Eetstoornis of niet??? Help!!!

Hoi allemaal!
Ik heb het idee dat ik een eetstoornis heb maar weet het niet zeker. Ik zal de situatie eventjes omschrijven!
Ik ben 15 jaar oud
Ongeveer 1.65 m
De laatste keer dat ik mezelf woog 53 kg (dat is nu inmiddels al een maand geleden omdat mijn moeder de weegschaal heeft verstopt...)
Ik denk de hele dag aan calorieën
Ik lunch niet, maar heel af en toe wordt ik er toe gedwongen
Ik krijg per dag ongeveer 600-800 kcal binnen
Ik heb een heel laag zelfbeeld
Ik heb geprobeerd over te geven na het avondeten, een aantal keren maar het is tot nu toe nog nooit echt gelukt.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes ....

15 dec 2017, noontje


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt een begij ervan dus als ik jou was zal il ermee stoppen voordat je graatmager bent en niemand je moet hebben. Eet goed en zoveel als je wilt en sport de calorieën era f een veel gezondere manier

16 dec 2017, 00:12, Queen👑
2

Lieve Noontje, EEN DING, KIJK NIET NA PRO-ANOREXIA SITE'S!!!!!! Het is heel gevaarlijk wat je nu doet, STOP ALSJEBLIEFT. Jou moeder verstopt de weegschaal net voor de lol, waarschijnlijk. Je moet gewoon goed over jezelf denken. Doe nu al je best, en niet straks. Straks laat je je nog leiden door Ana, de ***. Zorg goed voor jezelf. Maar ga niet langer dan 45 mintuen sporten, dan doe je teveel. Niet te lang sporten. Tips.
- Bijna iedereen is onzeker, de meeste niet om hun gewicht, maar om andere dingen.
- Weet dat je later zult zien, zoals je nu al een beetje ziet, dat je een stoornis/probleem hebt.
- Weet ook dat je LATER HEL VEEL SPIJT ZULT KRIJGEN!
- Verzorg jezelf, ja in bad bijvoorbeeld.
- SPORT NIET TEVEEL. Niet langer dan 45 minuten.
- Niemand is perfect, barbie is zo nep.
- Weet dat iedereen EEN EIGEN BOUW HEEFT, JIJ KAN JE LICHAAM ZO STUK MAKEN.
- VERGELIJK JEZELF NIET.
- Zoek op wat de lichamelijke gevolgen van anorexia kunnen zijn.
-En ga niet na die site's van die *** of die Noor. Jij moet jezelf niet onzeker maken, en je lichaam gewoon verzorgen. Niemand vind een skelet mooi. Mensen zullen je kunnen pesten, soms ook slaan, en dan lig je daar. Ik ben de iemand die dat opzoekt. Maar meis, jij bent veel meer waard, jij wil niet dun zijn. Echt niet, ik haat het ook ik ben ook 1 of 2 kilo te dun. Maar het is niet mooi. Door anorexia worden ze vaak eenzaam, en kunnen school flink missen, daardoor doen heel misschien praktijk. De lichamelijke gevolgen van ernistig ondergewicht zijn:
- Geen kinderen kunnen krijgen soms.
- Haaruitval.
- Tandaanslag.
- Wallen onder je oog.
- Ingedeukt gezicht.
- Je word heel bleek.
- Gele en lelijke nagels.
- Hartaanval of kloppingen.
- Inplaats van je haren terug te krijgen, krijg je haar op je benen, armen.
- Heel moeilijk poepen, of bloed.
Je mag echt wel van jezelf houden, en plezier maken.
Blijf sterk. Straks word je nog in een isoleercel gedaan.

16 dec 2017, 08:12, Eva🍩
3

heey
ik wil even wat zeggen.. overgeven is echt geen goede optie. ik heb dit een jaar gedaan en viel er vrij weinig van af (wel beetje) het maakt je alleen maar depressief. daar ben ik achtergekomen soms moet je gewoon accepteren hoe je bent. ik zit nu echt in een dip ik wil super graag zelfmoord plegen maar weet niet hoe en ik durf het mijn familie niet aan te doen dus dat is wat afvallen en al die kutzooi met mij deed. ik zeg niet dat dat bij jou hetzelfde is maar ik wou dit als voorbeeld geven.
je bent prachtig zoals je bent schat.
ik wou dat ik jou was ( ik ben 14 166 en 56 kilo...) ik ben er nog steeds elke dag mee aan het struggelen en probeer elke dag aftevallen maar het maakt je echt niet vrolijker
je hoeft niet aftevallen je bent goed zoals je bent en probeer wel 900 calorieën binnen te krijgen want dit is wel iets te weinig.
ik hoop dat het goed komt.
xxx

17 dec 2017, 21:12, FatCat
4

Lieve FatCat, iedereen is goed zoals die is. Iedereen heeft wel iets goeds. Heel heftig dat jij zelfmoord wil plegen, en ook problemen met eten had. Lieve meiden, jullie zijn inderdaad goed. Met een eetstoornis word je toch nooit perfect, het maakt het juist erger. Ik jun jullie zoveel, nu kom je er heel moeilijk van af. Maar PLEEG GEEN ZELFMOORD!
Je familie en vrienden en klasgenoten, sportgenoten ect, worden heel verdrietig hiervan. Doe het niet. Jij bent meer dan die stomme depressie!

18 dec 2017, 16:12, Eva🍩
5

De eerste stap is zeker al wel gezet, je ziet dat je een probleem hebt. Of in ieder geval je vermoedt het. Een laag zelfbeeld komt helaas vaker voor misschien is er iemand die je vertrouwt tegen wie je kan praten. Dat hoeven niet je ouders te zijn maar dat kan ook een docent zijn of een vriendin.

Overgeven is niet oké. Het heeft ook geen zin. Je lichaam heeft namelijk al de voedingsstoffen uit het lichaam gehaald. Wat je het best kan doen is gewoon proberen gezond te eten. Dat soort maaltijden hoeven niet te vullen maar dan kom je wel aan de calorieën.

Sport je trouwens ook?

Succes en weet dat het altijd goed is om met iemand te praten!

X Sterre

29 dec 2017, 21:12, Sterre
6

Hey julie zijn toch anoniem misschien kan ze beter niet met anderen vergelijken en haar power inzien.

30 dec 2017, 10:12, 🐶

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.