Eetstoornis&Vriendinnen

Heyy,
Vandaag wouden mijn vriendinnen een gesprek met mij op school. Ze weten van mijn problemen met eten af. Ze vinden dat het niet goed gaat met me, wat ik niet echt kan ontkennen, en dat als ik zo doorga ik in het ziekenhuis kom te liggen. Mijn beste vriendin heeft ook zelf problemen met eten maar dat gaat nu heel erg goed. Maar omdat het met mij niet goed gaat denkt de rest dat ik mijn best niet doe en ze vinden het te lang duren. Ze hebben zelfs gezegd dat ik niet aan hun denk, omdat ik hun pijn doe met mijn gedoe! Sorry maar ik kan er toch echt niks aan doen dat ik me zo voel??? Ik heb nu ook een psycholoog maar mijn vriendinnen zijn niet tevreden... het zit gewoon heel erg die en ze begrijpen het gewoon niet. Ze zeggen dat pas als ik weer eet op school alles weer goed is en we weer normaal tegen elkaar kunnen doen. Ik heb niet eens ondergewicht! En ik snap het als ze bezorgd zijn, maar op deze manier helpen ze me niet. Het is zo lastig om constant te horen dat ik mijn best niet doe en harder moet vechten terwijl ik zo druk bezig ben om beter te worden! Eerlijk gezegd maken ze het op deze manier alleen maar erger....
Help me alsjeblieft!
x

14 feb 2018, noontje


Reacties

plaats reactie
1

Hee lieve noontje, wat klote🤨. Maar aan jou berichten weet je dat je een probleem hebt. Hun maken zich hele erge zorgen. Bij anorexia is dat heel vaak zo, pas op dat hun je niet in de steek laten. Misschien kan ik je nog helpen.
- Geloof niet alles, en nieuws is nieuws omdat het bijzonder is. En films zijn niet echt gebeurt.
- Kijk niet na dingen die je triggers geeft, kijk even niet na films, youtubers, of verhalen over ongeveer het zelfde als jou.
En zoals ik al typte, je bent veel meer waard. Zeg iets terug als hun zeggen dat jij je best niet doet, doe gewoon iets terug. Be strong✨

15 feb 2018, 10:02, Eva🥥
2

Ik begrijp je helemaal. Iedereen zei tegen me dat ik me best niet deed terwijl ik elke dag aan een schema hield wanneer ik wat ging eten en dan zeiden ze "ik heb je niet zien eten" terwijl ik wel heb gegeten. Ze kunnen je niet constant in de gaten houden zodat je gaat eten. Hoe vaker ze zeggen dat je je best niet doet hoe bozer en verdrietig je word. Je vind het niet fijn elke keer dat te horen.

Ik had zelf ook dat ik elke keer moest bewijzen dat ik had gegeten en als ze me niet geloofde ging ik gewoon weg. Doe gewoon wat jouw goed voelt ik doe altijd eten in Ochtend, elke pauze, na schooltijd, avond eten en snack in de avond en in het weekend hou ik timer bij wanneer ik ga eten. Sommige geloven me niet dat ik heel groot porsie kan eten maar cha. Doe wat jij wil jij kent jezelf het beste en hun niet doe vooral je best ook als hun je niet geloven je kan het

26 jun 2018, 17:06, Bluemerel

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.