Endometriose maybe?

Hoi ik ben 14 jaar en heb heel erg last me ongesteldheid.
Ik ben nu al bijna 2 jaar ongesteld en heb sinds het begin al heel veel pijn. Maar zoveel pijn dat ik het echt niet meer kan handelen en dan 3 paracetemol moet nemen voordat het enigsinds werkt. Ik heb een keer tijdens Frans zo hard zitten huilen van de pijn dat ik het de laatste 20 minuten van de les niet meer kon volhouden.
Daarnaast heb ik ook last van vaak doorlekken, omdat het niet altijd lukt om om de 2 uur te verwisselen. Migraine aanvallen. En vermoeidheid.
Ik zag dus laatst dat het dus best vaak voorkomt dat je endometriose hebt.
Dus eigenlijk wil ik even naar de dokter om te laten checken, snap je wel. Maar ja heb het al een keertje tegen me moeder gezegd, maar die zegt dan dat dat er gewoon bij hoort. En wil het niet nog een keertje zeggen, want dan voel ik me zo'n zeikerd. En bij de dokter ben ik bang dat ie zegt dat ik gewoon een lage pijngrens heb of dat ik me aanstel. Terwijl ik weet van mezelf dat mijn pijngrens echt helemaal niet laag is, ik kan echt een hoop hebben.
Ik weet het allemaal ff niet meer help.

25 nov 2021, Nietnice


Reacties

plaats reactie
1

Hallo nietnice,
niet schamen omdat je zo veel pijn hebt. Sommige meisjes hebben er heelemaal geen last van en andere gaan kapot van de pijn. Geluukig moet niemand pijn hebben. Er is zeker een oplossing tegen je pijn maar darrvoor moet je weer naar de dokter. Als je het niet aan je moeder wilt vertellen dan ga je zonder haar. Hoe oud ben je dan? Laat je weten of je wel gaat en wat de oplossing is?

26 nov 2021, 21:11, meisje2008
2

Ik denk ook dat ik endometriose heb ben zelf ook 14 en ben ong twee jaar ongesteld en had laatst extreme hoofdpijn steken in de buurt van m’n slaap die heel lang aanhielden maar dat was wss omdat ik te weinig gedronken had maar ik lek ook erg vaak door en heb in en buiten m’n menstruaties behoorlijke pijn in m’n buik maa Rik kan zelf heel lastig medicatie slikken dus doe dat eigenlijk niet ik had het er laatst met een vriendin over en ja ook over onderzoeken die ze dan zouden uitvoeren bij de huisarts en ik zit bij een praktijk met alleen mannen dus ja wil dat eigenlijk niet

Een tip probeer het echt tegen je moeder te zeggen en anders tegen iemand die je wel begrijpt want je zou eigenlijk alleen lichte pijn moeten hebben zeg het tegen je moeder want hoe langer je hier mee rond loopt en je hebt mogelijk endometriose dan is de kans dat je zwanger kan worden steeds kleinere

1 dec 2021, 23:12, Ikblijfanoniem

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.