een dag en weinig stress hebben om gespierd te worden en voor meer spiermassa helpt die afslankpillen en fatburners niet. Hopelijk heb ik je vraag goed beantwoord en zeg maar als je meer vragen hebt.

27 jul 2019, 09:07, juliatje.
2

Hee Juliatje,

Als eerst bedankt voor jouw antwoord. Het is mij nu wat duidelijker geworden.
Over het algemeen snap ik dat deze pillen/capsules niet de beste dingen zijn om te gebruiken tijdens het afvalle. Toch geloof ik er graag in dat het een ondersteuning geeft? Zelf heb ik beide gekocht, het is een poeder dat ik inneem met water. Het is behoorlijk vies, maar dan again, klein beetje ondersteuning.
Ik struggle al een tijdje met mezelf, mijn gewicht, mijn uiterlijk. Ik denk eigenlijk dat ik deze dingen heb gekocht uit wanhoop of paniek. Zoals jij al benoemd hebt, zijn deze pillen geldverspilling. Anyway, thanks again voor je antwoord!

Heel veel liefs,
Loen

27 jul 2019, 23:07, Loennx
3

Bedankt,Loennx Eigenlijk kan je beter voor advies naar een huisarts, want die kan je ook het beste adviseren sowieso zijn de pillen gewoon echt te schadelijk voor jou gezondheid en ik kan het daarom zeker niet aan je aanraden. En nee het geeft je niet de juiste ondersteuning die jij nodig hebt. Heb je misschien een eetstoornis? Want mensen met Es zijn zij geobsedeerd door afvallen dat ze niet meer letten op de gevolgen voor hun lijf. Ik denk dat je gewoon geduld nodig hebt, sommige mensen doen er gewoon wat langer over en te snel gewicht verliezen is niet oke. En uit onzekerheid afvallen is niet goed wel uit gezondheidsredenen.

28 jul 2019, 08:07, juliatje.
4

Hee,

Het afvallen voor mij is uit onzekerheid maar ook uit gezondsheidsredenen en dat moet je maar van mij aannemen. Advies van de huisarts zou ik heel graag willen, alleen weet ik dat deze mij zal verwijzen naar een diëtiste, waar ik mijn ouders in moet lichten. Dat is iets wat ik liever niet heb. Met alles wat thuis nu aan de hand is, wil ik hun niet meer lasten bezorgen. Snap je?
Ik snap dat de capsules niet de juiste ondersteuning zullen geven, misschien heb ik het verkeerd verwoord (of misschien ook niet ;))! Ben er nog niet uit of ze werken of niet aangezien ik van beide potjes nog maar eentje heb genomen.
Weer, heel erg bedankt voor je antwoord. Ik waardeer het erg!

Heel veel liefs,
Loen

28 jul 2019, 23:07, Loennx
5

Voor kinderen en jongeren zijn eigenlijk alle afslankpillen ongeschikt. Voor volwassenen kunnen sommige een beetje helpen, maar de hulp is vrij klein: het begint met een gezond voedingspatroon en voldoende bewegen.

In mijn beleving is er één uitzondering: glucomannan. Dit heb je als tabletten of als poeder. Glucomannan is een vezel die o.a. heel goed water bindt. Hierdoor vult dit product je maag heel goed, waardoor je geen hongergevoel ervaart. Echt een hele goede hongerstiller. Voor mensen die extreem veel suiker eten en hier niet van af geraken - suiker werkt ontzettend verslavend!! - kan dit enorm helpen om zo toch van de suikerhoudende producten af te blijven. En te veel suiker eten werkt, zoals je waarschijnlijk wel weet, sterk dikmakend. Voor de rest: lekker wegblijven van afslankpillen.

Je geeft aan dat je wil afvallen uit gezondheidsredenen. Om je hierover goede tips te kunnen geven, moeten we je geslacht, leeftijd, lengte en gewicht weten. Alleen dan kunnen we je goede gerichte afvaltips geven.

