eetstoornis vragenlijstt

hoii iedereen,
deze vragenlijst is voor mensen die een eetstoornis hebben/hadden, omdat ik wil kijken of ik het misschien zelf zou hebben....
ik doe dit dan ook zo, omdat het mezelf niet opvalt, maar me vrienden blijkbaar wel...
there we go:
1. op welke leeftijd kreeg je je eetstoornis
2. is het ook bewezen(door huisarts ofzo), Zoja, op welke leeftijd
3. welke eetstoornis heb/had je
4. waardoor vond je jezelf te dik(bijvoorbeeld, door opmerkingen, zelfbeeld etc.)
5. heb/had je steun gekregen door vrienden/familie/kennissen
6. hoelang heb/had je het

bedankt als je dit ingevuld hebt!

24 jul 2020, :)


Reacties

plaats reactie
1

1. 12
2. Psychiater + Huisarts
3. NAO // Anorexia
4. vroeger uitermate gepest (overigens terecht
5. nee er werd alleen over me gepraat
6. 3 bijna 4 jaar nu

27 sep 2020, 00:09, A
2

1. op welke leeftijd kreeg je je eetstoornis
Ik was 12

2. is het ook bewezen(door huisarts ofzo), Zoja, op welke leeftijd
Ja. Dit jaar, nu ik 16 ben ik gediagnostiseerd door een psychotherapeut.

3. welke eetstoornis heb/had je
Binge eating disorder

4. waardoor vond je jezelf te dik(bijvoorbeeld, door opmerkingen, zelfbeeld etc.)
Dat vond ik niet. Er zijn meer eetstoornissen dan alleen anorexia, wake up.

5. heb/had je steun gekregen door vrienden/familie/kennissen
Ja. Van mijn moeder en voornamelijk beste vrienden.

6. hoelang heb/had je het
Nu 5 jaar.

27 sep 2020, 10:09, me
3

1. op welke leeftijd kreeg je je eetstoornis-> 13 jaar
2. is het ook bewezen(door huisarts ofzo), Zoja, op welke leeftijd-> 13 jaar
3. welke eetstoornis heb/had je-> anorexia
4. waardoor vond je jezelf te dik(bijvoorbeeld, door opmerkingen, zelfbeeld etc.) (gepest, en terecht!)
5. heb/had je steun gekregen door vrienden/familie/kennissen (van leraar vooral, door anderen veel over me gepraat)
6. hoelang heb/had je het (1,5 jaar)

9 dec 2021, 19:12, Willie
4

Heyyy

12/13
Ja huisarts/kinderarts, 13
Anorexia nervosa
Ik had ook echt overgewicht dusja nee maar ook zelfbeeld, opmerkingen van vrienden en vooral familie
Ja van familie en online vrienden maar niet echt zo goed
1,5 jaar

20 dec 2021, 15:12, Izzy :)
5

11
Psychiater, leeftijd 12
Anorexia, begon met erge boulimia. Is daarna nog afwisselend geweest. Nu lang anorexia.
Gepest, gescheiden ouders, ptss
Ja, uiteindelijk wel ja.
2 jaar stoornis, kamp sinds me ouders gingen scheiden al met eetproblemen

26 jan 2022, 19:01, Eva
6

1. 12 jaar
2. Ja het is bewezen door een psycholoog, op 13 jarige leeftijd.
3. Anorexia
4. Doordat anderen rondom me heen me pestten, dus ook met mijn gewicht. En daardoor kreeg ik een negatief zelfbeeld.
5.ja, dat zeker wel, in een positieve zin.
6. 3 jaar.

28 jan 2022, 23:01, Mijn naam is anoniem.
7

1. op welke leeftijd kreeg je je eetstoornis

Ik ben altijd al een moeilijke eten geweest en ik ben heel onzeker en perfectionistisch dus ik was vanaf kleins af aan al niet tevreden met mezelf, maar ik denk rond m’n 14e begon het er in te komen, en het ging eigenlijk heel langzaam zonder dat ik iets doorhad maar toen ik bijna 15 was begon ik me te beseffen dat het niet oké was, toen ik erover ging praten met vooral m’n mentor is het me steeds duidelijker geworden hoe slecht het eigenlijk met me gaat en ik ben wel blij dat ze me dit besef heeft gegeven. Zonder dit besef had ik ook nooit samen met haar naar de huisarts gegaan.

2. is het ook bewezen(door huisarts ofzo), Zoja, op welke leeftijd

Ja ik was 15 toen m’n huisarts het heeft vastgesteld

3. welke eetstoornis heb/had je

Anorexia nervosa

4. waardoor vond je jezelf te dik(bijvoorbeeld, door opmerkingen, zelfbeeld etc.)

Ik vind dit altijd lastig omdat het zo diep zit dat ik het soms niet eens weet, maar ik denk dat onzekerheid en mijn perfectionisme een rol hebben, ik het thuis moeilijk heb gehad vroeger, nu nogsteeds maar ik was eraan gewend, ik ben op de basisschool altijd gezien als dat ene rare meisje en op de middelbare school ben ik gepest door m’n “vriendinnen” en ik heb nog 2 andere vriendinnen maar vanwege die eetstoornis vat ik dingen hee persoonlijk op en maken ze me onbedoeld steeds zieker.

5. heb/had je steun gekregen door vrienden/familie/kennissen

M’n moeder snapt het niet en ik praat er ook niet mee haar over, verder weet niemand van m’n gezin het, die 2 vriendinnen die mij onbewust onzekerder maken die doen wel een poging tot steunen maar het is voor ons alle 3 lastig, ik had een vriendin waar ik dacht veel aan te hebben maar die is niet te vertrouwen en ben ik binnen 1 week kwijt geraakt zonder dat ik iets heb kunnen doen of iets wist. Ik heb vooral heel erg veel aan mn mentor, mn mentor is eigenlijk alles voor me en ze is de enige waar ik me nog oké bij voel. Ik vind het wel heel lastig dat ik haar over een aantal maanden moet loslaten want dan ben ik als het goed is geslaagd.

6. hoelang heb/had je het

Ik weet het niet precies want ik weet niet precies wanneer het is begonnen omdat het er dus zo in is geslopen maar ik denk dat ik er al 3 jaar mee loop, maar vanaf oktober/november 2021 ongeveer is het wel heel erg heftig geweest.

Sorry als t een beetje te uitgebreid is🙈

bedankt als je dit ingevuld hebt! Graag gedaan xx

15 mrt 2022, 23:03, Merle

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.