Eten vind ik moeilijkk

Hoi allemaal
Ik zit met een probleem
Ik denk dat ik nu al 1/2 jaar struggle met eten.
Ik gou echt van snoep en chips etc maar k vind mezelf echt te dik.
Laatste tijd (1/2jaar) zit ik gewoon erg mee met wat ik moet eten en ja.
Nu heb ik al heel vaak dagen niet gegeten alleen avondeten. Ik weet dat het echt slecht is maar het is een soort challenge voor me geworden.
Maandag heb ik niks gegeten behalve avond eten en toen in de avond nam ik een roze koek omdat ik het gewoon moest en ik voelde me zo slecht erna en ik moest ervan huilen en probeerde over te geven.
Vandaag heb ik weer geen ontbijt gehad en gene lunch niks. Behalve avond eten.
Ik heb op school er wel kast van dat ik honger krijg en dat je Mn buik dan hoort.
Ik weet dat ik echt slecht bezig ven maar het moet gewoon.

24 sep 2019, Lisa


Reacties

plaats reactie
1

Beste, Lisa ik denk dat je een eetprobleem hebt en dat is niet gezond ik raad hiervoor aan om met een arts te praten. Wat is je bmi?, want ik weet niet of je te dik bent, maar als je denkt dat je te dik bent dan kan je hiervoor ook naar een arts gaan. Maar van overgeven kan je onvruchtbaar worden o.a. ook bij uithongering wat jij doet kan je stoppen met groeien,weinig energie hebben,haaruitval hebben,gele tanden hebben of zelfs stinken uit je mond bijv. Maar wil je van dit probleem af? Ga dan in herstel voor je probleem en vraag je omgeving om hulp leer van jezelf houden, je hebt maar een lichaam en vroeg of laat kan je last krijgen van je probleen zowel mentaal als fysiek. Hopelijk heb ik je geholpen maar succes en zeg maar als je meer advies wilt.

25 sep 2019, 13:09, juliatje.
2

Hoi,
Ik ben 1,67 en weeg 63 kg en ben 15 jaar oud.

25 sep 2019, 20:09, Lisa
3

beste Lisa, je bent dan niet te dik volgens bmi als je echt denkt te dik te zijn moet je naar een arts gaan. En uithongeren kan zorgen dat je in spaarstand komt en wordt afvallen juist moeilijk.

25 sep 2019, 21:09, juliatje.
4

Hoi Lisa,

Je hebt een prima gezond gewicht voor je lengte. Voor je gezondheid hoef je dus niet af te vallen. De verhouding tussen je lengte is nog niet perfect, hoeft ook niet ‘prima gezond’ is immers de norm voor vrouwen, maar veel vrouwen willen wel perfectie bereiken. Veel mensen vinden dit slecht of overdreven. Dat vind ik niet: ik vind streven naar perfectie geen slechte eigenschap. Zodoende vind ik het zeker ook niet verkeerd dat je kritisch naar je voeding kijkt: de bakken suiker en slecht vet die in grote bergen spotgoedkoop in de supermarkt (en de Action en de Kruidvat, etc.) ligt, hebben we echt niet nodig met z’n allen. Extra’s zijn bedoeld om op speciale momenten samen echt van te genieten, niet om ze massaal dagelijks ‘uit gewoonte’ weg te eten. Kritisch hierop zijn voor jezelf, vind ik alleen maar goed!

Maar, sla niet door! Je lichaam heeft een basishoeveelheid goede energie per dag nodig (je BMR). Door te weinig goede energie tot je te nemen per dag pleeg je roofbouw op je lichaam, wat zich uit in een bleke (onzuivere) huid, haaruitval, slaapproblemen, nergens meer zin in hebben, chagrijnig zijn, rimpels, breekbare nagels en nog veel meer en wat op lange termijn ook de kans op het krijgen van een hele ernstige blijvende (chronische) ziekten enorm vergroot!! Plus, wat Juliatje al zei, HET WERKT NIET!! Door te weinig gezonde energie (goede calorieën) tot je te nemen, kom je juist aan, in plaats dat je afvalt! En je maakt dus je lichaam kapot, zoals je hierboven las. Meteen mee stoppen dus!

Jouw minimale energie-inname per dag (je BMR), gebaseerd op je huidige gewicht en lengte, is 1460 Kcal. Jouw doel moet zijn om elke dag minimaal deze hoeveelheid energie (calorieën) met gezonde producten tot je te nemen. Echt doen! Streven naar perfectie is in mijn ogen niet alleen streven naar het perfecte gewicht, maar ook naar een perfecte gezondheid. Door minimaal je BMR aan calorieën te eten en drinken per dag, komt dit streven wat dichterbij voor je.

Er zijn apps waarmee je heel makkelijk kan bijhouden hoeveel calorieën een voedingsmiddel bevat, om zo aan je dagelijkse BMR-doel te komen.
Succes!

27 sep 2019, 02:09, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.