Zie ik je reactie tegemoet?

29 jul 2019, 00:07, Timo
6

Hee,

Bedankt voor je reactie! Logisch dat brwegen en gezonde voeding belangrijk zijn. Ik let daar nu meer op de afgelopen maanden. Het vervelende hiervan is dat je nog niks ziet, geen verschil of resultaten. En ik wil echt na de vakantie echt goed uitzien ivm nieuwe school en sport.

Ik ben een meisje van 16, 164cm en mijn gewicht schommelt tussen de 74/76 kg. Ik weet zelf ook dat ik overgewicht heb, dat hoef je mij niet duidelijk te maken.

Heel veel liefs,
Loen

29 jul 2019, 09:07, Loennx
7

Beste Loennx,

Dank voor je reactie.

Ten eerste: een quick fix bestaat niet, anders had niemand overgewicht gehad. Een afslankpilletje maakt daar echt niet het verschil in.

Je geeft aan dat je al een paar maanden op je voeding aan het letten bent, maar dat dit tot nog toe geen effect heeft. Bedoel je hier alleen de kilo's op de weegschaal mee, of heb je jezelf ook opgemeten? Jezelf opmeten (halsomtrek, borstomtrek, tailleomtrek, buikomtrek, heupomtrek, bovenbeenomtrek, etc.) geeft veel meer inzicht in je resultaten dan het getal op de weegschaal.

Mocht je na een paar maanden opletten echt nog geen resultaat zien, is er een serieuze kans dat je toch iets niet goed doet. In zo'n geval kan een diëtist je misschien verder helpen. Hieronder zie je wat uitgangspunten waar veel diëtisten mee werken.

De minimale hoeveelheid energie die jij dagelijks nodig hebt om je lichaam in goede conditie te houden (je BMR) is voor jou: 1594 Kcal. Zorg dat je wanneer je wil afvallen nooit onder dit getal komt. Je maakt dan van binnenuit je lichaam kapot, wat leidt tot pijntjes, bleke huid, haaruitval, slaapproblemen, etc. etc. en wat ook de kans op het krijgen van hele erge blijvende (chronische) ziektes op langere termijn enorm versterkt! Jouw BMR - niet te verwarren met je BMI - is jouw absolute minimale energie-inname per dag. Dit BMR-getal moet je vermenigvuldigen met de mate van activiteit. Dit nieuwe getal is je AMR. Geen tot weinig lichaamsbeweging is x 1,2, lichte lichaamsbeweging is x 1,375, normale lichaamsbeweging is x 1,55, zware lichaamsbeweging is x 1,725, zeer zware lichaamsbeweging is x 1,9. Als je wil afvallen kan je tot 25% onder je AMR gaan zitten, maar nooit onder je BMR. Je BMR is het absolute minimum. Wanneer je wel onder je BMR gaat zitten, kom je juist aan!!

Nu weet je je energie-inname per dag. Maar natuurlijk is niet alle energie van dezelfde kwaliteit. De energie uit een magnum of punt chocoladetaart is beduidend slechter dan de energie die je binnenkrijgt met groenten, fruit en goede vetten bijvoorbeeld. Het soort energie is dus ook van belang. Hier wat uitgangspunten:
- Haal ong. 40% van je dagelijkse inname uit koolhydraten, waarvan minimaal 30% uit goede koolhydraten (volkoren producten, quinoa, bulgar, boekweit, teff, groenten en fruit, etc.).
- Haal ong. 30% van je dagelijkse inname uit vet, waarvan minimaal 20% uit goede vetten (vette vis, noten, zaden, avocado). Zie verder volgend bericht....

30 jul 2019, 19:07, Timo
8

...vervolg:

- Haal ong. 30% van je energie-inname uit eiwitten, liefst niet te veel dierlijk.

