eetstoornis en depressie?

heey!
ik ben een meisje en ben 12 jaar oud(bijna 13 wel al) Ik denk dat ik een beginnende eetstoornis heb... nee ik heb geen ondergewicht maar ik sla maaltijden over en eet minder dan bv 4maanden geleden... Wel heb ik ook depressie denk ik, ze zeggen dat het ook erfelijk is en me moeder en oma hebben het allebei gehad, ook snijd ik mezelf en huil ik elke nacht, ik slaap meer omdat ik niks anders te doen heb en het enige wat me nog afleid is kunst(schilderen, tekenen, knutselen enz.)
Heeft iemand ideeën om het beter uit te zoeken of ik echt een (beginnende) eetstoornis heb of/en een depressie?

groetjes van mij:)

18 jul 2020, thinking girl


Reacties

plaats reactie
1

beste thinking girl iedereen kan een eetstoornis hebben: oud,jong,dik en dun. Iedereen kan het krijgen. Je hebt van die online testen om te kijken of je een eetstoornis hebt. Maar een professional weet hier meer van, ik raad aan om je voogd/ouders te vertellen over je problemen. Maar van maaltijden overslaan kan je soms wel eens aankomen, want het lokt eetbuien uit en zet je lichaam in spaarstand. Maar probeer het snijden af te bouwen, in een keer stoppen kan lastig zijn maar in stapjes afbouwen is haalbaarder. Maar zoek hulp, je littekens kan je hele leven houden en een eetstoornis kan blijvende schade met zich mee brengen en het is echt niet leuk om in een eetstoorniskliniek te zitten! En het helpt ook om open te zijn over je problemen en gevoelens want: 250.000 mensen hebben naar schatting een eetstoornis in Nederland, 1 miljoen mensen in Nederland hebben een depressie en Zelfbeschadiging komt voor onder 5,5 procent van de volwassen bevolking en onder ruim 15 procent van de adolescenten in Nederland. Succes en zeg maar als je meer hulp nodig hebt.

18 jul 2020, 12:07, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.