Eiwitshakes

Hey girlsss ik wil graag eiwitshakes nemen( ik doe hockey 3x in de week, en 2x kracgttraining in de gym) en ik wil dus eiwitshakes nemen voor opbouw van spiergroei maar van mijn ouders mag ik dat niet en zeggen dat ik dat niet nodig heb... maar ik kom wel degelijk eiwitten te kort... 1.5 gram eiwit per kg..... nouuuu daar zit ik ver onder.. maar ik wil het dus gwn graag maar mag niet van Mn ouders.......... iemand tips? X meisje 14

12 nov 2018, Eiwitshakeloverrr


Reacties

plaats reactie
1

Ik ben het met je ouders eens dat je het niet nodig hebt, want waarom zou je dure eiwitshakes nemen als je ook eiwitten uit je voeding kan halen? Voorbeelden van eiwitrijke producten zijn
- Kwark of skyr (50 gram per bak!)
- Huttenkase
- Andere soorten zuivel
- Vlees, vis of als je vegetarisch bent tofu
- Omelet met groenten
- Groenten, vooral bonen, spinazie, broccoli, etc
Maar onthoud dat te veel eiwit ook slecht is voor je gezondheid

12 nov 2018, 22:11, Vis
2

Hey eiwitshakesloverrr,

Wat gaaf dat je zo fanatiek bezig bent met de sport en je er op let dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt voor optimaal spierherstel! Tof!

Ikzelf ben ook fanatiek sporter en moet ook op mijn eiwitinname letten. Het klopt dat je niet speciaal eiwitshakes nodig hebt om voldoende eiwitten binnen te krijgen. In een schaaltje kwark (zo'n 250 gram) zit namelijk evenveel eiwitten als in de gemiddelde eiwitshake. Dat zou je dus prima kunnen nemen voor je herstel direct na een intensieve training.

Je kan je eiwitinname gedurende de dag verhogen door wat meer eiwitrijke producten te eten, zoals een ei, kip/vlees/vis, melkproducten (kaas/melk/yoghurt/kwark/etc.). Maar ook noten en peulvruchten bevatten veel eiwitten. Als je bij elke maaltijd/snack iets van eiwitten eet, dan krijg je genoeg eiwitten binnen. Dat scheelt je ook heel wat geld, want eiwitpoeders zijn best duur.

Heb je hier wat aan?

Liefs, Amy

13 nov 2018, 09:11, Amyxx

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer