erge menstuatie

Hey, ik ben gister voor het eerst ongesteld geworden ik ben nu ongeveer 13 1/2 jaar oud. *Dit word iets viezer*.. het begon met een druppel en beetje "slijm" en later werd het echt bizar veel zeker voor de eerste x en vandaag is het ook nog zoveel... ik wil echt dat het minder word, ook heb ik soms last van m'n maag.

En omdat het dus m'n eerste x ongesteldheid is weet ik er vrij weinig vanaf..

Alsjeblieft heeft iemand tips?

14 mei 2019, HeLlUp


Reacties

plaats reactie
1

Als je het niet vertrouwd zou ik naar je moeder gaan om samen naar dokter gaan, maar ik denk zelf dat je lichaam nog aan moet wennen dat je maandelijks ongesteld moet worden.

14 mei 2019, 21:05, Hello Hello 5
2

Ik zou gewoon een grote tampon indoen, die moet je dan gewoon als het heel heftig is om de 3/4 uur verwisselen. (maximaal 8 uur inhouden). of je kunt grote maandverbanden pakken als je nog geen tampons durft. Ik werd ook rond mn 13e ongesteld en heb sindsdien altijd op het begin van mn menstruatie mega veel bloed maar na de 2/3de dag word het echt minder. je kunt ook aan de pil gaan, maar ik weer niet of je dat meteen wil omdat je ook pas net ongesteld bent geworden. Dit zijn tips:
- ob super plus of gewoon super tampons.
- nacht maandverband van always, zijn extra beschermend, of always ultra sensitive. je kunt in de winkel kijken welke t beste zijn

deze dingen helpen je vooral bij mega veel bloed. suc6 !! (en ik zou dit je moeder zeker vertellen want die kan je om hulp vragen!)

15 mei 2019, 22:05, Xo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.