Examens...

Hey allemaal,

Ik zit in de 3e van havo, Maar ik ben nu al ontzettend bang voor mn examens (eigenlijk al sinds de 1e klas) die ik 'pas' over 2 jaar zal hebben😰 echt waar! Als ik op de tv iets van examens voorbij ziet komen gaat mn hart als een gek te keer! Mn vriendinnen vinden mij een aansteller omdat ik bij alle vakken voldoende sta... Maar weetje ik ben gewoon bang dat ik jet nooit haal. En dat ik dan op mn 30e nog steeds loop te leren! (Ook zit het me dwars dat ik bang ben dat ik de 1e ben in de familie die het niet in 1 keer haald... Of dat ik straks de enige ben in mijn vriendinnen groep)

Heeft iemand tips voor minder stress

26 mei 2018, Examenstres


Reacties

plaats reactie
1

Hey examenstress!

Wat ontzettend naar dat je zo geplaagd wordt door stress voor je examens!
Zo te lezen ben je ontzettend perfectionistisch en moet alles in een keer goed gaan, klopt dat?
Zou het je helpen als je je beseft dat je het meeste leert van je fouten?
Bovendien heb je al aangetoond dat je het niveau aankan, omdat je nu al in de derde zit en overal voldoende staat.

Hoewel ik de kans heeeeeeel klein acht, kan het zijn dat je een keer een onvoldoende of je examen niet in een keer haalt. So what?!? Dan ga je voor de her! Dat zal wel even balen zijn, maar het is echt minder erg dan je denkt. De wereld draait gewoon door en als je er jaren later op terugkijkt snap je vast niet meer waar je je zo druk om maakte.

Doe gewoon lekker je best, dan doe je het goed genoeg. Ik denk dat het bevrijdend voor je zal zijn als je jezelf niet zo'n druk op legt qua schoolprestaties. Je bent goed zoals je bent en als je je best doet ben je al helemaal top!

Mocht je echt vastlopen door de stress, trek dan aan de bel bij je ouders of je mentor. Zij kunnen jou helpen hoe om te gaan met de stress. Je moet vooral kunnen blijven genieten van je schoolperiode en de tijd met je vriendinnen, in plaats van dat je in beslag genomen wordt door zorgen voor het examen. Have fun!

26 mei 2018, 18:05, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.