Er zijn appjes waarmee je heel makkelijk kan bijhouden wat je allemaal eet en drinkt op een dag en wat hier aan koolhydraten, vetten en eiwitten (de voedingswaarde) inzit. Veel van deze apps hebben ook een scanfunctie waarmee je meteen de verpakking kan scannen van het voedingsmiddel dat je gegeten hebt.

Jezelf inzicht geven in je energie-inname en naar de verdeling binnen die inname kijken, kan je heel erg helpen bij het afvallen. Maar nogmaals, een snelle oplossing bestaat niet. Om gezond van je overgewicht af te komen, moet je zeker 5 maanden goed opletten. Voor het perfecte lichaam is dit al gauw 9-10 maanden.
Succes!

30 jul 2019, 19:07, Timo
9

Hee Timo,

Sorry voor mijn late reactie!
Heel erg bedankt voor je uitgebreide en (toch wel motiverende) antwoord! Ik heb, zoals jij zei, een app gedowloaded, dus nu maar is kijken of dat een beetje helpt. Verder zal ik de andere dingen nog een beetje uitzoeken! Nogmaals heel erg bedankt!

Heel veel liefs,
Loen

3 aug 2019, 23:08, Loennx
10

beste Loennx, een huisarts heeft geheimhoudingsplicht dus hij mag zulke dingen niet door vertellen aan je ouders en als je niet weet hoe het is bij de huisarts is het moeilijk om het inschatten, soms heb je weleens gratis cursussen in een buurthuis over gezond eten enz. en dat kan je gewoon geheim houden, een diëtist heeft zéker beroepsgeheim, dit is naast het burgerlijk wetboek en het daaraan verbonden wetboek van strafrecht (schending van het beroepsgeheim is namelijk gewoon strafbaar) geregeld in de wet BIG, beroepen individuele gezondheidszorg. In artikel 88 van deze wet staat: "Een ieder is verplicht geheimhouding in acht te nemen ten opzichte van al datgene wat hem bij het uitoefenen van zijn beroep op het gebied van de individuele gezondheidszorg als geheim is toevertrouwd, of wat daarbij als geheim kennis is gekomen of wat daarbij kennis is gekomen en waarvan hij/zij het vertrouwelijke karakter moest begrijpen." Dus je ouders hoeven het niet te weten als jij het niet wilt.Een diëtist word ook vergoed. En ik heb zelf veel begrip voor je situatie maar dit gaat wel over je gezondheid en dat zou op nummer 1 moeten staan. En de werking verschilt per persoon ook verschillen de producten van elkaar. Bedankt en mooi dat ik je kon helpen

6 aug 2019, 09:08, juliatje.
11

Zoals Timo beschrijft is er geen quick fix. Sommige mensen doen er jaren over om gewicht te verliezen. Maar het is goed dat je op je eten let en op hoeveel je beweegt voor afvallen maar er zijn ook nog op een boel andere dingen waar je op moet letten: Stress(misschien bezorgd de situatie met je ouders stress), depressie,genen(wat zwaarder zijn kan in familie zitten),je slaaptroon(Iemand met slaapgebrek heeft meer honger en minder wilskracht om verleidingen te mijden, het is belangrijk om een slaaptekort te herkennen want een grote groep van de bevolking heeft het hier in Nederland), hormonen uit balans ( Om het in balans te brengen moet je gezonde(biologische) voeding eten, weinig stress hebben en een vast slaap ritme hebben en genoeg slapen en genoeg bewegen ook moet je geen hormoonverstorende stoffen gebruiken die in producten zitten dus bijv. geen chemische make up en andere cosmetica die niet natuurlijk is) let wel goed op want het etiket natuurlijk kan misleidend zijn) ,bepaalde aandoeningen of tumoren in het lichaam kunnen afvallen ook hinderen en ten slotte kan een niet goed werkende schildklier ook invloed hebben op jou afvalproces. Succes met gewicht kwijt raken. Sorry als beetje late reactie is maar hoop dat je er nog wat mee kan.

6 aug 2019, 09:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.